en elektriker burde faktisk klare det ganske lett siden han kan litt om strøm og burde vite hvordan det reagerer og kansje lettere for å justere riktig strømstyrke sånn at det faktisk blir riktig!
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Sveising ligger nok mer i hånden, enn i strømmen..
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Ligger i hånden ja, men 30 % av jobben er jo såklart innstilling av apparatet .. Er faen ikke lett, så den dp'n der er ett mesterverk !
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
Ja Nydelig håndverk
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
over halve jobben er instillinga av apparatet er det riktig kan en tre åring sveise!
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Tror du er på bærtur nå.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
ok...
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Oppdatering 16.07.2010 - Montert litt eksosrør
Lagd et erstatningsrør til katalysatoren. Satt på det nå i håp om å hente litt effekt/respons . Tjente faktisk litt på det. Om ikke 500 rpm tidligere ladetrykk så gikk den litt bedre på bunn før ladetrykk og ladetrykket kom litt raskere.
Montert røret fra wastegate til downpipen. Passet på millimeteren det . Men må lage til noe rart i mårra for å holde øvre flensen i mot wastegaten. Mangler nemlig V-band klemma der så må dra noe patentband rundt eller noe midlertidig for å holde det på plass så det ikke lekker eksos ut der. Spesiellt mtp banekjøringen på Søndag.
Dessverre ser det ut som downpipen må ned for litt sveising en gang til for å gjøre noen små endringer. Flensen i bunn av DP mot resten av eksosanlegget har litt feil vinkel som gjør at det er et helvete å montere og blir ganske mye spenn i anlegget. Skal fikse det etter banekjøringen tenkte jeg.
Så tar jeg bandasjeringen samtidig.
Med litt god hjelp av Henrik940 så har vi også fått polert litt av bilen litt skikkelig med en del Meguiars produkter jeg har kjøpt. Så nå har den blitt skikkelig blank til treffet . Han tok noen bilder med speilrefleksen, kanskje han legger ut etterhvert .
Hvis noen av dere hadde vært sveisere så hadde dere visst at innsida er mer viktig enn utsiden, er det ikke gjennom sveis, og er ikke sveisen blank på innsiden så er det FEIL. Enkelt og greit, slik er det med syrefast og rustfrie stål
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Er det ikke brukt bakgass på noe av eksosen?
Fort gjort og sprekke da. Koksinga som blir på innsiden kan også føre til korrosjon
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Ser ut som meget fine sveiser! Jeg ville personlig kjørt på litt mer varme på v-bands flensene da disse er solide.
Litt usikker om bakgass er av stor betydning på et eksosanlegg. Du har jo satt på flexrør så jeg tror det går bra.
1998 Volvo V70XC - bruksbil
1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt
Det er godt med litt rustfri porno Imponert over kvaliteten på arbeidet her, uansett om du har sveist sjølv eller ikkje.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
sveisinga er ser bra ut den. om man har fin fuge (2.5-3.5mm) så blir det mer enn bra nok. Men blir selvsagt best med bakgass , men får være måte på.
Jeg tig'a "grenrøret som sprekker etter noen dager". Uten bakgass , holdt i 2-3mnd. Å jeg er ikke akkurat utdannet sveiser for å si det sånn
Enig med sistemann , flott arbeid som er lakt ned i denne bilen! Her er det ikke jallaløsninger akkurat
nå fikk jeg lyst til og polere min bil også !
Owatrol Polytrol på fangerne nå så.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Ble blank og fin nå da Holder vel ikke med 2stk bakdekk i morgen? Hehe
-95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
-92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
-89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)
gjorde seg godt med en polish gitt Flott eksos du har bygd deg!
1990 Volvo 240 Turbo Prosjekt SOLGT
2005 Nissan X-trail 2,2DCI Sport "trekk vogn"
Ah, polering er godt! Alltid like moro å se resultatet.
Finish også? :O bilen din blir krem den ChrML Spent på å se den i aksjon i morra. Ikke helt utenkelig det blir noen runder med sluffa mi også selv om jeg ikke har fått bytta turbo...
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Godt forsøk
Men å sette flasker fra seg på lakk er FY FY!!!!!.................................
Men noe blankere ble det jo, og all pleie er bedre en ingen pleie....
edit: kos deg på skogen.... er grusomt morro, selv er jeg på ferie så blir ikke noe på meg i år..
Sist endret av tyggern; 17/07/10 kl 23:09
volvo løs...
X V70N 04 titanum sport edition
X 945 96mod FK+++++
X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition