Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 8 av 92 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 58 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #176
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Husker jeg han rett så ga han 2500SEK for turbo og 5500SEK for greinrøre..

  2. #177
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    4800 SEK for greinrøret + frakt .

    Da hørte jeg fra 012 LMM-en og. De hadde 1 igjen i stock som blei shippa i dag . Da tok det 3-5 arbeidsdager å komme hit, og kjenner jeg tollen og frakttia fra Oslo -> Kongsberg rett så blir det 5 arbeidsdager :/.
    Sist endret av ChrML; 28/01/10 kl 03:01

  3. #178

  4. #179
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    har du "ny prosjekttråd" igjen\enda?! hehe
    Hehe, redigerte det vekk for lenge siden faktisk, men var ikke før nylig det faktisk hadde noe å si på navnet som vises på selve forumet . Endret nu.

    Forresten, svensketuren for å hente ny turbo og grenrør ble drøyet en onsdag til, så nå blir det onsdag til uka . Grenrøret hadde ikke ankommet Strømstad enda når vi skulle reise denne onsdagen.

  5. #180
    Registrerte brukere lofsbergracing sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Hvittingfoss, Norway
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Når blir det dataspurt??

    Da slipper du jo å kødde med disse mengdemålerene.

  6. #181
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lofsbergracing Vis post
    Når blir det dataspurt??

    Da slipper du jo å kødde med disse mengdemålerene.
    Det blir etterhvert, aner ikke når. Yep, ganske lei av LH 2.4 sine mengdemålere, chipper og begrensninger, så ser fram til å bygge et skikkelig sprut.

    Men for min del så ønsker jeg ikke å kaste sammen sprutet nå i en fei så det funker pga defekt mengdemåler, men vil heller bruke lang tid på å sitte inne å fikle med det til neste vinter for eksempel. Planlegge og tegne i Autocad hvordan det skal gjøres så det blir helt strøkent, integrere opp mot en Carputer og lignende. Sånn at et ferdig nett kan kastes inn til neste vår og så er alt ferdig og strøkent med en gang .

  7. #182
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Da fikk jeg 3" LMM-en i posten i dag .

    Fy faen det hjalp å få skikkelig blanding for en gangs skyld etter at toppen blei bytta, som det nå ble med 558 dyser og en fungerende 012 3" LMM. Går skikkelig bra nå . Bare få på KKK27'n nå så blir det nok enda mer drag i maskina .

  8. #183
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Artig. Kan du ikke legge ut en før/etter film med 0-200 eller noe, med 13c og kkk27 da? får vi se forskjellen på film
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  9. #184
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fighter Vis post
    Artig. Kan du ikke legge ut en før/etter film med 0-200 eller noe, med 13c og kkk27 da? får vi se forskjellen på film
    Yeah, hadde samme tanken . Skal prøve å få til en 0-200 film med 13c-en når det er vei og anledning til det .

  10. #185
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Bor vel ikke så langt fra autobahn du..;P
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  11. #186
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Bor vel ikke så langt fra autobahn du..;P
    Jo, er et lite stykke. Men kan ta det på en hovedvei i nærheten på en langslette, men da må det bli tørt på veiene .

  12. #187
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Kjett å få breisladd i 200kmt å da, hehe

  13. #188
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    hvem kam skal du kjøre med på KKk27n ? Skal du bytte ut VX3n ?

  14. #189
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Kjett å få breisladd i 200kmt å da, hehe
    Yeah, kan være litt kjedelig det .


    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    hvem kam skal du kjøre med på KKk27n ? Skal du bytte ut VX3n ?
    Kjører nok med VX3'n inntil videre og ser åssen det går. Så blir kammen evt bytta ut, men trur ikke det skjer før jeg bygger motor med ny innmat.

  15. #190
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Fått henta no idag?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. #191
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Stæsjet er henta Blei stoppa i tollen gjorde vi og

  17. #192
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 03.02.2010 - KKK27 og grenrør hentet


    Da har vi vært i Sverige å henta delene . Selvfølgelig var det kontroll over grensa og vi blei stoppa, men det gikk bra, fikk beholde delene .






    KKK27 turboen, tung og svær klump på 11 kg . Ser igrunn grei ut, veit ikke om jeg kommer til å gjøre noe særlig med den utseende- messig. Eneste er at det er en del hakk og småskader på kompressorhuset, men det gjør igrunn ikke så mye, men kan hende jeg setter meg ned å pusser og polerer litt . Det er ikke noe slakk i den og turbin/ kompressorbladene er hele og fine.

    Men noen som aner hvordan det er meninga lufta skal kobles til? Ser jo mer ut som en V- band flens enn en anslutning for silikonslanger. Men V- en er skadet så usikker på om den kan brukes som V- band. Noen forslag?









    Grenrøret! Strøkent arbeid av Ajden, han har vært veldig nøye! V- band til wastegate flens skal sveises på med TIG. Forresten, gjør det noe mtp pulse- splittinga om jeg kapper den platebiten som står ut jevnt med røret og sveiser på V- banden til wastegaten der?

    Skal lakkere grenrøret svart med manifoldlakk og ha på eksosbandasje.







    Et bilde av bilen . Lenge sia jeg har lagt ut noe bilder av den nå. Kjørte den til Sverige.

    Har forresten oppdatert førsteposten litt.
    Sist endret av ChrML; 03/02/10 kl 18:49

  18. #193
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Thumbs up

    Nå snakker vi Det grenrøret så utrolig bra ut, iallefall mtp prisen.
    Angående turboen kan du jo prøve å sveise opp v-band flensen og pusse den til, eller rett og slett kutte av biten, og eventuelt sveise på en rørbit til siliconslange. Alu er utrolig lett å arbeide med, så ingen problem det
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  19. #194
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Det vanligste er vel bare å sveise opp en 90 grader vinkel, slik at man får en rett overgang til trykkrøret.

    Ellers ser dette VELDIG bra ut!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  20. #195
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    ingenting sitter bedre en V band klemmer. sveise på V band på en rørbøy og lage det første røret bort til IC i rustfritt. blir pent med dump / returen også.. et sted mindre å ha slangeklemme
    One Ring to rule them all

  21. #196
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Takk, takk!

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    ingenting sitter bedre en V band klemmer. sveise på V band på en rørbøy og lage det første røret bort til IC i rustfritt. blir pent med dump / returen også.. et sted mindre å ha slangeklemme
    Yeah, kanskje ikke så dumt å bruke V- banden. Men da må jeg som Fighter sier, prøve å få fiksa V- band flensen på turboen. Evt skjære den av og sveise på ny.

    Problemet da er å finne 2" V- band i aluminium. Foreløpig på alle jeg har kikka hos så begynner alle som har aluminium V- band flenser på 2.5". Vil ha røret til intercooler i aluminium helst .

  22. #197
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    legg på litt sveis på den å puss den til ja. null stress
    One Ring to rule them all

  23. #198
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Takk, takk!


    Yeah, kanskje ikke så dumt å bruke V- banden. Men da må jeg som Fighter sier, prøve å få fiksa V- band flensen på turboen. Evt skjære den av og sveise på ny.

    Problemet da er å finne 2" V- band i aluminium. Foreløpig på alle jeg har kikka hos så begynner alle som har aluminium V- band flenser på 2.5". Vil ha røret til intercooler i aluminium helst .
    Er det lurt å ha stive rør til IC da?

  24. #199
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    legg på litt sveis på den å puss den til ja. null stress
    Veit du hvor jeg kan få kjøpt motparten i 2"? Regner med det er litt forskjellige utforminger på V- band flenser, og er jo en fordel å få lik som på turboen.

    Forresten, er det glidelager eller kulelager på KKK27-en? Med andre ord, må jeg ha oljerestriktor eller ikke?

  25. #200
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Er det lurt å ha stive rør til IC da?
    Skal ha en sånn en rett etter 90 graderen eller rett før IC:


    For å ta opp motorvibrasjonene.

Side 8 av 92 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 58 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •