hvorfor gidder du bytte bremseklosser å sånn nå, når du skl har dem andre fancy bremsene dine? Da hadde jeg heller brukt tia på dem :P
hvorfor gidder du bytte bremseklosser å sånn nå, når du skl har dem andre fancy bremsene dine? Da hadde jeg heller brukt tia på dem :P
nr 1: jeg trenger bremser som tar bak NÅ
nr 2: jeg fikk bemerket det på EU kontrollen at jeg måtte skifte pga lite belegg\liten effekt bak.
nr 3: jeg har enda ikke mottatt de R bremsene, pga Kilroy skal sende meg de sammen med de originale spacerne fra Sam Steffansson når de finner det for godt å sende de til han
nr 4: jeg har enda ikke sendt inn søknad til biltilsynet om godkjenning\ombygging til de
nr 5: jeg har ikke felger som går på om de R bremsene blir montert Nå.
nr 6: det koster 3-400kr for nye klosser eller noe så why not
gode nok grunner til å bruke pittelitt tid på å skifte bremseklosser eller?hehe
740BTCC
Prosjekttråd
Takker Karl!!
eeeh litt feil jeg har gjort ja ser jegikke visste jeg at det var 3 nippler på kalipterne foran heller... i alle dager... syntes det var mye med 2 liksom på framkalipterne... jaja får ta en versing i dag etter jobb kjapt før jeg kjører på tur!
da blir det altså slik:
5 pump. hold bremsen inne, skru opp og steng igjen når veska spruter...
V.B.
Øvre V.F.
Øvre H.F.
H.B.
indre + yttre H.F. samtidig!?
indre + yttre V.F. samtidig!?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Nei, 5-6-7-8, det skal gjøres i rekkefølge.
Ytre høyre, indre høyre, ytre venstre, indre venstre.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Spotta deg på vei over den nye pirbrua i 8-tida imorges. Gikk inn på tråden din for å dobbeltsjekke at det var din bil, men måtte bla 10 sider tilbake før jeg fant noe eksteriørbilde av bilen. Nå må du få oppdatert oss litt hvordan bilen ser ut gutt.![]()
må nok skaffe meg slik lufter til neste gang ja!! men gud bedre de bremsene tok bra nå som jeg fikk lufta de ordentlig! hva skal man med R bremser? hehe nei det skal bli heftig rått med R bremser etter jeg så racing242 sine kjapt i dag nå! heeeftig svært!! men for guds skyld, skift utslitte klosser fort som fy og få i ny bremseveske! det er skitnice med tight pedal!!
skal ta en shoot på søndagen nå med 360 tic. får dessverre ikke med racing242 sikkert da han har andre planer på søndag. men bilen ser akkurat likens ut nå som for 4 mnd sidenhehe men skal oppfylle ditt ønske!! ;-)
nok en gang kobla grøftlysa ut så nå skal siste rest av det steinbra ferdiig kabelmatta fra torshov kastes ut av systemet! til og med sikringsholderen Holder ikke mål! men er jo bare å koble på en ny sikringsholder så blir det toppers! vurderer litt å montere xenon i grøftlysa egentlig i vinter... får se :-)
håper volvo-power snart er ferdig med å lakke opp hydraene så jeg har de klart til piggfridekka til bilen :-) greit å ha to godbiler med hydra vinterstid![]()
utrulig stilig bil du har kodja. blir noen bilder på søndag![]()
§2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.
WWW.Facebook.com/karlsentuning
KarlsenTuning
Volvo 242 turbo
Volvo 360 turbo
Volvo 245 Turbo
takk det samme! 360n er undervurdert den! :-)
fikser litt bilder på søndag ja! :-)
håper du har ett bedre kamera en htc tellefonkamera mittfår lage litt blårøyk å da
![]()
§2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.
WWW.Facebook.com/karlsentuning
KarlsenTuning
Volvo 242 turbo
Volvo 360 turbo
Volvo 245 Turbo
hehe har x10 mini pro med 5mp så det blir da d :-P
fikk sms om at det ryktes centrallås og elheiser på vei inn også nå from sweeden :-D
ooo julkveld med din glede :-D
fikk et par gladmeldinger fra sverige, svedala, kiiiiiiiilroooooyyyyy :-D i gårkveld!
elvinduer, sentrallås og original alarm samt lh2.4 nett fra en 245 93 mod er plukka og blir sendt sammen med R bremsene etter hvert :-D for en god sensommer! masse gode deler å montere på 242n :-D
faen, bilen din er ganske deilig ass... spesielt med de C70setene..
driver å vurderer setebytte i min, til noe med mer sidestøtte... men skinnsetene er så gode atte![]()
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
ja setene gjør litt med bilen sånn sett jaer virkelig sjarmis å farte rundt med nå.
var på "langtur" i helga og bedreiv også øvelseskjøring. målte forbruket til 0,95l\mil og hadde ikke noe oljeforbruk heller på den turen som jeg kunne bemerke, så det er jo good.
synes det forbruket er greit på en gammel b21a motor jeg, med relativt frisk kjøring og 2 lange dype tunneller fram og tilbake
bilde av delene som ligger i svedala og venter på frakt
noen som vet om Cruisecontroll på 242n er avhengig av spesiell motor eller er det same shit bare det er LH nett på den? anybody???
fant en svenske som har laga adaptere til S60R bremser. 1500 SEK. får se om de blir handla etter hvert.
priskalkulatoren på Jetcarrier.com
noget forskjell på flyfrakt og båtfrakt... pga pris blir det valgt båtfrakt selv om det blir jææævlig å vente eeenda mye lenger :( :( og jeg trenger alle delene før jeg får montert og eugodkjent bilen.... kjedelig med venting!!!
1500 ekstra fordelt på alle, og 3 mnd mindre venting? :P
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
vi er faktisk 5 tror jeg. men for all del, om alle stemmer for flyfrakt alternativet så prøver jeg å få det endra til det! men da trenger jeg en bekreftelse fra de som er med at de synes det er greit. får vell ta en pm runde når jeg kommer på en pc :-)
Bare å kjøre på med flyfrakt for min sin del. Sidan vi er 5 pers, er jo det ubetydelig i fraktkostnad egentlig.
Men eg har good tid, så kan også ta båtfrakt visst alle er for dette.
Har du nåke link til svensken som selger adapter til r-bremser ?
-Odd A
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
skal ta en pm runde i kveld å sjekke. pakken er faktisk ikke fram til jetcarrier før 7 september tror jeg det var det stod... kjedelig at ting skal ta så lang tid men men.
Link til han som har adapterne til R bremser på TOFØRTI-240- ikke 740
http://forum.turboperformanceclub.co...67839#p1367839
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Volvo 240gl rullende prosjekt http://forum.vccn.no/showthread.php?...419#post650419
Volvo 240glt Turbo
Suzuki fz50