Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 10 av 206 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 60 110 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Shitty bilder og mørkt meeee: enjoy

Her er da bildene får ikke til noe bedre i kveld. må ha litt dagslys så blir kanskje ett i mårra å... om jeg da ikke venter tålmodig til breilista har kommet på volvo og montert den
    ble litt annen bil å se til ja litt mer sjarm!

+ et bonusbilde av en Yeti som står uttafor her og koser seg

funnet ut hva jeg skal gjøre ang media\skjermer i bilen også. trenger en skjerm foran for å se dvd\musikkvideos. så her er monteringsplassene det blir mest sannsynlig!
    en ved speilet som vinkles nedover mot fører\passasjer. + en skjerm som felles inn i en custom midtkonsoll mot c70 baksetene

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

var lite respons på monteringa av vingen og lcd plasseringen gitt

har da i dag/kveld montert el.vifte fra 940, som kilroy fikk ordna til meg. kanonbra Ole!!!
    den har helt ærlig ligget vell lenge på "lageret" og ventet montering, men har da fått ordna det i dag. kalgt som f... ute og fryser på føttene akkurat nå... drevet på ute siden kl 14:00 og ferdig nå kl 20:00.

syntes det tok lang tid sier du?? eh ja! her er hvorfor!!!
    skrudde av originalradiatoren = easy!
    inn og spyla igjennom den og rensa = easy, of course!
    tømte motor for kjøleveske = easy...
    tok med meg 940 radiatoren med el.vifta påskrudd og monterte = *les "montert"... for 940 radiatoren er jo myyye større... så den gikk ikke å bruke.
    skrudde fast og tilpassa toppen av kanten på el.vifta sitt deksel slik at det sitter fast på 240 radiatoren og har plass til festene mot tverrplata der panserlåsene sitter = greit!
    skrudde på radiator med elvifta på og kobla opp strømen = ok jobb!
    prøvekjøring = HÆLVETE!!! halveis til biltema for å få kjøpt noen slanger og rør til noe dere får se etterpå her så kom tempen farlig høyt oppe, selv med vifta igang... kjørte lavhastighet på vifta. hva skjer? jooooooda, den helt ok radiatoren uten hull hadde under demontering og montering av el.vifta tydeligvis fått seg et 2mm lite hull midt i på ene kjøleribben som alt vannet spruuuuta ut av... faenihelvete tenkte(*les ROPTE!!!) jeg! sprang inn til nærmeste hus og fikk fylt opp en kanne med vann og fylte på. kjørte så til statoil der jeg fylte litt bensin og 3 kanner vann. kjørte så hjem igjen. fremdeles med en fin liten stråle med vann fra radiatoren og om vifta og så over hele motorrommet...
    kjørte med 945n til biltema = boooring med turbo å 5 dørs...
    kjøpte 3x3L konsentrert kjøleveske = kan jo ikke la bila stå til mandag for å fikse lekasjen med ny radiator. da fryser jo det rene vannet og lager hælvet med motor\blokka og varmeregisteret.
    hjem og fant en ekstra radiator til 240 som jeg tilfeldigvis hadde liggende = FLAKS!!!
    spylte ren inn og utvendig og sjekka at den ikke hadde noen skader = positivt! møkkete som F...
    monterte el.vifta og radiator igjen. = godt!
    fylte på 4-6 liter kjøleveske ferdig blanda = flott, da var det også gjort...
    prøvekjøring i 30 minutter = opps sikkringen har gådd til vifta... hmmmm...
    kjørte hjem igjen etter å ha festa opp kommende omtalte sak... = konstant kikking på tempmåler.
    fant en 30A sikkring fra 945n som ikke var i bruk(el justerbare seter) og skifta over på 242n's el.vifte sikkring. = everything works igjen
    Pga ingen lyst til å kappe siden av el.viftekåpa så måtte jeg ta bort original luftfilterboks, like greit! monterte 3" alu. T-stykke mellom innsugsrøret og den duppedingsen som går over til andre siden av motorn og 3" biltema konfilter... det skal få lov å stå på til nymotoren er i hus, denne motoren går fint og bruker under litern på mila ca, men er jo ingen salgsverdi i den etterpå uansett til å koste på noe dyrere før b234f motoren skal inn. eneste jeg skal utbedre er rør og slangeoverganger så det ikke er dutch tape som holder det på plass! for det liker jeg dårlig gitt, men når jeg ikke kom meg til biltema for å få målt og måtte bare stresse for å få tak i kjøleveske så blir det sånn en liten stund!

så nå skal jeg slappe av, lage en god å stor pizza å se en film... føler jeg har fått nok utav helga nå som både vinge ble montert tidligere i uka her og el.vifta er montert og fungerer. skal ta med meg original radiatoren til radiatorservice i trondheim til uka å se om de bare kan lodde det lille hullet og ev. pris. så jeg får skifta tilbake til den ev. pga den som jeg hadde liggende er pittelitt smalere og pittelitt lavere slik at vifta blir hengende en anelse løs i underkant = liker ikke! eventuelt skal jeg sjekke hva pris på ny radiator som går hele bredden koster kanskje, greit med litt ekstra kjøling når b234f motoren med sinne elleville 155+hk kommer inn i et trangt og tett 240 motorrom oioioi dette må jo være mer tekst enn bilder for en gang skyld? men sååh her kommer bildene!!!

blå bryter = kald farge = kjølevifte PÅ finnes det noen andre orignale brytere som kanskje passer bedre, med indikasjonsmerke på?

ganske greit å "rustfritt" til å være 82 modell nedi der ja, ser ut som det var mest skitt det som er mørkt der bare tomt tomt tom å herlig å ha fått bort den digre propellen!!!

940 radiator bakerst. 240 radiator in front! stor forskjell i størrelen...

3" biltema konfilter og 3" alu T-stykke som jeg hadde liggende.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Antall takk

Standard

Blir det ikke v16?
    Pen bil
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av roffenn Vis post
    Blir det ikke v16?
    Pen bil
    takker!
    hehe nei blir lagt ifra v16 ja!!! heller R4 med 16 VENTILER hehehehe
    blir 16V motor når jeg får tid og har hentet delebilen med motoren i utti slutten av februar nå håper på å få det up and running fortest mulig da ja slik at jeg får bort 744 vraket etterpå ferdig ribba og solgt unna

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Antall takk

Standard

Er ikke intressert i en litt større skjerm (10.4") i taket da? Lurer på om jeg skal droppe skjermen i 960in. Må droppe noen modifikasjoner da tida ikke strekker til. :(
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

Instagram: @projectamazonturbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

tja kanskje... spørs for pris det da? send meg en pm med pris du...
    er alltids en interessant sak å ha større der, selv om det kanskje blir i største laget i 240 taket, men går jo ann å testmåle hehe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

har da fått gjort noe kreativt på en søndag også
    gnikka inn ratt og centerpute med Leathermaster Prefundo med en klut, som er et "lim" mellom skinn og ny farge. lot det stå en 30 minutter ca.
    tok så en skål med litt farge oppi, dytta svampen lett nedi for å få litt farge på, ikke for mye, det trekker seg fort inni svampen og "forsvinner" så skal det dyttes lett på.
    tok et par strøk enkelte plasser pga litt forsiktig påføring første gangen. men nå skal det stå slik i minst 4 timer for så å bli påført Leathermaster Top Finish Plus, som er "klarlakken" på et vis over den nye fargen, for å forsegle denne mot slittasje. det står seg ganske bra i utgangspunktet uten også, som dere helt sikkert kommer til å merke på hvor vanskelig fargen er å vaske bort fra hendene om du ikke gjør det umiddelbart etter du er ferdig, den sitter dønn!

skinnmiddlene mine er heldigvis ikke så mye mer som skal behandles, så slipper jeg å handle inn mer på en stund

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Er ikke intressert i en litt større skjerm (10.4") i taket da? Lurer på om jeg skal droppe skjermen i 960in. Må droppe noen modifikasjoner da tida ikke strekker til. :(
    Slutt å bruk tiden på Kverneland og kom deg i mekkeklærne

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    tja kanskje... spørs for pris det da? send meg en pm med pris du...
    er alltids en interessant sak å ha større der, selv om det kanskje blir i største laget i 240 taket, men går jo ann å testmåle hehe
    Skal se om jeg finner noen bilder en dag så sender jeg en PM.

Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Slutt å bruk tiden på Kverneland og kom deg i mekkeklærne
    Hehe... Hjelper lite å ha på mekkeklær når bilen står 30 mil unna. Vurderer å bytte ut S70in snart, så var å snoka litt på S80 på Kvernland og Nardo Bil igår. Observerte du meg?
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

Instagram: @projectamazonturbo

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post

Hehe... Hjelper lite å ha på mekkeklær når bilen står 30 mil unna. Vurderer å bytte ut S70in snart, så var å snoka litt på S80 på Kvernland og Nardo Bil igår. Observerte du meg?
    Ja, så du stod med fruen(?) og siklet på en S80...

(Kodja: Sorry OT)

Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

du er klar over at 940 radiatoren passer? du har jo tilogmed festet i bilen så skjønner ikke hvorfor du satt inn en 240 radiator igjen?!?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    du er klar over at 940 radiatoren passer? du har jo tilogmed festet i bilen så skjønner ikke hvorfor du satt inn en 240 radiator igjen?!?
    hvordan i all verden skal 940 radiatoren passe? satte den oppå de originale festene neders der 240 radiatoren står, og den passer ikke! den er ca 5-10 cm for høy! se bilde på forskjellen i høyde. 240 radiatoren går jo allerede kant i kant i toppen, og som du ser av bildet under her så er 940 radiatoren enda høyere og det er jo ikke akkurat plass til å sende ned den i underkant som en ser på bildene over heller.

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

nei sorry glemte at vi flyta ned hele den plata der radiatoren er festa i bunnen får å få plass til 940 radiatoren vi satt inn i en 240 som vi monterte fk i.
    1989 modell 245 brukis
    1977 modell 242 Prosjekt

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

har tenkt til å gjøre det samme på min 242 altså flyte ned den plata for å sette inn en 940 eller 740 radiator med den modelltilpassa intercooleren KL selger sånn at det ser mest mulig orginalt ut. liker at folk ser at ting er gjort, men ikke ser helt hva som er gjort.
    1989 modell 245 brukis
    1977 modell 242 Prosjekt

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

måtte ut å koble om litt på elvifta nå i kveld... den har tatt sikkringen omtrent momentant med det single 30A rele + 30A sikkringen. så på volvo-powers command og koblingsskjema, så paralellkoblet jeg 2 stk 40a rele'er eller da et dobbeltrele med 2x40A i, for å få delt belastningen på rele ved oppstart av vifta. strømtrekket da ble alt for stort for et lite rele i seg selv. for jeg kunne fint kjøre en 20 minutter med vifta på, men tvært jeg slo av og på så røyk sikkringen. nå har jeg da testa av og på med ovenforstående rele sikkert 15 ganger og det fungerer ypperlig! så da kan bare varmen komme. har ikke vært særlig over middels selv uten vifta i gang... men ok å ha elvifta i drift ved behov.

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

hvorfor har du sensurert dele nr. på relet?
    1989 modell 245 brukis
    1977 modell 242 Prosjekt

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    måtte ut å koble om litt på elvifta nå i kveld... den har tatt sikkringen omtrent momentant med det single 30A rele + 30A sikkringen. så på volvo-powers command og koblingsskjema, så paralellkoblet jeg 2 stk 40a rele'er eller da et dobbeltrele med 2x40A i, for å få delt belastningen på rele ved oppstart av vifta. strømtrekket da ble alt for stort for et lite rele i seg selv. for jeg kunne fint kjøre en 20 minutter med vifta på, men tvært jeg slo av og på så røyk sikkringen. nå har jeg da testa av og på med ovenforstående rele sikkert 15 ganger og det fungerer ypperlig! så da kan bare varmen komme. har ikke vært særlig over middels selv uten vifta i gang... men ok å ha elvifta i drift ved behov.
    Anbefaler ikke å parallellkoble hovedstrømmen på to releer. Ikke sikkert de vil slå inn likt og da får ene releet startstrømmen i øyeblikket den starter. Det er øyeblikket relee slår inn og ut med høy last de først og fremst brenner seg etterhvert pga lysbue og startstrømmen på vifte. Bedre å bruke et større relee som er beregnet på belastningen.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    hvorfor har du sensurert dele nr. på relet?
    ikke delenr! skjemmes bare av merket hehehe

ChrML: jeg og Volvo-Power har planer om en liten sverigetur der vi får tak i komplett med ledningsmatte og rele senere så jeg får det originale rele også. koster like mye det brukt som nytt rele koster bare så det er en "middlertidig" løsning inntil da om jeg skal kalle det det.

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    ikke dårlig det! hadde vært kjekt med alle kablene i tillegg også

Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Antall takk

Standard

Åssen ble downforcen med vingen?
    Femmer skal være rettstillt

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    Åssen ble downforcen med vingen?
    Vet du, jeg får nesten ikke spøla lenger, kun brutal aksellerasjon pga mer press på hjula altså!!!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Antall takk

Standard

Hehe, om ikke det er nok så ble det iallefall bedre å se til
    Femmer skal være rettstillt

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe sant
    ja liker bilen bedre nå ja. men skal prøve å få tak i et bulkefritt og rustfritt nytypen bagasjelokk også å sette originalvinge på se hvordan looken blir da! litt moro å teste ut litt...
    men vurderer sterkt å ta av dørene og kjøre samme regla på de som på bagasjelokket, pussing, rustfjerning, ta bulken i førerdøra og lakke de opp før våren ja. litt finere å se til da + bytte framskjermene etter hvert som det blir tid\prioritet. har vengskjermer ferdigopplakka i feil blåfarge men bør i følge rykter pusse ned på baksiden og grunne\lakke på nytt istede for "lagerlakken" som de er satt inn med fra før, så de ikke ruster så fort?!

Side 10 av 206 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 60 110 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •