Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  19
Side 8 av 21 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 520

Tråd: The Sven - 940 "LT" solgt... :-O

  1. #176
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ja, må rekke å få brukt det før sommeren er over og man kan si farvell til veigrep .

  2. #177
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Da skjer det litt her igjen:

    Siden turboen jeg kjøpte er bestilt med vannavkjølt senterseksjon så tenkte jeg at jeg fikk prøve å bestille vannrør fra 740 med Garrett turbo:


    Disse hadde dessverre M16 banjo og turboen M18 så jeg måtte bore opp de litt:


    Og måtte selvsagt også kjøpe M18 banjoskruer, og disse var selvsagt for lange så de ble kappet til passe lengde:


    Så var det å vri turboen slik at senterseksjon og kompressorhus sto sånn noenlunde slik det skal være:




    Sånn blir det... Ble trangt mellom oljeretur og WG-brakett men det går.


    Røra ferdig tilpasset og montert, blir omtrent akkurat som originalt Og det er slik gamlinga liker!




    Garrett T04B vs 13C:



    Har begynt med demontering av bilen i kveld, glemte å ta bilder av dette men det kommer i morra
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #178
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Dette blir bra!!

  4. #179
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Slikt likar gamlingane
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #180
    Registrerte brukere Fjellvang sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    221
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut dette
    Har hørt at det går å bruke oljetilførsel og retur fra 740 med garret, men har ikke prøvd selv..

  6. #181
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut . Stå på!

  7. #182
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Looking good! Blir bra detta
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  8. #183
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fjellvang Vis post
    Ser bra ut dette
    Har hørt at det går å bruke oljetilførsel og retur fra 740 med garret, men har ikke prøvd selv..
    Til turbo går bra, men retur blir det verre med.
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  9. #184
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Har holdt på i hele dag omtrent med å få ut pinneboltene på grenrøret (mot turbo) for å få plana flensen Har aldri opplevd at pinnebolter sitter så jævlig, har brukt rustløser, varme, spesiell pinneboltuttrekker og alt sammen samtidig, og bare EN klarte jeg få ut. 2 andre knakk og den siste måtte jeg faktisk kappe av (fordi uttrekkeren ikke takla presset etter den hadde ødelagt gjengene så det ikke gikk an å bruke 2 mutre mot hverandre heller, prøvde med rørtang også uten hell :S ) :P

    Har også vært på diverse mekaniske verksteder for å få frest plan flensen men takket være kjempinga med pinneboltene kom jeg for sent på dagen til at jeg fikk gjort dette.

    Men fikk gjort noe da, fjerna gamle eksosen:


    Fjerna gammel motorvarmer. Godt å bli kvitt sånt som ikke er i bruk, monterte en ny defavarmer sist vinter (glemte bilde)

    Var dårlige gjenger til den bakerste pinnebolten på toppen så jeg kjøpte meg et M8 helicoil sett. Her gjenges det for å sette i innsatsen:


    Ferdige gjenger (dårlig bilde og mangler å slå av medbringeren inni der)


    Kosta meg 645 kr (etter 25% rabatt) det settet men vel anvendte penger sikkert... Dette blir om ikke annet bedre gjenger enn de originale gjengene

    Var innom Bilia en tur i dag også og kjøpte nye mutre til grenrøret, et par nye pinnebolter, nye blanke mutre til toppdekselet og selvsagt en ny frostplugg til der den gamle motorvarmeren satt.

    Fant ut at den oljetur-slangen jeg fikk med turboen var litt i overkant lang, så det blir bare rotete om jeg ikke får den korta inn, så får få gjort det også i morra

    Dårlig bildeupdate i dag men fortsettelse følger
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  10. #185
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Legger ut litt bilder av hva som er gjort i dag

    Etter å ha kjørt nesten hele hedemarken rundt nesten fikk vi endelig plana grenrøret, så da var det bare å begynne og tilpasse det opp mot turbon, her ferdig plana og porta:





    Så var ble det litt porting på turbon så det skulle passe skikkelig på grenrøret :






    Så litt eksos mekk, 740 turbo downpipe med T3 flens:


    Ble til V-band flens:




    Skar et snitt i downpipe så det ble riktig vinkel videre bakover


    Liten prøvemontering:



    Sven dreier plugg til returslangen fra turbo:


    Regner med at fortsettelse følger

  11. #186
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Pen sveis Iallfall bedre enn det JT klarte selv Har fått banka nedi returpluggen også nå, får ta bilder av det i morra!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  12. #187
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut!

  13. #188
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Kan du lage to nipler?
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  14. #189
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Kunne gjort det om jeg ikke hadde brukt så lang tid på det! :S Er ikke akkurat hver dag jeg dreier ting, eller sveiser eller noe annet mekanisk så alt jeg gjør tar tid ;P

    Jeg kan underrette om at bilen nå går! Ikke noe havari enda! Har fått prøvd såvidt litt på 0,8 bar, og den går bra når ladetrykket kommer, men så gir den seg liksom litt? Selv om ladetrykket er der. Har montert tenningschipen igjen også og den ga litt raskere ladetrykk men går fortsatt ikke noe særlig bra videre i registeret. Noen tips? Skal prøve å vri litt på kammen i morra tenker jeg Tror den står 5 grader før OD nå, lurer på om jeg hadde fått mer drag øvre registeret om den sto litt senere? I forhold til 0 med 16T-en så flytta iallfall registeret seg litt lenger ned med de 5 gradene.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  15. #190
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Hva justerer du med?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  16. #191
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Hva justerer du med?
    garantert wg staget
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  17. #192
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Karlsn: trur han justerer med boost controller eller hva det heter

    Kan jo legge ut litt av det som ble gjort i går, ettersom det er meg som har vært kameramann





    Lambamutterne punkta, legg merke til at det er forskjell på dem, sven mangla en mutter så vi brukte en fra egr rørene


    Sveisinga ble så som så i følge han som gjorde det


    Feste til å feste downpipe mot girkassa


    Nest peneste endetuten som fins:


    Gullboks:



  18. #193
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Da er det boostcontrollern som gjør at trykket er ustabilt.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  19. #194
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Mutteren til breibandslambdaen bør vere lengre bake i eksosen, enn downpipen, den har forvarming sjølv, så den klarar seg.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  20. #195
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    EGR røret fikk jeg bruk for her og, laget et avstiverstag for å avlaste grenrøret litt i sta



    Sånn ble turboen seende ut ferdig montert:



    gaupe: BB lambdaen står langt nok ifra der og under bilen er det ikke praktisk å ha den

    Henrik940: skal koble WG klokka direkte i kveld, har trua på at boostcontrolleren synder litt ja. Trykket går opp til 1 bar først, for så å dale til 0,6-0,7 ca.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  21. #196
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Er viktig å ha gode slanger, slik at dem ikke "blåser seg opp" ved trykk.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  22. #197
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Tøff den løsninga med det staget ja

  23. #198
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Innlegg
    853
    Antall takk

    Standard

    Detta blir bra ja Likte støttestaget
    Bmw e34 520i
    Volvo 760 Cruise bil.
    Volvo 240 Turbo! - Solgt
    Volvo amazon 70m Prosjekt!
    Bmw e34 535i - Solgt ,Bmw e30 turbo banebil - solgt

  24. #199
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Ser forresten ut som de boltene på baklokket ditt har det varmt? galvaniseringen er jo helt hvit Billig bolter?

  25. #200
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Rustfri bolter som gjelder der, alle galv bolter blir hvite
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Side 8 av 21 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. The Sven - 945 Turbo "minnetråd"
    By The Sven in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 36
    Siste post: 27/12/12, 21:42
  2. The Sven - V70 T5 AWD - Solgt!
    By The Sven in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 178
    Siste post: 15/06/11, 22:36

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •