Fikk gjort litt idag, mindre enn jeg hadde lyst til, mer enn jeg hadde planlagt, og ikke så mye som jeg burde. Svingte innom BilXtra i Lillestrøm og plukka opp et par bokser med lakk blanda etter fargekoden på bilen, pluss 2K klarlakk. Etter å ha slipt ned et par sig i epoxyprimeren la jeg merke til at jeg hadde fjerna litt for mye lakk og metall ved hjulbuen der til at jeg kom unna med bare å jevne ut primeren. Så, jeg rota frem litt finsparkel bakerst på ei hylle og smurte på.
Siden jeg allerede var igang pussa jeg ned og sparkla opp et par dype hakk etter folk som ikke klarer å rulle beltet tilbake før de lukker døra.
Huska på i etterkant av å ha pussa ned sparkelen, at det lønner seg med litt primer på bart metall, så det var egentlig bare å pusse det i døråpningen helt ned, prime og sparkle oppå. Går litt fort i svinga innimellom.
Uansett, en liten flekk på hjulbuen ble til hellakkering av døråpninga. Baller på seg. Huska ikke å ta bilde av sparkel før øverste lag med primer, men det får nå være. Hele nedre del av døråpninga er primet og blir lakka imorra, om jeg ikke finner noe annet å henge meg opp i.
Gode nyheter er det uansett, mens sparkelen herda plukka jeg av fremre kanalskjørt. Der er det ingen tegn til gravrust utenom litt rundt festehullene til skjørtet, så der bare pusser jeg ned og primer imorra, før lakkering. Støtter oppunder teorien om at det har vært en skade under bakdøra der på et tidspunkt.
![]()