ArneR: jai ikka forsto en dritthehe
Karl: nei ikke fått målt noe der enda. det kommer til slutt, så har ikke brukt noe tid på det endamoro at du husker det så langt tilbake i tråden jeg har nevnt det
hehe
ArneR: jai ikka forsto en dritthehe
Karl: nei ikke fått målt noe der enda. det kommer til slutt, så har ikke brukt noe tid på det endamoro at du husker det så langt tilbake i tråden jeg har nevnt det
hehe
har funnet en side som visstnok leverer kopier av den dashbordmonterte 3er målerholdern. men får jo ikke svar. så sender en mail nå igjen på to ulike epostadresser for å være sikker.
er visst en belgisk side tror jeg. så spørs det om de leser engelsk dahehe
det står på siden deres at: We try to speak English, German and Dutch så vil håpe de ikke bare PRØVER å lese engelsk dahehe
de produserer kopier i minimum 4-6 eksemplarer så om jeg får svar så tar jeg inn 4 stk med en gang. helt sikkert flere som vil ha en kopi?! usikker pris enda pga jeg vet jo ikke om de svarer meg på mail med det selv
edit: sjekka med volvo hva NY komplett blokk med innmat kosta for moro skyldehhhhh 21000+mva
komplett ny B230F motor kosta 36000kr var + mva det kanskje.
så jeg har nå sendt mail til KG Trimning hva det koster for ferdig overhalt og sammensatt blokk koster til 16V prosjektet. så på katalogen etter anbefaling fra Matrosen å da ble det fort litt tanker istede for å levere til firma i norge som fort tar 20 000kr for jobben. KG tok i følge katalogen ca 10 000SEK + ev. customisering med andre stempler\råder som jeg trenger.
Edit2: har fått svar fra sida der de solgte målerpod kopien og fikk direkteadressen til de som laget så da venter jeg bare på svar derrifra
noen som ønsker slik målerholder på toppen av dashen til 240? så jeg vet hvor mange jeg ev kan bestille med i samme slengen? det var minimumsordre på 4stk. og det tar jeg inn uansett så lenge prisen ikke er avsindig! så jeg i alle fall skaffer meg en om det er å få tak i i god kopi kvalitet.
Kommer litt an på prisen på den, men det er jo selvfølgelig interessant.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Skal nok informere når\OM jeg får svar fra de, enda ikke fått svar så hvem vet...
Har nå tatt oljeskift på bilenvar vell på tide kan man si
hehe
10w-40 delsyntet. og originalt oljefilter.
så får se om motorn er tett nok til delsyntet eller om man må gå over til mineral olje som er litt tjukkere i seg selvskal ta et oljeskift om ikke så lenge også så den har fått flusha seg litt med ny olje og så får ny om litt igjen for å bli kvitt siste rest av gammel grums.
men det var trangt på sida der oljefilteret står, hvor står oljetrykksgivern på disse b21a motorene?hehe sabla dum plassering å ha en dynamo under der ass... den må over på venstresida sammen med servon senere gitt...
heller bytt plass på servoen og dynamoen sånn som det er orginalt på 740 turbo og kansje på vogna di og hvis jeg ikke tar helt feil da får du litt bedre plass bak/nerri der![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Gikk turen bra til rissa eller?![]()
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
off ikke bra å se på konton sin
måtte bare innpå IPDUSA.com og sjekke litt hehehehehehe
ble en liten mail til de for å høre på pris på frakta på disse delene:
Justerbare momentstag (alltid greit det vell, blått og fint som det er)
Justerbart Panhardstag (oppdaget hva skrapingen var bak når jeg hadde passasjer bak... var felgen som var OFFcenter for å si det sånn da, står mye mer til høyre enn til venstre så må få sentrert bakenden gitt... tok i skjermanten akkurat dekket når det kom en hump. litt mjuk å da bilen men...)
25+25mm Krengestagkit
sett med gummilista langs vinduet på 242n, trenger å byttes pga glippe i begge ytterkantene som gjør at det kommer litt vann inn + de er slitte og stygge synes jeg.
kan hende det blir litt andre smådeler også, men får se ann fraktprisen. kalkulatoren på siden deres beregnet 500+$ for frakt og det utgårhehe
tror ikke jeg betalte mer enn ca 200$ for sånnt komplett kit til 945n i fjor så henviste de til å se på måten det ble sendt på da, vet Jetcarrier eller hva Per Turbo bruker er billig i forhold, men tror sannelig iQn min stopper meg for å finne ut hvordan jeg bruker det gittgi meg litt hjelp til å opprette en slik Per Turbo?
You scratch my back i scratch yours later
??? hehe
brrrr blir våt i boxern av bare å Tenke på å kanskje shoppe de deeeeeeilige blå staga fra IPD da bør det vell handles inn polyforinger samt sandblåses 1031 aksling så den kan monteres i samme slengen i såfall... men fader da... skulle ikke jeg få bilen lakkert også snart da? hm... må finne ut hvor jeg skal få det gjort snart ass... men vanskelig når det er sommer og alt\alle som kan gi noe svar på priser og slik har ferie da.
hvis du bestiller stag og sånt fra IPD hadde du giddi å tatt med et panhard stag ekstra?
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
regner med det kan gå greit, men spørs litt på fraktprisene
leter litt i norge også for å finne om noen har ALLE de delene for å sammenligne priser.
for dollarn er jo lav nok nå liksom, men så kommer jo frakt og mva i tillegg så må sammenligne litt der først![]()
Du bør jo benytte JetCarrier på frakt av slike store litt tyngre deler.. jeg kan hjelpe deg jeg, er jo lett som en lek å få til det der da vimsa![]()
for du kommer til å kjøpe det, tro meg![]()
hehe sweet speed Per Turbo, trodde ikke du så det her så forthehe
kommer til å kjøpe kjøpe kjøøøøØØØØpe aaaaaahhhhh DEILIGhahahahaha
Jeg ble tipset av øvrigheta kan vi si..![]()
Så så gutten, det er lenge til jul![]()
hehe sånn å forstå ja, samma det, fint å få hjelp
jul året rundt så lenge det er penger på kontonkanskje få ræva i gir å meldt meg inn i VCCN som Medlem også nå da
har jo helt glemt av det jeg. venter litt til på nr 242 hehe
fikk også en mld fra min kjære på fosen, aka Volvo-INSANE-Power![]()
delebil til hans nye prosjekt kommer kanskje til gards så da blir det jo tankarmatur og greier jeg selv trenger kanskje. mye delehandling lite action på motor fronten... synd...
Du får koble ut ADHD giveren din frem til 24 des. så jula holder seg der.. nok styr bare det!![]()
![]()
Er du sikker på at du ikke heller skal skaffe 25/22mm krengningshemmere?Blir nok bra overstyrt med 25mm også bak..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
hehe
prøver å tøyle meg nok ja
tja skal prøvekjøre den 244n jeg bygde anlegg i som kjøpte av meg en 1031 aksling med 25mm stag på, samt lesjø og CS på først ja, han sa den var extremt stiv å dra rundt medhehe men jeg liker stiv bil, moro det. men kanskje ta 22 stag bak ja, må vurderes
har i dag fått litt hjelp av godeste Matrosen så jeg fikk malen til å kappe ut hull stort nok, til å få på de nye Hvitblinkbaklampene + Refleksplata, som har tatt unødvendig plass i leiligheten lenge nokdet ble aldelesen deilig å se på i forhold til de fæle smale gamletypen baklamper. smurte kapplinja med brunox så det ikke skal ruste, men skal pusse det enda litt finere og ta en runde brunox til + lakkere det så jeg er sikker rundt det nye hullet der.
der er hullet kappa klart. smurt kanten med brunox. er ikke for mye kapp og heller ikke for lite, akkurat passe. brukte stikksag med stålblad på. fungerer på det meste stikksaga her i gården!kunne godt tenkt meg å kjøpt en ny bakplate å skifta hele greia, men det får man ta til vurdering...
ryggelys, kjøre- og bremselys fungerer! nice! blinklysa fungerer ikke pga defekt blinklysrele fant vi ut når jeg testa Matrosen sitt blinklysrele fra 240n hans. noen som har maaaange slike liggende, ev om det er samme i 740?
så til mitt lille øyeblikk med onde fristelser for mange kanskje? måtte barehehe
var innom Albert E. Olsen og kjøpte meg 27mm langkopp for å kunne skifte ratt selv istede for å dra innom alle mulige verksteder der de kanskje\kanskje ikke har den koppen liggende. kosta vell sånn 200ca den koppen, men det får det være verdt!
Momo Millenium Evo. se på det originale R-Sport rattet hvor likt det egentlig er!
Originalt R-Sport ratt. sitter 740 nav på det så må bruke navet til Millenium Evo rattet om jeg skal bruke det men... er fint å ha rattet i samlingen i alle fall
endelig montert Palm Beach rattet mitt etter full shining. endelig tute også! savner det hver gang jeg kjører bilen her pga mange dårlige tyskersjåfører her i byn... snedig med det gitt...
Skal ikke årdne med 740/60 baklykter da, det er nice
1997 Volvo V70
1969 Oldsmobile F-85 Sports Coupe
Fat people are harder to kidnap
hvilket av de?er jo momo ratt alt dette
hehe
neineineidette er livet
dessuten må man vell gjøre om i ytterkantene for å få sånnt til å passe uansett mener jeg. Ekren sin 242 från sweeden har jo slike nytypen 740 lykter bak, der er det gjort om i ytterkantene av lykta på blekket.