Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  21
Side 7 av 16 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 376

Tråd: Mcnugget: Volvo 940 LT prosjekt, vurderer å selge!

Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Var litt bedugget i natt..
    Meeen ja, prøver å ha ting på stell no, og gå over so og sei alt, slik at bilen fungerer 100% når eg kan ta den i bruk.. Men er mykje som gjenstår, der er jo det verste av alt.. Føle eg har brukt litt peng allerede liksom..

Er nok meg du har sett ja, synst eg såg deg og første dagen, men kobla ikkje at det var deg før du var forbi...

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Du kan glede deg til å kjøre igjen hvertfall! Fikk montert Superflex i forstillinga mi, blei stor forskjell! Blir mye større forskjell hos deg kontra før som har bytta fjører og dempere og.

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Du kan glede deg til å kjøre igjen hvertfall! Fikk montert Superflex i forstillinga mi, blei stor forskjell! Blir mye større forskjell hos deg kontra før som har bytta fjører og dempere og.
    Gleda meg veldig Blir nok bra når så og sei nesten alt blir nytt frammi der.. Trur ikkje det blir så verst å kjøre med stiv aksling heller når alt blir godt lagra opp med nye polyforinger osv.. Får håpe eg blir fornøgd til slutt, har jo kosta meg litt etterkvart..

Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

uff blir grønn av misunnelse når jeg ser de der classic setene dine! Fin bil ellers å Nårtid har du planlagt å bytte turboen da?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Classic setene er noko av det eg liker best med heile bilen.. ska bytte dørtrekk og skifte alle instrumentlys, så er eg 100% ferdig og fornøgd med interiøret får vi håpe..

Blir turbobytte når understell er godkjent og interiør/anlegg er ferdig..
    Mista jo lappen for en stund tilbake så har ingen hast så lenge bilen er ferdig til ca Mars 2011...

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Var å kjøpte meg add-on sideskjørt i dag regner med at ipd stabstag og panhardstag kjem iløp av veka Begynner å komme seg i delehylla no, så har igrunn mykje skruing framover...

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Blir vel fort en liten tur på veien rundt der bilen står for å teste oppgraderingene?

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Bilen kommer til å bli testa, men ikkje av meg har eitt par kompiser som gleda seg til en testtur med alt montert og, så finner vel fort ut om det funker sjøl om det ikkje blir eg som kjøre..

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Var å kjøpte meg add-on sideskjørt i dag regner med at ipd stabstag og panhardstag kjem iløp av veka Begynner å komme seg i delehylla no, så har igrunn mykje skruing framover...
    høres bra ut eg gleder meg vertfall til og prøve bilen

kven kjøpte du add on skjørter av?mangler kun framme no så har du vel komplett?

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Kjøpte av Jonas i stongfjorden... 1000kr for orginal abs plast mangla kun frontleppe ja, så får vente litt å sjå om det kjem nåke billig for salg snart... har betalt 2000 for addon bak og sideskjørt til sammen i abs plast så er ganske fornøgd med det, men sideskjørta må pussast da..

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Antall takk

Standard

det er ikkje galen pris for abs nei i helga må vi få ta oss ein prøvetur med bilen

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

får sjå det an litt.. må få på nye kalipera og minst ha eitt nytt bremserør evt. flense :s er ingen hast iallefall..

Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

blir bra dette, stå på

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    blir bra dette, stå på
    Takk for det..

Nylig kjøpt meg dyser og hydra felger som kommer i posten enten i dag eller i måra vil eg tru.. Bestillte 2 nye kalippere, da eg ikkje gadd å overhale, fant heller ikkje tak i rep.kit til dei.. men da er alt på stell når dei nye kjem, bare å skru på og lufte kanskje eitt strøk med lakk på dei først...

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Antall takk

Standard

ja, veldi smart å kjøpe nye kalippere, hadde sikkert fått til dei gamle, men er kjekkare å kjøre då å vete at dei er heilt nye kjem kalipperene før helga da tru?

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

sant det... ska sjå om eg huska å ringe volvo i måra og å høre om dei har ferdige bremserør til meg... Han kuken torbjørn greidde jo ikkje å skaffe det på meca, så då må eg berre bite i da sure eplet å kjøpe på volvo... håpa det kjem til helga ja... må hive på nåke lakk før eg sette dei på bilen og, så jo fortare jo bedre... kunne egentlig tenkt meg en tur heim på torsdag, men ser det litt an...

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Antall takk

Standard

ja, han burde då kunne bestille i de minste!. eg kunne tenke meg ein tur heim på torsdag eg og

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av samuel Vis post
    ja, han burde då kunne bestille i de minste!. eg kunne tenke meg ein tur heim på torsdag eg og
    Spleise på turen, so ta ein kveld med skruing?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Antall takk

Standard

lett

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Konge... prøve å få til ein update her snart og da...

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Antall takk

Standard

ja, må til me litt bilder

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Jess... E jo ingen respons her akkurat so kanskje eg får begynne å gjer noko...

Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

med en gang det skjer noe er jo folk innpå å leser å kommenterer så er jo bare å hive seg rundt å gjøre noe
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Hehe, heilt sant det... gått treigt i det siste, nett begynt på skule igjen og jobba litt i tillegg, har dame og andre interresser i tillegg så har blitt lite kvalitetstid med bilen Men til helga skal eg prøve å få gjort ferdig mesteparten av understellet, må berre skifte eitt bremsrøyr og montere dei nye kalipperane no, så blir det ut å teste om an henge på.. :P

Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Antall takk

Standard

Må no inn her å skrive litt igjenn etter gammalt.. Status på bilen er at den står fortsatt på støttebukkar, BCB har jaggu kuka det til her nå, greier ikkje å levere meg calipere og det var visst min skyld at det tok 3 veker å finne ut av det

Det som er greia no, er at eg er på jakt etter nye bremser framme til bilen, i litt større format enn originalt.. tenkte lenge at orginalt blir bra nok, men med nærmere ettertanke blir det jo sikkert litt banekjøring på meg etterkvart og litt hardkjør vil det jo sikkert bli uansett.. Amazonbrage hekta meg litt på idèen s80 bremser i dimensjon Ø305mm skiver.. Planen er forøvrig å kjøpe nokon brukte s80 calipere(overhale og lakkere disse), nye skiver og wilwood hovudsylinder... Skal visstnok bli ei bra oppgradering fra orginalt

Grunnen til at eg vil bruke Ø305mm er rett og slett med tanke på å kunne bruke dei orginale 16" turbofelgane eg kjøpte for ei stund sida, som vinterfelger eller til å hive på nokon gateslicks.. Hadde vore kjekt med andre tankar om dette oppsettet også, kanskje noko tilsvarande i størrelse

Berre å slenge ut alle tankar ein måtte ha om dette, tar imot tips/triks med stor takknemlighet

Kommer en bilde øppdeit etter helga med diverse som må gjerast og litt ifra delehylla

Side 7 av 16 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •