Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 57 av 115 FørstFørst ... 7 47 55 56 57 58 59 67 107 ... SisteSiste
Viser resultater 1.401 til 1.425 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #1401
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Ja nå henger'n vertfall på bukken for en gjennomgang før eu-kontroll. Jeg har nå litt å henge fingrene i vertfall Bilen har stått nedsnødd et par måneder, men med fullada optimabatteri starta den momentant gitt! Den fikk en frisk kjøretur på ypperlig vinterføre i dag. Hadde nesten glemt hvor morsom den er på vinterføre..


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 27/01/19 kl 20:26

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  2. Takk Holck, kimar, vangsfreaken, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  3. #1402
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Noen som har tips til montering av 4pkt belter uten å sveise inn bur? Har bøttestoler som skal inn, og vil gjerne ha 4pkt belter først som sist. Sveise inn et rør mellom B stolpene til å feste beltene på? Evt ta ut baksetene og sveise inn et rør der baki som skjules når baksete monteres igjen?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  4. #1403
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    kan dette være ett alternativ ?

    https://www.schrothracing.com/products/quickfit

    Edit: ser noen belter har øyer på de reimene som går bakover og de burde være mulige å skru fast i sammen med de originale beltene under setet bak
    Sist endret av kimove; 29/01/19 kl 12:18
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  5. #1404
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Det er jo et alternativ Tenkte kansje å forsterke hattehylla og skru på slike "øyer" som jeg hekter krokene på beltet i. Det er vel noe med hvor stor vinkel det kan være på beltene bak setet, max 45°, men anbefalt 10° i følge bilsportboka. Ellers blir man pressa ned i sete ved en ulykke og det kan skje stygge ting med ryggen. Hva med å sveise inn to kvadratiske plater i bakseteryggen med påsveist mutter på baksiden? Da kan jeg skru inn slike øyer for å feste beltet i samtidig som jeg kan fjerne det og sette inn bakseter igjen etterpå
    http://www.pedersenracing.no/butikk/...5x3mm-716-unf/
    http://www.pedersenracing.no/butikk/...-716-unf-35mm/
    http://www.pedersenracing.no/butikk/...rket-ikke-fia/

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 29/01/19 kl 18:19

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #1405
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Pågående svinghjul og clutchbytte. Må bytte simring bak på veiv også da den var skeiv og lakk. Svinghjulslageret kom ut etter litt fett og ei 10mm langpipe. Det gamle svinghjulet begynner å bli dårlig, så det må nok dreies flatt og stiftes om til f.eks 765 trykkplate








    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  7. Takk Riff, vangsfreaken, volvobrage takket for denne posten
  8. #1406
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Sånn, da var det ferdig. Jeg måtte dreie ned hode på svinghjulsboltene for trykkplata butta.. Byttet også simring bak på veiva. Hadde heldigvis liggende noen ekstra Litt ekstrajobb, men nå ser det bra ut. Elsker løftebukk og girkassejekk!!






    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  9. Takk Holck, vangsfreaken, Benjamin, Riff takket for denne posten
  10. #1407
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Ute med vintersleden til en kompis, denne skal turbokonverteres nå så fort min egen 940 har vært på eu-kontroll


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  11. Takk Benjamin, Riff takket for denne posten
  12. #1408
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Hjelper godt på med skikkelig utstyr ja.
    Skulle hatt meg en skikkelig skruplass jeg og, hadde kansje gått litt fortere med prosjektene mine
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  13. #1409
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Nå går det ikke akkuratt fort med meg, men det er veldig godt å ha et bra utstyrt verksted å gå til. Oppvarmet og klart til å bare skru litt om man får lyst Jeg har mekka nok bil ute på grusen og i snøen til å sette pris på et verksted

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  14. #1410
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Sånn, da var det ferdig.
    Se så flott da! Det er sånn det bör se ut. En amazingly god lösning dette.

    Jeg snakket med en bekjent forrige uke. Han har nå värt sånn passe interessert i og overbevist om maset mitt om fordelene med ett lett svinghjul. Selv satset han på ulettet B230 svinghjul og 763 trykkplate. Han fortalte at han hadde måtte bytte clutch på sin trimmede B230 motor og at han hatt en gammel, men forsterket og ubrukt B21 clutch med tilhörende svinghjul liggende på lur. Dette ble derfor montert. Han er nå blandt oss som anbefaler at man alltid vurderer å velge å bruke ett lettet svinghjul.
    Sist endret av Batland; 03/02/19 kl 11:33

  15. Takk HansOla takket for denne posten
  16. #1411
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Jeg har bare startet opp bilen foreløbig, men jeg kan skrive under på at gassresponsen ble noe helt annet Gleder meg til å teste etterpå

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 03/02/19 kl 16:35

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  17. #1412
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Boostcontrol montert og slakket forspennet på wg actuator


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. Takk Riff, Benjamin takket for denne posten
  19. #1413
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Hjelper godt på med skikkelig utstyr ja.
    Skulle hatt meg en skikkelig skruplass jeg og, hadde kansje gått litt fortere med prosjektene mine
    Neida. Digger å ligge på gulvet å kave rundt under bilen i -10 grader jeg.. eller



    Funker den boost kontrollen der bra ? Lurte på om jeg skulle kjøpe noe slikt. Men kvaliteten varierer. Pedersen har en som ser relativt solid ut! Men det er kanskje forskjell på en bleedventil og en boost kontroller

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    1990 Volvo 240

  20. #1414
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Meget godt fornøyd med denne, Turbosmart Boost Tee. Den har kule og fjær og funker bedre enn den bleedventilen fra Pedersen. Den er omtrent som en kran. Kan ta bilde av den etterpå, da jeg kjøpte en fordi jeg var nyskjerrig på den Turbosmart sin var veldig stabil og fin, lader hardt opp til 1.2bar og legger seg pent ned på stabilt 1bar. Dette fordi jeg har litt lang slange fra boostcontrollern og inn på wg

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  21. #1415
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Meget godt fornøyd med denne, Turbosmart Boost Tee. Den har kule og fjær og funker bedre enn den bleedventilen fra Pedersen. Den er omtrent som en kran. Kan ta bilde av den etterpå, da jeg kjøpte en fordi jeg var nyskjerrig på den Turbosmart sin var veldig stabil og fin, lader hardt opp til 1.2bar og legger seg pent ned på stabilt 1bar. Dette fordi jeg har litt lang slange fra boostcontrollern og inn på wg

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    Aha skjønner. Det var turbosmart boost tee jeg hadde sett på. Den virket bedre enn de andre billige bleedventilene. Tenkte å montere den vedsiden av turbo' n for å unngå lang slange å forsinkelse

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    1990 Volvo 240

  22. #1416
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Aha skjønner. Det var turbosmart boost tee jeg hadde sett på. Den virket bedre enn de andre billige bleedventilene. Tenkte å montere den vedsiden av turbo' n for å unngå lang slange å forsinkelse

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Ja jeg tok litt lang slange fordi jeg ville ha ekstra trykk under aks, som legger seg stabilt etter maxtrykk er oppnådd

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. Takk Benjamin takket for denne posten
  24. #1417
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Endte opp med å kjøpe en slik en selv nå
    Øke litt trykket på 13c'n, å teste litt på større turbo senere.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  25. Takk HansOla takket for denne posten
  26. #1418
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Her er bilde av pysventilen fra Pedersen



    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  27. Takk Benjamin takket for denne posten
  28. #1419
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Etter en prøvetur med bilen hadde jeg store problemer med clutchen. Den løste ikke ut som den skulle, så det ble en ny tur på bukken. Løsningen ble å fjerne litt chims på utløserkula samt at jeg fyllte på ny atf olje. Nå ble den jævli go og tight Måtte bytte et dørhåndtak også, for mekanismen hadde knekt tvert av. Merker stor forskjell etter svinghjulsbytte! Ble en mye rappere motor! Jeg hadde trodd det skulle bli problemer med igangsetting pga så lett svinghjul, men det er nesten ikke merkbar forskjell

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  29. Takk Holck, Batland takket for denne posten
  30. #1420
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Åssen er det oppsettet der kombinert med M90? I 940'n min har jeg relativt mye vibrasjoner og during med enkelmasse, håper å finne noe bedre alternativ til 740'n

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  31. #1421
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Åssen er det oppsettet der kombinert med M90? I 940'n min har jeg relativt mye vibrasjoner og during med enkelmasse, håper å finne noe bedre alternativ til 740'n

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
    Merker ingen forskjell kontra vanlig enkelmasse. Kjører med organisk fjøra lamell og ekstra opplagring av inngående aksel på kassa

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  32. #1422
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Etter en prøvetur med bilen hadde jeg store problemer med clutchen. Den løste ikke ut som den skulle, så det ble en ny tur på bukken. Løsningen ble å fjerne litt chims på utløserkula samt at jeg fyllte på ny atf olje. Nå ble den jævli go og tight Måtte bytte et dørhåndtak også, for mekanismen hadde knekt tvert av. Merker stor forskjell etter svinghjulsbytte! Ble en mye rappere motor! Jeg hadde trodd det skulle bli problemer med igangsetting pga så lett svinghjul, men det er nesten ikke merkbar forskjell

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Har ikke du M90 ?

    Den skal ikke ha
    ATF
    olje.....

    M90 skal ha en syntetisk girolje som tilsvarer volvo standard 97308

    Jeg vil nok anbefale deg å bytte før du begynner å ta livet av ting i kassen....
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  33. #1423
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Har ikke du M90 ?

    Den skal ikke ha
    ATF
    olje.....

    M90 skal ha en syntetisk girolje som tilsvarer volvo standard 97308

    Jeg vil nok anbefale deg å bytte før du begynner å ta livet av ting i kassen....
    Har kjørt på atf i 4år på samme girkassa jeg like tight å fin enda vertfall?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  34. #1424
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Har kjørt på atf i 4år på samme girkassa jeg like tight å fin enda vertfall?

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sånn som jeg ser det, er det nok en grunn til at volvo har valgt den standarden.

    Er i hvert fall den oljen som er anbefalt i instruksjonsboken for 940, det som er den største utfordringen er at det få produsenter som har olje med det kravet
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  35. #1425
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.995
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Sånn som jeg ser det, er det nok en grunn til at volvo har valgt den standarden.

    Er i hvert fall den oljen som er anbefalt i instruksjonsboken for 940, det som er den største utfordringen er at det få produsenter som har olje med det kravet
    Mulig jeg bytter til 5w30 motorolje, for jeg har prøvd med syntetisk girolje og jeg syns den ble veldig treig og lei spesielt om vinteren

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 04/02/19 kl 15:59

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 57 av 115 FørstFørst ... 7 47 55 56 57 58 59 67 107 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •