Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 9 av 92 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 59 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #201
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Aha, trodde faen meg du hadde blitt helt kreisi her Ser for meg åssen det hadde blitt med stive rør til IC'en.

  2. #202
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Jeg har faktisk laget en v-band flens med vinkelsliper og hullkutter en gang. Dette var mellom turbo og DP. Ble tett som bare det.
    Om du har tilgang til dreiebenk er det jo iallefall null stress.

    Edit: Men om du ikke skal ha noe voldsomt med ladetrykk, holder det jo lenge med et 90* bend og en rørstump. Skal en del til å blåse av silicon slange også.
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  3. #203
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Yeah, sant det. Men har lyst til å gjøre det ordentlig med en gang, og V- band er nok uten tvil det grommeste både syns og holdbarhetsmessig . Men igjen så skal jeg vel ha 3" aluminium røranlegg tenker jeg, så må jo gå over til 3" da i 90 grader svingen, og da er det vel lettest å få tak i noen 90 graders silikonbend som gjør det.

    Skal bruke intercooler med senteruttak så tenkte igrunn på muligheten å vinkle utblåset på turboen nedover og så vinkle den 90 grader inn mot intercooleren. Men må nesten måle litt på det før jeg kan bestemme meg helt.

  4. #204
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut dette! gleder meg til å se grenrør og turbo montert på motor

  5. #205
    Registrerte brukere Lindquist sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Nice Grenrør og Turbo! blir fett på bilen tenker jeg!

  6. #206
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Kurrant grenrør

    Hvilken bil kommer den turbo'n fra?

  7. #207
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lindquist Vis post
    Nice Grenrør og Turbo! blir fett på bilen tenker jeg!
    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    ser bra ut dette! gleder meg til å se grenrør og turbo montert på motor
    Yeah, tror det skal bli bra!


    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Lars Vis post
    Kurrant grenrør

    Hvilken bil kommer den turbo'n fra?
    Tror de sitter på små Volvo lastebiler hvis jeg ikke tar helt feil.

  8. #208
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Montering i helgen da eller?
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  9. #209
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fighter Vis post
    Montering i helgen da eller?
    Nop, mangler fortsatt en del deler før jeg kan montere turbo:
    * Stålomspunnede oljeslanger og nipler til retur
    * 6- bolts flens ut fra turbo (TBO skal lage) som påsveises rør over til 3.5" V- band
    * 2" V- band til å ha ut fra turbo
    * Silikonslanger, trykkrør, slangeklemmer
    * Resirk dump
    * Eksosbandasje
    * Wastegate


    Og så må eksosanlegget gjøres ferdig først, da mangler jeg:
    * 3.5" rustfri V- band
    * 3.5" rustfri katalysator (kommer snart)
    * Noen rørdeler

    Vil også helst ha intercooler samtidig som turbo blir montert sånn at jeg slepper å lage trykkrør flere ganger. Pluss noen andre småting jeg sikkert har glemt. Tenkte også å "pusse opp" turboen litt først, kanskje polere kompressorhuset. Må også få sveiset på V- band til wastegate og på turboen først, bandasjere og gjøre klart så mye som mulig først.

    Så vil jeg helst ha klar coilovers på bakstilling og sperre først. Så får se, blir nok til våren når det blir varmere i lufta og lommeboka har litt mer penger. Men skal være ferdig litt før Rudskogen treffet så det blir sladding med ny turbo da .

    Edit: Har funnet en 6- bolts utløpsflens med 2.5" innerdiameter fra Garrett GT32 som ser veldig ut til å passe. Så har bestillt en sånn en. Har også bestillt pakning mellom turbo og grenrør, trakt fra 2.5" -> 4" for downpipe og et 2" 10 cm langt rustfritt fleksirør til wastegate for å gjøre det en del enklere å tilpasse rør til wastegate som må stemme overens med rør til turboen så jeg slipper å få spenn på røra imellom.
    Sist endret av ChrML; 06/02/10 kl 17:03

  10. #210
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Da var duppedittene dine ifra Summit i hus


  11. #211
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Yngste Haugerud Vis post
    Da var duppedittene dine ifra Summit i hus
    Hihi, yep. Det er Howe utløselageret mitt til høyre der og 3.5" katalysatoren til venstre .

    Skal ha det hydrauliske utløselageret på en evt ZF kasse i fremtiden.

  12. #212
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Mye måtte du ut med for den 3.5" katalysatoren?

  13. #213
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Mye måtte du ut med for den 3.5" katalysatoren?
    ca 700 kr hos Summit. Rustfritt hus å greier.

  14. #214
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det blir lydempern din den da? (kult å se på i mørket)
    One Ring to rule them all

  15. #215
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Det blir lydempern din den da? (kult å se på i mørket)
    Yeah, blir jo på en måte det . Tenkte nesten jeg må ha katalysator for å sleppe å stresse når neste EU kontroll kommer med det, pluss at det demper jo en del lyd.

    Så får jeg heller lage meg et erstatningsrør hvis jeg vil kjøre uten en stund, blir jo V- band i begge ender av katalysatoren så blir jo en 2 min jobb å bytte.

  16. #216
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Har hørt, at en såkalt "freeflow"-katalysator, ikke renser eksosen nok, og at du ikke vil få riktige måleverdier. Om det stemmer, vet jeg ikke.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #217
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Har hørt, at en såkalt "freeflow"-katalysator, ikke renser eksosen nok, og at du ikke vil få riktige måleverdier. Om det stemmer, vet jeg ikke.
    Aner ikke, men det finner jeg vel ut til neste EU . Hvis det blir et problem, så kan jeg jo bare smekke på original katalysator. Sveise på overganger og flenser på den.

  18. #218
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yeah, blir jo på en måte det . Tenkte nesten jeg må ha katalysator for å sleppe å stresse når neste EU kontroll kommer med det, pluss at det demper jo en del lyd.

    Så får jeg heller lage meg et erstatningsrør hvis jeg vil kjøre uten en stund, blir jo V- band i begge ender av katalysatoren så blir jo en 2 min jobb å bytte.
    Tenkte på å ha den bakerst jeg lyser i mørket hehe (på dagen også faktisk )
    One Ring to rule them all

  19. #219
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Tenkte på å ha den bakerst jeg lyser i mørket hehe (på dagen også faktisk )
    Haha, oki! Hehe, nei, den blir nok ikke bakerst. Havner der originalkatalysatoren var, rett etter fleksileddet.

  20. #220
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Post

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Mye måtte du ut med for den 3.5" katalysatoren?
    Kan legge til at 3" katalysatoren jeg kjøpte i samme slengen kostet rundt 425,-. Rustfri

  21. #221
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Yngste Haugerud Vis post
    Kan legge til at 3" katalysatoren jeg kjøpte i samme slengen kostet rundt 425,-. Rustfri
    Hmm.. spørs om ikke jeg må en sånn en når jeg skal bygge på 760n kurrant pris

  22. #222
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 10.02.2010 - Noen flere deler

    Da fikk jeg delene fra Verocious Motorsports. Rask leveranse! Bestillte på Lørdagskvelden, ble sendt avgårde på Mandag og kom på døra i dag.






    Flens til utløpet på KKK27. Dette er faktisk en Garrett GT35 seks-bolts utløpflens som det sto at det var 2.5" senterhull på. Jeg syns det lignet veldig mye på KKK27 utløpet, så målte litt på bildet for å sjekke avstand til boltene og så ut til å stemme før jeg bestillte. Da var det bekreftet at den passer!

    Eneste grunnen til at den ikke sklir nedpå på bildet er at pinboltene har blitt banket skeive. Skal bytte de ut.







    Denne rustfrie 2.5" -> 4" trakta skal sveises på flensen og kappes der den er 3.5" og så setter jeg på 3.5" V-band til downpipe som skal bestilles til uka. Da blir også downpipen universal uansett åssen turbo som står på.







    Stålpakning mellom turbo og grenrør.







    Lite 2" fleksiledd for å gjøre det enklere å tilpasse røret mellom bånn av DP og wastegate så det ikke trenger å være på mikrometern i forhold til røret til turbo for at det ikke skal stå i spenn. Ikke så mye bevegelighet, kanskje 1 cm, men det gjør jo alt mye enklere å tilpasse.



    Da er det planen. Da trenger jeg igrunn bare 3.5" V-bandene som bestilles om ca en uke før jeg kan sette igang å lage klar eksos til ny turbo.

  23. #223
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Har hørt, at en såkalt "freeflow"-katalysator, ikke renser eksosen nok, og at du ikke vil få riktige måleverdier. Om det stemmer, vet jeg ikke.
    Burde ikkje vere eit problem, 240en min gjekk gjennom EU-kontrollen med 3" rustfri magnaflow-katalysator.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  24. #224
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    509
    Antall takk

    Standard

    Flott prosjekt dette Hvor kjøpte du den 2.5"-4" trakten?
    Femmer skal være rettstillt

  25. #225
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    Flott prosjekt dette Hvor kjøpte du den 2.5"-4" trakten?
    Takk! Kjøpte trakten hos Verocious Motorsports.

Side 9 av 92 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 59 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •