Oppdatering 16.07.2010 - Montert litt eksosrør

Lagd et erstatningsrør til katalysatoren. Satt på det nå i håp om å hente litt effekt/respons . Tjente faktisk litt på det. Om ikke 500 rpm tidligere ladetrykk så gikk den litt bedre på bunn før ladetrykk og ladetrykket kom litt raskere.

Montert røret fra wastegate til downpipen. Passet på millimeteren det . Men må lage til noe rart i mårra for å holde øvre flensen i mot wastegaten. Mangler nemlig V-band klemma der så må dra noe patentband rundt eller noe midlertidig for å holde det på plass så det ikke lekker eksos ut der. Spesiellt mtp banekjøringen på Søndag.

Dessverre ser det ut som downpipen må ned for litt sveising en gang til for å gjøre noen små endringer. Flensen i bunn av DP mot resten av eksosanlegget har litt feil vinkel som gjør at det er et helvete å montere og blir ganske mye spenn i anlegget. Skal fikse det etter banekjøringen tenkte jeg.

Så tar jeg bandasjeringen samtidig.

Med litt god hjelp av Henrik940 så har vi også fått polert litt av bilen litt skikkelig med en del Meguiars produkter jeg har kjøpt. Så nå har den blitt skikkelig blank til treffet . Han tok noen bilder med speilrefleksen, kanskje han legger ut etterhvert .