Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 78 av 206 FørstFørst ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 178 ... SisteSiste
Viser resultater 1.926 til 1.950 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #1926
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ralf2 Vis post
    Du vet hvem Killingberg som har godkjent bremsene dine er... Han har en rimelig frisk escort.

    Fra Mobeck sine sider:
    Petter Killingberg fikk til 600 HK og 730Nm
    i sin Escort etter turbo bytte å grenrør fra Mobeck Tekniske.




    Veldig bra at du har fått det godkjent
    Er vel denne det står "kristent senter" eller noe sånt på sia på? Syns det var noe kjent med navnet. Tror forøvrig han er fra Oppdal.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  2. #1927
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Grattis! Da er bare å kontakte han ved godkjenning av mere stæsj da gitt

  3. #1928
    Registrerte brukere -Shark- sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Ski, utafor Oslo
    Innlegg
    523
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Har du ikke sett stillingsannonsen? Høyskole, universitet og ingeniørutdanning må man ha...
    Eller bare 2årig teknisk fagskole, som kan tas på bakrunn av f.eks mekaniker, elektriker, sveiser, - det meste innen for teknikk og industriell produksjon.
    Mercedes 123 og Bmw 3 serie stasjonvogn. Husqvarna Smr 511 og Yamaha xj900

    xx Volvo 760 turbo, 240 90mod,volvo -240 turbo 77mod, 244 2.1dl 77mod, 240 90mod
    xx -3 serie coupe, Bmw 316sedan, peugeot 406, peugeot 405,ford escort, Mercedes w124 300 4 matic, Mercedes w123 80mod

  4. #1929
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av -Shark- Vis post
    Eller bare 2årig teknisk fagskole, som kan tas på bakrunn av f.eks mekaniker, elektriker, sveiser, - det meste innen for teknikk og industriell produksjon.
    Da skal jeg søke.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #1930
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av -Shark- Vis post
    Eller bare 2årig teknisk fagskole, som kan tas på bakrunn av f.eks mekaniker, elektriker, sveiser, - det meste innen for teknikk og industriell produksjon.
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Da skal jeg søke.
    Teknikken er en fin snarvei utenom ingeniør, for yrkesfolk
    slipper forkurs og hele pakka!


    Men:
    Kodja; du tok av nålene på instrumentene da du byttet skiver? går det greit å bytte nåla på eks, turteller med ei ny? jeg har ein turteller som ligger med knekkt visernål, som jeg gjerne skulle hatt sving i igjen
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  6. #1931
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Slipper forkurs om man går ingeniør y-vei også. Men man skal jo gjennom samme pensum uansett så er litt hardere første året. Og ganske mye hardere enn teknikern..
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  7. #1932
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    nesten tidenes off topic diskusjon på 78 sider lang tråd dette nå

    visste ikke at han Killingberg var biltrimmer selv nei

    skal nok prøve å få ordna så jeg også får godkjent 16v turbo etter hvert. har hørt rykter om at det er vanskelig...

    bremsene er jo ikke godkjent PÅ bilen enda, men søknaden om at det skal gå ann å stikke innom når jeg har det i drift og få det skrevet inn er så Ja takk! veldig kos

    du tar bare å følger med den 17 november nå når bildene kommer tilbake Aartun så ser du hvilket instrument\verktøy jeg brukte for å vippe av nåla. går veldig lett, men IKKE bruk gaffel eller slikt, for da får du ikke jevnt trykk på nåla og ev ødelegger festene for den på selve nåla. så lenge pinnen du trykker den nedpå er hel så går det fint å bytte ja setter du den nye på skeivt så er det bare å dra den rundt eller dit du ønsker etterpå.

  8. #1933
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Synes det er merkelig om du bare får godkjent adapterne uten noe mere om og men.
    Jeg må lage ordentlige maskintegninger, spesifisere materiale og legge fram fem/styrkeanalyse på adapterne jeg skla bruke.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  9. #1934
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Synes det er merkelig om du bare får godkjent adapterne uten noe mere om og men.
    Jeg må lage ordentlige maskintegninger, spesifisere materiale og legge fram fem/styrkeanalyse på adapterne jeg skla bruke.
    Flytt til bartebyen da vel ^^ livet er herlig

  10. #1935
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    du tar bare å følger med den 17 november nå når bildene kommer tilbake Aartun så ser du hvilket instrument\verktøy jeg brukte for å vippe av nåla. går veldig lett, men IKKE bruk gaffel eller slikt, for da får du ikke jevnt trykk på nåla og ev ødelegger festene for den på selve nåla. så lenge pinnen du trykker den nedpå er hel så går det fint å bytte ja setter du den nye på skeivt så er det bare å dra den rundt eller dit du ønsker etterpå.
    Takk, skal følge med ja
    Tror du jeg kan bruke nål fra speedometer? siden nåla i turtelleren er knekkt.. tenkte jeg kunne prøve det.

    Høres virkelig ut som du bor rett plass med tanke på godkjenning av bil
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  11. #1936
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ingen notis om stresstest. kun at det er i ett helt usveisa stykke.

    speedonåla er for lang.

    fikk også svar fra killingberg ang et spm som var mye diskutert her inne nå nettopp: stålomspunne bremseslanger ER lov å bruke på bil!! så lenge de er laget for formålet. altså ikke egenpressa slanger på en måte eller universale stålomspunne. men ferdig pressa stålomspunne bremseslanger som er laget for bilen så dere ikke er i tvil liksom her inne.

  12. #1937
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Har du ikke sett stillingsannonsen? Høyskole, universitet og ingeniørutdanning må man ha...
    Og med det meinar du? Dette er faktisk eit ingeniørfag, å forstå chassisdynamikk, kollisjonskrefter, deformasjonar osv, er ikkje noko ein tek på slump.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  13. #1938
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Og med det meinar du? Dette er faktisk eit ingeniørfag, å forstå chassisdynamikk, kollisjonskrefter, deformasjonar osv, er ikkje noko ein tek på slump.
    Og allikevel så står den velskolerte kontrolløren og prøver å innbille meg at når jeg har bytta ratt på bilen, så ved en kollisjon vil ikke rattstammen kollapse som den skal?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  14. #1939
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Og allikevel så står den velskolerte kontrolløren og prøver å innbille meg at når jeg har bytta ratt på bilen, så ved en kollisjon vil ikke rattstammen kollapse som den skal?
    Kan du bevise at den kan det? Når du gjer endringar, er det du som pliktar å dokumentere. På 240en så er rattet beregna på å kollapse, saman med rattstammen, var ditt ratt det?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  15. #1940
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    fikk også svar fra killingberg ang et spm som var mye diskutert her inne nå nettopp: stålomspunne bremseslanger ER lov å bruke på bil!! så lenge de er laget for formålet. altså ikke egenpressa slanger på en måte eller universale stålomspunne. men ferdig pressa stålomspunne bremseslanger som er laget for bilen så dere ikke er i tvil liksom her inne.
    Då bør du få det skrive inn i vognkortet, for du møter nok på dette som eit problem på eu-kontroll seinare uansett.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #1941
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Mener du virkelig at rattet påvirker rattstammens egenskaper? Det rattet som er skrudd i en mutter i enden av rattstammen?

    Men Kodja har vel uttrykt at han ikke vil ha denne off-topicen i sin tråd.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #1942
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Mener du virkelig at rattet påvirker rattstammens egenskaper? Det rattet som er skrudd i en mutter i enden av rattstammen?
    Ja, klart det gjer det, er jo det som kjem til å ta i mot krafta frå kroppen din når du blir slengt fram.

    Har dratt folk ut av bil, med 10 toms sportsratt, traff naseryggen den. Men han fortjente all smerte han kunne få, alkoholen og anna, dempa det vel litt.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #1943
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Ble vel ikke brukt sele da?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #1944
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Då bør du få det skrive inn i vognkortet, for du møter nok på dette som eit problem på eu-kontroll seinare uansett.
    Alt som gjøres av modifikasjoner skal inn i vognkortet ja. øker jo verdien på bilen mange ganger ved videresalg etter min død om 90år
    Har ikke stålomspunne bremseslanger enda, men ville gi alle som er greie å følger tråden den infoen jeg klarer å hente ut underveis i dette lange og store prosjektet

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Men Kodja har vel uttrykt at han ikke vil ha denne off-topicen i sin tråd.
    Stemmer. er blitt vell mye off topic den siste siden her nå som har null med tips og triks ang bilen og det jeg gjør og helt andre ting
    ingen som vet nøyaktig hva som er av koblingsforskjeller heller fra gamle til nyere 240 så tida mi nå går på koblingsskjema lesing. skal dele min kunnskap når jeg er ferdig kartlagt, for det her var omfattende gitt... kan være det blir lettere for flere å gå fra det ene instrumentet til det andre da forhåpentligvis...

  20. #1945
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    ingen som vet nøyaktig hva som er av koblingsforskjeller heller fra gamle til nyere 240 så tida mi nå går på koblingsskjema lesing. skal dele min kunnskap når jeg er ferdig kartlagt, for det her var omfattende gitt... kan være det blir lettere for flere å gå fra det ene instrumentet til det andre da forhåpentligvis...
    Bruker du koplingsskjemaene i haynes boka noe i dette arbeidet, eller er det kun andre skjemaer?
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  21. #1946
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Kodja har en perm med ark og tegninger større enn papirene jeg får på en hel båt når jeg skal trekke fler hundre mil med kabel.. så noe har han trolig iallefall!
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  22. #1947
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Bruker du koplingsskjemaene i haynes boka noe i dette arbeidet, eller er det kun andre skjemaer?
    hadde det ikke vært for all off topic praten om stillingskrav til å jobbe i biltilsynet så hadde linken vært på siden her men om du går på siden før her så finner du linken i et innlegg langt ned tror jeg. rett oppom Morgis sitt innlegg. de skjemaene bruker jeg. ferdig med å kartlegge 1993- 1989 nå så der er det klart hva og hvilke stikk\kabler som går til hva, men under der så er det litt verre å lese ut enda.

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    Kodja har en perm med ark og tegninger større enn papirene jeg får på en hel båt når jeg skal trekke fler hundre mil med kabel.. så noe har han trolig iallefall!
    kontroll skal det være. moro å ha alle monteringsanvisningene liggende i perm så man kan gå tilbake og se hvor ting er lagt og koblet hen vettu Kevin dessuten har jeg samlemanni på kvitteringer på deler jeg kjøper. tror jeg fylte opp en Tjukkperm til 740n og samme til 940n og 242n sin tjukkperm er allerede snart full...

  23. #1948
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Har også fått forhåndsgodkjent bl.a. montering av S60R-bremser med maskinerte braketter til 240. Killingberg har lang og bred erfaring med ombygging av bil utenfor bilens spesifikkasjoner, så du kan få godkjent mye om du viser at du vet hva du driver med.

    Bare husk en viktig ting når du snakker med han person til person. INGEN BANNEORD!!
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  24. #1949
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Takker for tipset skal nok klare å la være det tenker jeg.

    har nå fått unna 1987-1983 skjemaene også... men 1988 er HÅPLØST... der er det sannelig ikke merka med tallkoden på stikket heller... som om det ikke er vanskelig nok å finne ut hvor 1a begynner på hvert av skjemaene på stikket liksom...

    så lang kan man si at det meste er likt på mye, men med små forskjeller. bare å klare å tyde 1988 som jeg tror hovedinstrumentet jeg skal inn med kommer fra... blir en annen dag. nå skal jeg kose meg litt med kjærringa i kveld. vellfortjent når jeg sitter forkjøla å hoster å harker...

  25. #1950
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    http://forum.vccn.no/showthread.php?p=196638#post196638
    har sett litt på Intercooler alternativer...
    godt mulig det blir en RS500 intercooler på 60mm tykkelse så den passer og fyller ut originale fester for intercooler og radiator... men koster litt ser jeg...
    skal sende en mail til Radiatorservice som har på lager 45mm tykkelse og høre om de skaffer 60mm tykk som festene har plass til...
    Radiatorservice gav meg også tilbud på komplett oljekjøler 17rader til 1800 ink mva.

    KSR lar vente på seg på svar på mailen jeg sendte ang oljekjøler og cooler og bensinpumpe...

Side 78 av 206 FørstFørst ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 178 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •