har et sett til 740/760 liggende![]()
har et sett til 740/760 liggende![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Har man speilene og bryterne er jo styringa enkel å lage selv.
FYI så måtte jeg inn med mer enn 2800 i makspris, så han hadde sikkert lagt seg på nærmere 3 selv..
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
fungerer brytere fra annen bil på enkelt vis da? fader vart skikkelig SINT æ no... gådd hele uka å venta på den dær budrunden!!! faen!
nånn må vell ha koblingsskjema en eller anna plass? ska æ bættre koble opp nå eget æ ass!!! må bare bestill mæ høyre speil fra ebay å kor i svarte får æ tak i rele t varmen da????? FAEN HÆLVETE ass... hehe
Kan sikkert bruke et bakrutevarmetrådrele-opplegg fra 850 ellerno, mener de har sånn 5minutter inne også legger de ut.. ?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
skal innom kverneland Bil nå når de åpner om en times tid å sjekke priser og ev. tilgang til ledningsnett og varmerele og det der... kan jo være en sjangse i havet at det er å skaffe enda... må sjekke i alle fall... missliker å lage eget ledningsnett til sånt, liker at akkurat det er originalt så jeg vet det er good enoughsamt at da komer ledningene dit det skal!
er det kun speilglasset som er forskjellen på El speil med og uten varme eller?? i såfall kan man jo få tak i elspeil og skifte glasset til et med varmetråder i og koble opp i det minste![]()
originalt ledningsnett ikke å skaffe lenger :(
ikke fant han bak disken i dag ut om det er å skaffe rele for oppvarmingen, er ikke så dreven han unge der i forhold til ringrevenemen han prøver og det er bra. må sjekke litt mer...
noen derrimot som Vet ang varmen i speila om det da sikkert bare er speilglasset med en\to kabler ekstra som kobles opp mot selve glasset eller er det mere rundt det?
noen forskjeller rundt ny og gammel type elspeil\-ledninger og kontakter?
mulig jeg kan få kjøpt meg et sett gamletypen elspeiler og da får jeg vurdere om det passer å bruke gamletypen speilhus eller bruke nytypen speilhus om ledningsmatta er lik...
driver å demonterer alt på 1031 akslingen nå til bilen... og når jeg skrapa bort tjukk skit før jeg skal sandblåse den nå så fant jeg en liten lappe der det står:
3:31... som da sikkert er utvekslingen på den. men det som er mer interessant er: hva i huleste vil det si?hehe
gi meg noen teoretiske tall som man kan skjønne noe fornuft utav på den...
skjønnte nesten du kom til å være først ut med å uttale deg om dettehehe
er det en brukbar utveksling på en bruksbil? der "farta" er mer aktuell enn aksen...?
3.31 er vell den beste utvekslinga man kan ha på en bruksbil med femtrins kasse da turtallet ligger på rundt 2000(?) i 100km/t å det er jo den utvekslinga som gjør bilen mest langbeint fra volvo i hvertfall veit ikke om selholm eller noe har levert lavere utveksling jeg?
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Er digg med el-speil og varme om vinteren ja![]()
3,31:1 er det laveste jeg har funnet hittil. Har ubekreftet rykte om at det finnes 3,15:1 til 1030, men som sagt ubekreftet!
Jeg mener det er en veldig kurrant utveksling for V8 og diesel, men den kan være litt tung for en standard/lett trimma rødblokk. Fordelen er lengre gir og høyere toppfart, men til gjengjeld litt dårligere akselerasjon
Jeg har hørt med Sellholm og Bakaxeldelar, hvorav kun førstnevnte gadd å svare, og det laveste de kan produsere er 3,31:1
1998 Volvo V70XC - bruksbil
1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt
Ikke nødvendigvis dårligere aksellerasjon, kan jo bruke mer av tiden på å gasse istedetfor girskift![]()
hehe okeigode svar her fra Soulair og A.Finstad på det jeg spurte om
flott. aner ikke hva som står på bilen akkurat nå men det kunne jo vært moro å skrapa fram og sett om det er noe i nærheten. spøler lett i alle fall...
har kommet nesten ferdig med sandblåsinga av akslingen nå... men så stoppa plutselig apparatet å gi fra seg sand så da gikk det ikke mer framover gitt. står igjen ytterkantene på hver side nå bare. resten er "fin og ren"så gleder meg til å få mala\lakka den opp. blir sikkert kjempefint.
ekren er på vei for å sjekke sandblåsern nå og se om vi finner utav det... håper det så jeg blir ferdig og får kommet meg videre på andre ting i helga!
Du kan heller selge meg rattet i bytte mot cash![]()
Biltema sand?![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
hehe neinei da ligger det godt jahehe cash har jeg for øyeblikket. elspeil med varme har jeg Ikke
hehe
sand fra torshovbiltemasanda var vist ikke særlig bra så den droppa jeg!
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
hehe joa 30Konger på konton nå... x antall på mva og frakt fra ipd... 7500 på CS og lesjø... 1600 på original spacersats fra SAM... tja det flyr jo fort nok... åja glemte TThehe
Ferdig blåst og nå lagt inn i bua i påvente av å få POR15 inn døra til å male det opp med.
hva tror dere om sort aksling med RØDT baklokk? eller skal jeg ta hele akslingen plain sort?
sliten nå så sorry for dårlig bilderekkefølge. blir litt omvendt...
tok litt bilder for å huske hvordan ting står også så om det er basic bilder for noen så sorry, er første gang jeg demonterer en hel aksling og skal sette det sammen igjen senere nåhehe
må si det var ganske moro tidsfordriv å gjøre det, artig å se hvordan ting er satt sammen. samt det hjelper betraktelig med tanke på at jeg skal demontere en fra bilen snart... vet jeg hva jeg trenger og hvordan det sitter sammen før jeg ligger i vinkel under der selv å gjør det...
dere ser nå utgangspunktet... møkkete og skitten. resultatet etter 2,25 poser med sand er til å tale for seg selv!
takker for lånet så langt av sandblåsingsutstyret fra Ekren!
Ibix! Dritdigg sandblåseapparat, vil ha et slikt selv.. Er de fremdeles å få kjøpt fra økonomideler?
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe