Husker jeg han rett så ga han 2500SEK for turbo og 5500SEK for greinrøre..
Hehe, redigerte det vekk for lenge siden faktisk, men var ikke før nylig det faktisk hadde noe å si på navnet som vises på selve forumet. Endret nu.
Forresten, svensketuren for å hente ny turbo og grenrør ble drøyet en onsdag til, så nå blir det onsdag til uka. Grenrøret hadde ikke ankommet Strømstad enda når vi skulle reise denne onsdagen.
Når blir det dataspurt??
Da slipper du jo å kødde med disse mengdemålerene.
Det blir etterhvert, aner ikke når. Yep, ganske lei av LH 2.4 sine mengdemålere, chipper og begrensninger, så ser fram til å bygge et skikkelig sprut.
Men for min del så ønsker jeg ikke å kaste sammen sprutet nå i en fei så det funker pga defekt mengdemåler, men vil heller bruke lang tid på å sitte inne å fikle med det til neste vinter for eksempel. Planlegge og tegne i Autocad hvordan det skal gjøres så det blir helt strøkent, integrere opp mot en Carputer og lignende. Sånn at et ferdig nett kan kastes inn til neste vår og så er alt ferdig og strøkent med en gang.
Artig. Kan du ikke legge ut en før/etter film med 0-200 eller noe, med 13c og kkk27 da? får vi se forskjellen på film![]()
BMW E34 525i
BMW E30 316iA
Bor vel ikke så langt fra autobahn du..;P
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Kjett å få breisladd i 200kmt å da, hehe![]()
hvem kam skal du kjøre med på KKk27n ? Skal du bytte ut VX3n ?
Fått henta no idag?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Oppdatering 03.02.2010 - KKK27 og grenrør hentet
Da har vi vært i Sverige å henta delene. Selvfølgelig var det kontroll over grensa og vi blei stoppa, men det gikk bra, fikk beholde delene
.
![]()
![]()
KKK27 turboen, tung og svær klump på 11 kg. Ser igrunn grei ut, veit ikke om jeg kommer til å gjøre noe særlig med den utseende- messig. Eneste er at det er en del hakk og småskader på kompressorhuset, men det gjør igrunn ikke så mye, men kan hende jeg setter meg ned å pusser og polerer litt
. Det er ikke noe slakk i den og turbin/ kompressorbladene er hele og fine.
Men noen som aner hvordan det er meninga lufta skal kobles til? Ser jo mer ut som en V- band flens enn en anslutning for silikonslanger. Men V- en er skadet så usikker på om den kan brukes som V- band. Noen forslag?
![]()
![]()
Grenrøret! Strøkent arbeid av Ajden, han har vært veldig nøye!V- band til wastegate flens skal sveises på med TIG. Forresten, gjør det noe mtp pulse- splittinga om jeg kapper den platebiten som står ut jevnt med røret og sveiser på V- banden til wastegaten der?
Skal lakkere grenrøret svart med manifoldlakk og ha på eksosbandasje.
Et bilde av bilen. Lenge sia jeg har lagt ut noe bilder av den nå. Kjørte den til Sverige.
Har forresten oppdatert førsteposten litt.![]()
Nå snakker viDet grenrøret så utrolig bra ut, iallefall mtp prisen.
Angående turboen kan du jo prøve å sveise opp v-band flensen og pusse den til, eller rett og slett kutte av biten, og eventuelt sveise på en rørbit til siliconslange. Alu er utrolig lett å arbeide med, så ingen problem det![]()
BMW E34 525i
BMW E30 316iA
Det vanligste er vel bare å sveise opp en 90 grader vinkel, slik at man får en rett overgang til trykkrøret.
Ellers ser dette VELDIG bra ut!![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
ingenting sitter bedre en V band klemmer. sveise på V band på en rørbøy og lage det første røret bort til IC i rustfritt. blir pent med dump / returen også.. et sted mindre å ha slangeklemme![]()
One Ring to rule them all
Takk, takk!
Yeah, kanskje ikke så dumt å bruke V- banden. Men da må jeg som Fighter sier, prøve å få fiksa V- band flensen på turboen. Evt skjære den av og sveise på ny.
Problemet da er å finne 2" V- band i aluminium. Foreløpig på alle jeg har kikka hos så begynner alle som har aluminium V- band flenser på 2.5". Vil ha røret til intercooler i aluminium helst.
legg på litt sveis på den å puss den til ja. null stress
One Ring to rule them all
Veit du hvor jeg kan få kjøpt motparten i 2"? Regner med det er litt forskjellige utforminger på V- band flenser, og er jo en fordel å få lik som på turboen.
Forresten, er det glidelager eller kulelager på KKK27-en? Med andre ord, må jeg ha oljerestriktor eller ikke?