Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 58 av 115 FørstFørst ... 8 48 56 57 58 59 60 68 108 ... SisteSiste
Viser resultater 1.426 til 1.450 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #1426
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Merker ingen forskjell kontra vanlig enkelmasse. Kjører med organisk fjøra lamell og ekstra opplagring av inngående aksel på kassa

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Så bra, da kan det hende jeg vurderer samme til 740'n
    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Mulig jeg bytter til 5w30 motorolje, for jeg har prøvd med syntetisk girolje og jeg syns den ble veldig treig og lei spesielt om vinteren

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Jeg har 5w30 castrol på min... Den liker IKKE kulde så om atf funker greit ville jeg ikke rørt det...

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  2. #1427
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Så bra, da kan det hende jeg vurderer samme til 740'n Jeg har 5w30 castrol på min... Den liker IKKE kulde så om atf funker greit ville jeg ikke rørt det...

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
    M90 kassa mi har gått med atf i 4 år, og jeg ikke merket noe negativt med det. Bytter olje en gang i året. Den har vært med flere sesonger på isbanekjøring og en dag på Vålerbanen. Den er veldig tight og fin, har knapt prøvd m90 som er bedre Utrolig at den holder egentlig.. Ja dette svinghjulet kan nok anbefales, jeg skal gi tilbakemelding om det eksploderer eller ikke står til forventningene

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  3. #1428

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    M90 kassa mi har gått med atf i 4 år, og jeg ikke merket noe negativt med det. Bytter olje en gang i året. Den har vært med flere sesonger på isbanekjøring og en dag på Vålerbanen. Den er veldig tight og fin, har knapt prøvd m90 som er bedre Utrolig at den holder egentlig.. Ja dette svinghjulet kan nok anbefales, jeg skal gi tilbakemelding om det eksploderer eller ikke står til forventningene

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Hvilken
    ATF
    olje har du kjørt med ?

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  4. #1429
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hvilken
    ATF
    olje har du kjørt med ?

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk
    Nå hadde jeg på dexIII for det var det jeg hadde, men mener det er denne:
    http://products.osslubes.com/no/no/OSS163/
    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 04/02/19 kl 18:27

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. Takk Holck takket for denne posten
  6. #1430
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    M90 kassa mi har gått med atf i 4 år, og jeg ikke merket noe negativt med det. Bytter olje en gang i året. Den har vært med flere sesonger på isbanekjøring og en dag på Vålerbanen. Den er veldig tight og fin, har knapt prøvd m90 som er bedre Utrolig at den holder egentlig.. Ja dette svinghjulet kan nok anbefales, jeg skal gi tilbakemelding om det eksploderer eller ikke står til forventningene

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Min fikk 5w30 ved clutchbytte siden halvparten av den originale olja mangla og resten var ekkel... Helt grei ved driftstemp, men ugrei i 5-10 minutter i kulda
    Ligger godt an om det ikke sprenger, fordi jeg vil ikke kaste bort penger på enda et 240mm svinghjul... Ålreit svinghjul, men et mareritt å finne fornuftig clutchoppsett til.

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  7. #1431
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Stemmer, da fortsetter jeg på atf

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  8. #1432
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Kjøpt ny/brukt intercooler, 600x350x102 med 3" inn/ut Greit å få hele trykkgata i 3" når jeg skal på med det bedritne 300 oppsette Ser for meg det kan bli turbulens og generelt en dårlig løsning å drive med overganger og skjøter i hytt og pine

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 05/02/19 kl 10:15

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  9. Takk Holck takket for denne posten
  10. #1433
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Kjøpt ny/brukt intercooler, 600x350x102 med 3" inn/ut Greit å få hele trykkgata i 3" når jeg skal på med det bedritne 300 oppsette Ser for meg det kan bli turbulens og generelt en dårlig løsning å drive med overganger og skjøter i hytt og pine
    Ta gjerne en titt (bilde) inn i intercooleren for å avsløre innmaten. Eks. BCB / DO88 sin modeltilpassede intercooler er SVÆRT god. KL-Racing sin ser ganske lik ut på utsiden og har fungerert spesielt elending her lokalt.
    Ellers var det nylig en Cosworth i den lokale Dynapacken. Med original intercooler ble det 294 hk målt på nav. Så ble det utført en test hvor en DO88 universal (600x300-102) intercooler ble montert. På det første draget ble det 332 hk målt på nav. Så ble ladetrykket justert, men pga at dysene da gikk med 100% duty, måtte man gi seg på 355 hk. Det var mer å hente. Dette avslører at en utilstrekkelig intercooler kan sabotere effektpotensialet ett oppsett med i alle fall 20%!! :O

    Vennligst ikke monter drittdeler på dette for øvrig gode og interessante oppsettet.
    Sist endret av Batland; 05/02/19 kl 12:25

  11. #1434
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Mulig jeg bytter til 5w30 motorolje,
    for jeg har prøvd med syntetisk girolje og jeg syns den ble veldig treig og lei spesielt om vinteren
    Det må jeg advare mot. Dagens frøkenpiss oljer er veike greier og blir overbelastet i kontaktflaten mellom drevene i en gearkasse. (Regn litt på det ) Jeg kjørte Mobil 1 olje til MC på M46 med stor suksess fordi denne er designet til å fungere i en gearkasse med clutch som er av interesse for OD enheten.

    Endel kasser sliter om vinteren med å bli satt i gir hvis man starter motoren med kassen i fri og så skal man kjøre fremover. Grunnen er at synkringene ikke klarer å gripe. Løsningen som har funket godt for oss er å fylle olje med VW 501.50 spec. Jo høyere kvalitet og pris jo bedre.

  12. #1435
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ta gjerne en titt (bilde) inn i intercooleren for å avsløre innmaten. Eks. BCB / DO88 sin modeltilpassede intercooler er SVÆRT god. KL-Racing sin ser ganske lik ut på utsiden og har fungerert spesielt elending her lokalt.
    Ellers var det nylig en Cosworth i den lokale Dynapacken. Med original intercooler ble det 294 hk målt på nav. Så ble det utført en test hvor en DO88 universal (600x300-102) intercooler ble montert. På det første draget ble det 332 hk målt på nav. Så ble ladetrykket justert, men pga at dysene da gikk med 100% duty, måtte man gi seg på 355 hk. Det var mer å hente. Dette avslører at en utilstrekkelig intercooler kan sabotere effektpotensialet ett oppsett med i alle fall 20%!! :O

    Vennligst ikke monter drittdeler på dette for øvrig gode og interessante oppsettet.
    Jøss, det kan ha såpass mye å si på en ellers identisk intercooler altså hm, skal ta bilde av registeret på den når jeg får den. Det ble påstått at det ikke var kinacooler da, av han jeg kjøpte den av så får tro og håpe den er brukbar.
    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det må jeg advare mot. Dagens frøkenpiss oljer er veike greier og blir overbelastet i kontaktflaten mellom drevene i en gearkasse. (Regn litt på det ) Jeg kjørte Mobil 1 olje til MC på M46 med stor suksess fordi denne er designet til å fungere i en gearkasse med clutch som er av interesse for OD enheten.

    Endel kasser sliter om vinteren med å bli satt i gir hvis man starter motoren med kassen i fri og så skal man kjøre fremover. Grunnen er at synkringene ikke klarer å gripe. Løsningen som har funket godt for oss er å fylle olje med VW 501.50 spec. Jo høyere kvalitet og pris jo bedre.
    Jeg har også brukt mobil1 15w50 mc olje på min m46 kasse etter tidligere tips fra deg, det funket bra. Skal se om jeg ikke finner en mere egnet olje til m90 kassa. Castrol syntrans transaxel 75w90 girolje dere har brukt?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 05/02/19 kl 12:58

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. #1436
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Mulig jeg bytter til 5w30 motorolje, for jeg har prøvd med syntetisk girolje og jeg syns den ble veldig treig og lei spesielt om vinteren

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Kan ikke si jeg har merket den utfordringen i verken 940en eller 240en

    Kjører originalolje i 940en og Royal Purple i 240en Har undersøkt om RP olja holder de spesifikke volvo kravene men kan ikke huske jeg fant det enda han som skaffet sa den skulle gjøre det
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  14. #1437
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jøss, det kan ha såpass mye å si på en ellers identisk intercooler altså hm, skal ta bilde av registeret på den når jeg får den. Det ble påstått at det ikke var kinacooler da, av han jeg kjøpte den av så får tro og håpe den er brukbar.
    Jeg har også brukt Mobil1 15W/50 MC-olje på min M46 kasse etter tidligere tips fra deg, det funket bra.
    Skal se om jeg ikke finner en mere egnet olje til m90 kassa. Castrol syntrans transaxel 75W/90 girolje dere har brukt?
    Det har nok det. Det har blitt en del måping fra flere som har stått og sett på når sannheten har blitt avslørt. Vi har sett at velkjent merkevare IKKE nødvendigvis er gode greier som leverer gode resultater, (tvert imot) så man kan som vanlig ikke stole blindt på noe som helst.
    Good.
    Erfaring har gjort at vi på generelt grunnlag ikke liker de vanlige "hvermansen" Castrol oljene. Når det er sagt, noen gode spesialprodukter har de jo.

  15. #1438
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Jeg har den første modellen av modelltilpasset intercooler for 940 uten AC, og den er sikkert ok. Men den er "bare" 60mm tykk og har 2.5" inn/ut. Så med min enkle tankegang vil større og nesten dobbelt så tykk IC kjøle bedre. Men, tiden vil vise

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  16. #1439
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Da var bilen eu-godkjent i 2 nye år, uten en eneste feil

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  17. Takk Holck, kimar, Benjamin, Riff takket for denne posten
  18. #1440
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Da var bilen eu-godkjent i 2 nye år, uten en eneste feil

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sweet

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    1990 Volvo 240

  19. #1441
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Endelig kom ventilene mine. Disse har std lengde i motsettning til de andre typene man får kjøpt som er 112mm


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. Takk Holck, Riff takket for denne posten
  21. #1442
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post

    Endel kasser sliter om vinteren med å bli satt i gir hvis man starter motoren med kassen i fri og så skal man kjøre fremover. Grunnen er at synkringene ikke klarer å gripe. Løsningen som har funket godt for oss er å fylle olje med VW 501.50 spec. Jo høyere kvalitet og pris jo bedre.
    Har vel vore ein del problem med det på 850 og dei eldste S/V70ane? Er den olja du nevner ei god løysing på dei kassane og?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  22. #1443
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Har vel vore ein del problem med det på 850 og dei eldste S/V70ane? Er den olja du nevner ei god løysing på dei kassane og?
    Jeg bruker 5w40 mobil3000 på s70en, funker greit det, men det er sikkert ikke optimalt

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #1444
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Noen som har prøvd Omega 915 oil booster? Kjøpte en pp Mekonomen nå for 100kr og tenkte det må være good shit

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  24. #1445
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Vel... Jeg fikk intercolleren min i posten i dag, men den var nå ikke slik som jeg fikk beskrevet da. Jeg etterlyste en 600x350x102 intercooler med 3" stusser. Jada, fikk melding av en bekjent at han hadde akkuratt en slik! Flotters, tenkte jeg! Jeg fikk bekreftet at det var den størrelsen jeg var ute etter, betalte den og var blid og tilfreds. Helt til i dag. Den var bare 450x300x76......


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 17/02/19 kl 19:01

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  25. #1446

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Vel... Jeg fikk intercolleren min i posten i dag, men den var nå ikke slik som jeg fikk beskrevet da. Jeg etterlyste en 600x350x102 intercooler med 3" stusser. Jada, fikk melding av en bekjent at han hadde akkuratt en slik! Flotters, tenkte jeg! Jeg fikk bekreftet at det var den størrelsen jeg var ute etter, betalte den og var blid og tilfreds. Helt til i dag. Den var bare 450x300x76......

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Kjedelig

    Sent fra min SM-A600FN via Tapatalk

  26. #1447
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja det var egentlig det.. Men på en annen side så passet den ikke så værst i fronten på en 940 likevel. Hadde den enda vært høyere


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  27. Takk Holck takket for denne posten
  28. #1448
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Pedersen har forresten en på 600x350x115, om det skulle passe og friste

  29. #1449
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Hehe, vi får se! I kveld har jeg vaska, hona og lakkert motoren til den 945n vi turbokonverterer. Kan hende jeg poster litt bilder av den her i denne tråden nå i byggeprosessen





    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 15/02/19 kl 22:20

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  30. Takk kimar, Holck takket for denne posten
  31. #1450
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    blir det lh2.4 og 300-oppsett i den å eller? er virkelig nysgjerrig på hva et sånt oppsett klarer med redusert komp, da jeg tror det er største begrensningen... ser i hvert fall på min at den kunne trengt lavere komp for å få opp igjen tenning til et akseptabelt punkt, da tror jeg den hadde gått ganske godt

Side 58 av 115 FørstFørst ... 8 48 56 57 58 59 60 68 108 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •