Ved siden av å fikse lakkjobben i går, flytta jeg ledbaren fra grillen og ned under skilt. Får se hvor lenge den får bli der, litt kinkig å stille inn når den henger i plasten. Kan hende jeg fester den i alubjelka, men skal ha opp en oljekjøler til kassa og, så må avvente og se litt.

Grunnen til at jeg flytta den ned er fordi det ikke lenger er plass til den opp i grillen.

Det er ikke en ettermarkedsgrill, men en fra en '05 XC70. Indre del høgde jeg løs fra ramma si og festa den ramma fra min grill. Skråstaget sitter med strips for å la (surprise, surprise) Tec7en herde.

Ironisk nok gikk jeg løs på dette prosjektet for å ha en mer åpen grill, som ikke tok særlig med lys fra ledbaren jeg hadde stående bak. Tenkte ikke på at XC-grillen er 4 cm tykkere enn V70-grillen. Og den er ikke på langt nær ferdig, selv etter å ha lakkert den med Foliatec sin ganske tjukke foliespray er det mye ujevnheter og dårlig sliping synlig, fordi jeg ble utålmodig og trudde Foliatecen skulle dekke mer av skjønnhetsfeilene. Vi får se, grillen var i prinsippet gratis, så har ikke brukt store summene. Er et klassisk tilfelle av "langt ifra fin, men fin langt ifra", og den passer bilen veldig mye bedre enn ettermarkedsgrillen fra eksempelvis Vparts.

Vil ikke anbefale noen å gjøre det samme. For å få plass til den i det hele tatt kan den ikke sitte bak V70-ramma, men må settes litt inne i den. Følgelig må det et møkktonn sparkling og sliping til for å få det decent i mørket, og enda et møkktonn til for å bli bra.