Hehe, ja det er klart de holder. har bare hørt at det hjelper på stivheten i bakvogna.
Bra blir det uansett![]()
Hehe, ja det er klart de holder. har bare hørt at det hjelper på stivheten i bakvogna.
Bra blir det uansett![]()
740BTCC
Prosjekttråd
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
varmer å høre det!
kjenner det hjelper på motivasjonen til å gjøre ting litt omstendig når man får litt feedbacks. er ikke akkurat praktisk å holde på utendørs året rundt neihehe
sattser på at motormontering en gang i vinter skjer hos mr Volvo-Power i godt oppvarmet garasje\hall
Aartun: kunne godt tenkt meg å fått på en liten bit avstivning nærmere feste innerst ja, men tiden jeg har på meg begrenser det litt, om jeg da ikke godsnakker med nabon etter jeg har fått pressa ut hylsa foran i kveld nåfår se. er jo bare å pusse bort og sveise på en forsterkning. spørs hvor hen på bærebrua den bør stå??
glemte et bildesom Henrik940 er så glad i å se... vil det ikke så skal det... neida... jeg prøvde å presse inn før jeg fant ut at det stod jo ei metallhylse inni der som måtte presses ut først...
disse ble også avglemter til lagerene foran. er med alt man trenger inkludert fett.
kjøpte meg momentnøkkel på Jula til 399,-
britisk førerspeil\høyrespeil. slik at jeg har dødvinkelspeil på begge sider der. elektrisk speil of coursekobler opp dette med kablene når bilen er på bakken igjen. prøver å få skifta til den nye pakningslista utvendig også for å slippe så mye vannsøl mellom rute og pakning.
første "dose" med dioder mottatt. sendte som to bestillinger for å holde prisen under 200,- og dermed slippe momsen. håper dette gjør susen for å øke belysningen på instrumentene samt senke belastningen på dimmern. de er Hvite ja, for de som lurer. 17$ink frakt fra hong kong![]()
Som Elvis sa i en låt; "A little less conversation, a little more action please!" - Slik har det etter min mening vært også i denne tråden... Men nå syns jeg det skjer ting i riktig retning med 242n din
Keep up the good work!
Sist endret av V90; 19/10/10 kl 18:18
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
Bytte pakningslista til den nye sier du, mener du rundt frontvinduet?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
hehemå planlegge og kartelgge ting før jeg utfører så jeg vet det ikke blir feil vettu
men det skjer nok mer og mer framover nå som ting har blitt handla og er på glid
den... vettasøren hva den heter i farten. den som går mellom chromlista langs toppen av døra mot vinduet, den gummien der som hindrer vann å renne rett ned i døra. den pakningen\gummienhandla meg ny fra IPD på ordren som var.
da var bakre skiver og kaliptere også ferdig lakka, nå gjennstår sammenskruing, lufting og testkjøring snart... håper alt er fiks ferdig i helga så bilen kan brukes igjen etter en forstillingskontroll... savner å kjøre godbilen min jeg nå <3![]()
Det er vel snakk om å sveise inn plater slik at det ikke blir så store luftrom i broene her, spesielt i underkant, bare sørge for å ha hull for drenering slik at det ikke samles vann oppi. Kan sikkert sveise inn litt forsterkninger i overkant også.
Jeg har tenkt å gjøre dette på min, men nå ser det ut som dine har blitt så fine at det er nesten synd å besudle de til igjen..
(hadde vært enklere å forklare med bilder, men kanskje noen har bilder som de kan vise med?)
får kanskje noen bærebruer fra oar når det passer seg og ved behov som kan blåses rene og forsterkes. er jo kort prosess å bytte disse så heldigvis. er ikke noe stress så lenge det ikke skal missbrukes tenker jeger jo helt gulle gode etter 30 år enda. fantes jo ikke rust som hadde gravd noen ting heller. bare full av tektyl og greier. sånnt blir man glad av å finne ut
sitter bare å vente på å få spilleren min nå til helga eller rett over helga forhåpentligvis.
snø for første gang i år her nå, så er ikke moro å kjøre 945n med 18" sommerdekkvil ha 242 med vinterdekk å kjøre på istede asap!!!
EDIT: har nå fått svar fra en leverandør på Chromringer til instrumentene, slik som er til 940n blant annet, om de kan lage til 240n. håper på det beste! for tror det hadde satt prikken over I'en med de nye R-design instrumentskivene mine![]()
Bare feig som ikke monterer S60 dash...
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
eh JAaaaaa
nei men det skal no bli nice skal du sebare å vente på svar nå så får vi se. skulle jeg had s60 dash så måtte jeg fått tak i den med integrert skjerm i og det er litt vanskelig å skaffe så da blir det ikke det gitt
yeah right... nei må du slutte å tulle joakim
![]()
fikk bekreftet at det gikk å få tak i chromringer til 240 instrumentet så da skal det bare bestilles og monteres når det kommer. fikk bilder av de også. eneste jeg lurer på er, og som jeg har spurt leverandøren om, er hvordan man får festa det rundt den midterste biten i høyre instrument. den plata er jo riktignok avtagbar og pålimbar igjen, på de fleste modeller?!, men må spørre de om dette først. men da er i alle fall det i boks og R-design temaet går mot fullførelse snart ang instrumentet.
fikk skvisa inn polyforingene der også med skrustikka. herlig!
skrudde sammen slik at bremseskjold og hjulbolter står klare. bare å koble på håndbrekket med sine lurerier nå
tilstanden her så absolutt bra ut. pent behandla av fru gamlemor den bilen akslingen visstnok kom fra.
måtte jo vaske over dekslet innvendig som den "overfladiske" personen jeg er... rent og pent
ny original pakning til lokket og 2Liter original volvo bakaxelolje. skal visst være 1,5Liter i akslingen, men de selger kun 1L kanner.
der går det 1,5Liter med steingammel og steindau dinosaurie oppi for nye 30 år med snurr,spinn og burnouts
starter å bli tungt nok å dra med seg alene under bilen for montering nå... trooor nok jeg venter med bremseskiver og kaliptere til i morgenav å til skulle man vært to eller tvilling gitt når man skrur! men tror og håper det værste arbeidet er over nå som det der er satt sammen. i alle fall gode 3-4 timer spart i kulda! bare å skaffe seg en lang skrue for å holde skive og spacer ilag nå og smekk på alt mulig rart under der etter hvert.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
ja er ikke akkurat ønskesituasjon. må tro jeg leita lenge etter ene skiva som skulle finne på å ramle ned i snøen gitt... bantes så godt at det ble bart ei venning...
men må man så må manhar frist ut mnd her på eugodkjenninga og enda må jeg få tatt forstillingskontroll, skifte frontruta og feste batteriet + få skiltlys bak til å fungere, sikkert bare skifte pæra sikkert.
så er det neste på lista å få henta noen opplakkerte Hydra som skal få seg piggdekk tenkte jeg. spent på hvordan Hydra med 205 blir på 242n her med spacere bak... om jeg må skjære bort litt av kanten på buen... time will show.
fant ut det at jeg tar å monterer på skive og felg så jeg får rulla akslingen på plass under bilen. så festa bærebruene foran, så hekte på momentstaga, så ta av felger og skive for så å løfte opp akslingen. gud det skal bli tungt aleine gittmenmen får drikke Noni juicen min
og trø til...
chromringer til instrumentet er også betalt og på sin vei over sjøen etter helga. der må jeg finne en måte å gå rundt kanten på dekslet i høyre instrumenthull. får ta istykker et instrument og se på det i helga kanskje.
bremseveske handlet inn til luftinga av systemet i morgen. skal IKKE risikere at jeg blir stående halvferdig... har en skvett igjen på ei anna kanne også..
måtte selvfølgelig vaske over den plasten der som håndbremsviren går gjennom...
trodde virkelig dette var en lur ide... men seff så går jo ikke akseln under hjulbrønnene med felger på...
så da var det bare å legge hele fockingshelvetestunge akseln med tilbehør, ja jeg er LEI nå!!!! oppå låra og jokke seg hele veien under for å få den der den skal. satte på felgene igjen så jeg fikk mulighet til å bevege den uten at den lå å gravde i grusen og ripa opp finishen, og ikke minst få en liten høyde slik at det blir pittelitt enklere KANSKJE(for de som har sett The Rock med niclas cage kan de tenke på scenen der de ligger bak gitteret i alcatras og niclas prøver å få ut av connery hvordan han kom seg ut av cella si, da har du lydtonen på settningen min der gitt) å få festa på skruene...
der står den nå i alle fall klar til i morgen tidlig! om noen her i byn har desperat lyst så må de GJERNE komme å hjelpe meg med siste rest for nå er tålmodighetsbegeret mitt KNUSKTØRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VIL UT Å CRUISE FOR F........... :( Blæh lei... pizza og god natt!
Gikk det altså ikke å dytte den inn fra siden?
Evnt å f.eks få høyre dekket innenfor hjulbuen, og så langt du kan inn, før du vrir akselen inn på andre siden, så trekke den på plass igjen?
2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES
Ser bra utBilen ble plutselig verdt dobbelt så mye
Hadde du sakt ifra før kunne jeg tatt turen og hjelpa deg
![]()
Wrasko: nope det gikk ikke. bilen er ikke satt høyt nok til det. men jekken ville ikke høyere uansett. men den er nå under der i alle fall nå så da får jeg fikse resten i morgen. håper jeg blir ferdig med alt bak og kanskje foran i morgen så kan jeg ta lufting av bremser på søndan og endelig kjøre meg en tur med bilen igjen. den savner meg hvisker den.... ellers er det bare hodet mitt som tuller med meg!? i don't know any more...