GOD JUL!
Fin bil!
EDS
GOD JUL!
Fin bil!
EDS
ChrMl: er det ikke bare å sette på den 4x tanns speedoringen som hører til de 240 som er levert med abs da?!
Agronomen: tror det var belegg på baksiden for å forhindre skriking ja
eds: takker![]()
http://www.qxl.no/pris/samleobjekter...v/an617206056/
denne skulle du hadd i kasett spillern din![]()
48 stemmer med de nyeste 240 ringene for abs biler ja. huska ikke om det var 43\45\48, derfor jeg skrev 4x tennerikke at jeg kan skjønne hvor jeg har de første av talla der fra men...
er vell den Gaupe har linka opp bilde av på forrige side tenker jeg![]()
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
japp som på bildet over jadet er den du har gaupe, til 240n din?
satte inn ene blaupunktspillern i bilen nåsteike ser jo sjarmis ut med kassette spiller i bilen jo
hehehehehe selvfølgelig skal dere få se bildet, som alltid på det jeg gjør og mer til...
sikkert kjempekult å se en Spiller Ny Kassettespiller fra 1980 montet i bilen
hahahaha koble opp strøm i morgen så en får lyd fra den også skal jeg, om det ligger klare høyttalerkabler til dørene da riktignok. har jo 4 pioneer 5,25" liggende på vent i skuffa å så
![]()
Gjorde seg med setene![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
den sjarmerende nye Blaupunkt kassette\radio spillern fra Kverneland Bil
effektive 23watt rms x4skal bli spennende å se om det kommer noe lyd fra den i kveld om jeg får kobla opp...
242n fungerer fint til øvelseskjøring også den
endelig bak rattet på sin første BIL (+ første mørkekjøring) og ikke et nymotens romskip med halve elektronikken til Apollo 5 for å hjelpe til med brems, gir og styring...
du kjører Volvo nå, måtte jeg si, og da er det DU som kjører og ikke bilen... derfor den reagerer tvært du dytter på pedalene og styrer... HO HO HO måtte flire av og til på den times lange turen gittmen skjønner jo at det ikke er like moro å kjøre ukjent bil i mørket. men å bremse ned til 50kmt i svinger jeg normalt ligger i 80++hjulhvin blir litt komisk å være med på
hehe men lo inni meg da. var da så flink atte
Ekren: skal skifte bremseklosser og lufte bremsene på 242n i kveld, samt koble opp strøm til setene, få grøftlysa til å fungere igjen, prøve å få lyd fra den fantastiske nye spillern og pakke til helgas roadtrip så tror ikke vi rekker å få fiksa det før helga dessverre :(
AndersD: takker! fungerer de ja![]()
Sikkerhetssele er oppskrytt?![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
neinei det er godt montert jadet er bare så mørkt at du ser den ikke på bildet
kjører aldri uten!!
Hehe, det er braHvertfall når man øvelseskjører, da blir vel Frk. Blå hissig
![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
frk blå blir bare koselig og rød om jeg møter på henneneida, det er nok kustus på bruk av sikkerhetsbelte ja. må jo bruke den geniale oppfinnelsen volvo fant opp i sin tid som det viste seg hele verdens bilindustri ville ta i bruk også
![]()
Den kassettspilleren er jo bra mye nyere enn bilen da Kodja, Blaupunkt fikk vel sånne kort en gang i løpet av første halvdel av 90-talletOg LCD display var vel ikke så vanlig før slutten av 80-tallet.
Her har du en som er litt nærmere, fra rundt 86.
![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
åhuffsaglad de jeg fikk var pittelitt nyere ja
det der så skiiiikkelig shait ut
![]()
kommer du til frøya i mårra elller? og når er du her ute?![]()
§2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.
WWW.Facebook.com/karlsentuning
KarlsenTuning
Volvo 242 turbo
Volvo 360 turbo
Volvo 245 Turbo
Torra: din spiller er helt sikkert underlegen min uansett![]()
![]()
hehehe neida...
kikka litt på hvordan det stod til under bilen med tanke på rust\skit og det ser da bra ut synes jeg! skal bli greit å få sandblåst bærearmer bak der og montert ny aksling ferdig sandblåst og lakkert fin og sort med IPD stuff etter hvert nå
fikk gjort KJEMPE mye i gårher er loggen!
nyttig verktøy før man starter med bremseklosseskifte.
rørtang for å klemme inn stemplene i kaliptern. hammer for å slå ut de gamle låsepinnene. tang for å dra ut låsesplinten på pinnene. børste og gjerne flattjern for å skrape bort overflaterust fra glideflata der klossene skal stå.
greit med nytt monteringskit så du slipper å kuke så jævlig med rustne metalldeler og bortrusta splinter!
klemmer inn stemplet med tanga etter klossene er borte, før det har du jo banka ut låsesplintene selvfølgelig... står stempelet helt fast er du focked og da er det bare å hente seg ny kalipter. skal kunne klemmes inn for håndmakt med ei rørtang.
old vs new...
done på ene sida.
Skifta bremseklosser bak, fant ut at venstre kalipter hadde ene stemplet låst seg heeelt fast, heldigvis hadde jeg en 1031 aksling liggende i bua der kaliptern var helt finså skrudde av og monterte den, redda helgeplana det gitt!
"nye" reservekaliptern. 17mm for å skru av de to skruene som holder kaliptern på plass. 12mm tror jeg det var for å skru av bremserøret og 8mm for å lufte bremsene etterpå.
fikk kobla på strøm fra sikringspanelet til C70 stolen på førersida, må gjøre meg ferdig med kobling og kabellegginga over helga. rakk ikke mer når kl ble 10 og middag skulle lages + filmen "Gamer" skulle sees før en legger seg, og man måtte jo også prøve Tekken 6 som kom i posten i går før senga kalte...
kobla strømmen fra stikk nr 10, altså "Heated passengerseat"\ "varmesete passasjerside" da den er på 16A og ikke i bruk fra før i det heletatt i bilen. da blir den strømmen også brutt med tenningsnøkkelen, og det liker vi jo!
kobla på turtellern endelig!!!alle har sett en sånn en så gjorde ikke noe nummer av å ta nytt bilde av turtellern på 5000rpm...
fikk også grøftlysa til å fungere igjen... var strømkabelen inn til rele som var omtrent av\ut av stikket sitt... bortkasta og kjøpe ferdig kabelmatte til 150 kr fra Torshov gitt!
Måtte også fylle på en liter Olje fant jeg ut. snedig at lampa ikke har lyst, og at den har brukt så mye. bunnpluggen er jo tørr og ser ikke noe spes rundt oljefilteret. men kan jo komme ut mange andre plasser
kobla opp spillern. kjøpte adapterkabler på Biltema til 99,-det var samme kabelmatte som gikk til -91 740, 300 å 200 serien så det ble helmax! kobla på kabelstykket og så funka alt med en gang, slår seg av med tenninga og alt! null pes. ingen kabeljusteringer eller noe. plug and play liker vi!!! ooooops :ee: glemte å ta bilde av kabelovergangen så dere ser... jaja shit happens!
monterte også to Pioneer 5,25" høyttalere, kobla bare på de og det funka også med en gang. er det ikke skjønnt når ting er så lett?!så nå blir det gamle klassikere på Kassett framover. synes faktisk det var litt sjarm jeg! må finne fram skuffa med kassetter og kose meg i bilen
liten video for å vise STEREOanlegget i drifthahaha sjaaaaarm!
Dog har jeg et spørsmål!
Etter å ha lufta alle kalipterne syntes jeg ikke det ble så sabla bra bremser egentlig i forhold til hva jeg hadde forventa. Er litt for myk og tar litt langt inn synes jeg.
Lufta i rekkefølgen: V.B. + V.F + H.F. + H.B.
lufta også da på fremkalipterne den yttre og så den indre nippeln.
Er det rette veien å lufte eller skal man lufte annen rekkefølge eller måte? starta V.B. pga det var der den var løfta opp når jeg starta
får jeg stooor kake nå da Gaupe ettersom jeg har gjort så masse???hehe
Du er flink, men du får ikkje kake kvar gong![]()
Berre for å forklare dette veldig tydeleg: oljelampa er ikkje eit nivåvarsel, den lyser når oljetrykket blir lavt, altfor lavt. Når den lyser, så har det ofte skjedd skade.
Eit tips når du koblar frå bremseutstyr, calipper/slangar, ta ein stykke Gladpack/cling wrap, legg mellom bremsetank og loket, og skru til. På den måten så vil det ikkje renne ut meir enn litt bremsevæske, og det er mindre sjans for at luft kjem inn i systemet.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
vet det er trykkvarsel den lampa jamen trodde det ble lite trykk når det ble lite olje også, men da trodde jeg feil, greit å vite.
dreiv å lufta bremser i 45 minutt totalt*pumppumppumppump-hold,luft..osv* så burde være kvitt alt av luft mener nå jeg da, hadde nå enda håpet det... var møøørk den bremseveska som var der fra før, men nå er den helt blank og fin.