Få oppi innsprøytningsmotor som fungerar, så legg du litt tid i å få til megasquirt, då er det straks enklare å få ein B230+16v til å fungere i ein 240. Men det er fortsatt mykje arbeid.
Få oppi innsprøytningsmotor som fungerar, så legg du litt tid i å få til megasquirt, då er det straks enklare å få ein B230+16v til å fungere i ein 240. Men det er fortsatt mykje arbeid.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Mesteparten av arbeidet ligger vel i å fabrikere holdere til f.eks svinghjulsposisjonsgiver osv + mapping.. Kablinga går vel greit så lenge man har et godt koblingsskjema
skal ikke ha megaskvett nei. skal i såfall ha DTA, der har jeg en potent kar til å fikse. han som bygger bilene for Radni i Tevodekk på heimdal
kan legge til at det er brodern til nabon min
kobler opp en fk i bilen fram til 16V er bygd med rette deler så er man sikker på at det fungererlike greit synes jeg
![]()
Overlegen type denne Bottolf aka Kodja. :P
Møtte deg ved Dora litt over 4 idag. Så ut som du var mer opptatt av å studere tysk arkitektur enn å følge med på Volvo'er i motsatt kjøreretning. Jeg var forøvrig kamuflert i en grå V50 så kanskje ikke rart du ikke så meg. hehe...
aaah nei legger ikke merke til slike nymotens biler speshehe
du får blinke med lysa neste gang
morgendagens plan er å hente kontakt på huggern for å få kjapp kontakt mot øvre 3er holder. male opp aksling og slikt om været er bra. tar en sykedag pga hosting å harking så jeg får vondt i tinningen :-S
da har jeg vært på huggern å styra i 1-2 timerfy fader for et prakk å få ut speedometer kabel for elspeedo... men fikk da lærdom hvor den skal legges når jeg skal montere opp det med nyakslingen også så det er verdt det! betalte 50 kr for to setevarmebrytere der iconet vises enda, det gjør det jo ikke på de jeg har fra før i mellom setene... samt jeg klippa en slik kontakt for å koble mot 3raderns kabelmatte. så får jeg lagt opp det til sensor, +\- og lys for den øvre 3radern
alt med originale kontakter som gjør at det er enkelt å koble til og fra ting der.
nå skal jeg da ut å prøve å få mekka kablene og lagt klart til vanntempen, kobla på utetemp og dratt slange til vacum\turbomålern\ecomålern.
skal vanntempsensoren i øvre eller nedre kjøleslange?
den giveradapteren fra biltema passet ikke VDO sin giver til vanntempen i alle fall, så skal innom Torshov på vei til frøkena i kveld og sjekke om deres passer!feedbacks will come... as usuall...
![]()
Den skal settes i den nedre slangen, da blir det mest riktig.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
takker!
da har jeg kobla opp strøm og lys til Alle målerene... satte i en 3bars måler i toppen bare for å tett igjen det ubrukte hullet, så det står ulike målere i alle plassene... skal nå til byn å sjekke om det blir riktig giveradapter til vanntempen så får vi nå se da. har fått litt utav sjukedagen allikevellenda godt!!!
i morgen bærer det utover til Roarr og Storlien![]()
hva skulle du had da? ble ikke noe drikke å greier nei men alle morodelene ble henta ;-) major bildeupdate kommer. er på vei hjem nå
de har knapt volvo på huggern nå. to 240s og en 740 :(
før jeg gjør noe mer må jeg bare si en ting!!!
tok opp R bremsene fra bøtta si som ble sendt... tok opp bakre kalipter først visstnok fant jeg ut, men første jeg tenkte var: FY FADER SÅ SVÆRE bremser!! og så tok jeg opp framkaliptern og ble omtrent målløsENDA STØRRE!!!
en ting er å se disse bremsene på bil! en annen ting er å holde de i hendene! fy faaaaen så grove de er!!! men gud bedre så porno de ser ut!!! skal nok klare å stoppe en stakkars 242 disse her ja
pic's will COME!![]()
Er røslige kalippere ja om man er vant til det som sitter originalt på disse bilene![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
hehe ja noe vannvittigbli fin stuepryd disse fram til de blir montert ja! bare å få vaska å shina de så er det stuepryd
![]()
da var det oppkobling av øvre 3er med kabler og originalt kabelstykke. brukte en kabelmatte fra en av de andre 3raderne jeg hadde liggende slik at alt blir originalt under der med tanke på kontaktpunkter. + det gjør ting mye mer fleksibelt når man skal ta inn og ut ting underveis. bare å koble fra en kontakt å napp ut hele skiten
satte i en 3bars bare for å fylle opp så jeg slipper å se et tomt hull til ingen nytte liksom... giver til 3 bars er jo uansett ikke å oppdrive sikkert... om man da ikke vet hvor VDO leverer slikt enda. ikke vet jeg. ikke aner jeg hvor jeg skulle had 3bars trykk for å holde kål på heller.. kun for å fylle opp hullet pr.dags dato!
kobla på + og lysjusteringa inn på kontakten der til øvre 3er. la jording til kontaktpunkt på midtkonsoll bak dekslet. seff krympestrømpe så det er kontroll på hvilke kabler som er til hva under der
også en lask med krympestrømpe ned til utetempmålern![]()
delene som ble hentet fra Kilroy\Olemange takk kompis! du er uvurderlig!!!
original alarm. fant ikke noe knapp til å hente på nøkkelhanka enda, så er sikkert selvaktiviserende når man bruker nøkkelnfår finne utav alle kablene etter hvert
for det var maaaange!!!
klokke, utetemp og tidsur.
beige armlener for bil med elvinduer. blir vell mest sannsynlig Ikke brukt av meg så om noen har behov for send meg en PM.
speedometer med turteller gitt.. da har jeg 3 tror jeg
elvindus motorene som skal monteres! får se på det i morgen nå om det er bra vær!
sort grill til nyeste modell 240. selges. stod på en 93 modell.
sorte dørsider\kartlommer. hele og bra. kun en liten sprekk bakerst på det ene. selges. skal ikke ha slike på bilen uansett tror jeg. får se ann måten jeg må feste aludørsidene på...
nok et sett sorte dørhåndtak i veldig bra stand, da har jeg to sett... greit å ha liggende til det eksisterende strøkne blir utslitt en gang
kabelmatte jeg ikke vet hva er til
LH2.4 motornett fra 93 modell
ledningsnett til elvinduer
setevarmeknapper med ledningsnett. praktisk å kunne skifte ut dette og gjøre det originalt istede for kablene jeg har lagt opp. må bare finne kontakten til dette under dashen en plass nå da
hjerner og Lmm til b230Fbensinpumprele antar jeg det hvite er og sikkert tomgangsmotor eller kaldstartdyse?
sentrallåsmotorene fra 93 modellen. noen som vet hvordan man får kobla så man får styrt sentrallåsen fra knappen i dørhåndtaket?
enn at dette kostet meg 2500 SEK med frakt da gitthehehehehe
så over til det folk VIL segodsakene
![]()
![]()
original spacersatts med lange bolter. kosta 1800 SEK sendt til svensk adresse
g-RRRRRRRRR![]()
noooget store og tunge bremseskiver gitt!!
bare litt bilder av godsakene samt prøøøve å vise hvor gromme disse bremsene er i str for de som ikke har had slike i hendene!for å si det sånn så er de relativt mye større når du har de for hånden enn når du ser de på bil og tenker store saker... for de er SVÆRE
flere updates forhåpentligvis i morgen med montering av elvinduer og sentrallås håper jeg!!![]()
Nok skryt, ut i garasjen og monter!![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
tror jeg har kobla opp et komplett ledningsnett nå av alle delene til elvindu og sentrallåshehe
meeen... nå står jeg og spekulerer FÆLT her... håper noen har koblingsskjema eller Vet hvor dette skal hen...
alle disse kablene og relene går til sentrallåsen visstnok? sånn det ligger ann med kablene tror jeg. hvor kobles dette til i bunken med kabler og reler?
og denne kabelen går til et stikk der, men det stikket som Er kobla på er samme type stikk som på sentrallås motoren, så da er det vell bare å bytte ut de to mot hverande så funker det vell?
denne stod mot stikket i førerdøra på kabelnettet. skal sikkert på sentrallåsmotoren, men hva i alle dager har den for funksjon???? tok i all nysgjerrighet fra hverandre den sorte klipssaken og mista ei fjær inni der, erstatta den med en del av ei kulpennfjærhehe men hele kabelsaken der ser relativt sliten ut i seg selv... så Hva er det??
disse to kablene, en brun og en hvit\rød kabel skal helt sikkert inn på sikringsboksen på noen possisjon. men se på bildet under, så står det Elvindu på punkt 10 og rele for elvindu på possisjon 12... hvilken av disse skal hvor da da??
![]()
den tingen du lurer på hva er, skal rundt låsen på førerdøra.
Her har du monteringsanvisning:
http://www.240.se/install/8-83-9.pdf
Elvindu skjema:
http://www.240.se/install/8-83-3.pdf
ohjesstakker for linken, igjen
hehe
har montert begge heisene nå, gjennstår å legge kabelmatta inn i passasjerdøra, og så fra dør til dør gjennom dashen så er både sentrallås og elheiser operative! det er bolt on fra 2-4\5 dørs alt der. var også snakk om at det må strammes opp noe fjær eller noe på elheiser fra 4\5dørs til 2dørsen, men begge heisene går så vidt meg bekjent med helt normal fart opp og ned nå. er jo ei fjær dær som kan strammes og som det er en ledig bolt for å stramme fjæra mot, men ser ikke bruken for det akkurat nå ettersom det fungerer veldig bra som det gjør nå. kan jo selvfølgelig eksperimentere litt. eller om noen vet annen grunn til at fjæra må strammes på 2dørs kontra 4\5dørsen?
bilder kommer etter hvert nå. malt opp akslingen også. ble veldig fin!!![]()
Hovedgrunnen er vel for at vinduet på 242 er tyngre, så noen mente fjørene måtte strammes da.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
er greit å dra den rundt en runde sånn at motoren ikke brenner seg så fort![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!