Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 29 av 206 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 39 79 129 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 725 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #701
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ArneR: jai ikka forsto en dritt hehe

    Karl: nei ikke fått målt noe der enda. det kommer til slutt, så har ikke brukt noe tid på det enda moro at du husker det så langt tilbake i tråden jeg har nevnt det hehe

  2. #702
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    har funnet en side som visstnok leverer kopier av den dashbordmonterte 3er målerholdern. men får jo ikke svar. så sender en mail nå igjen på to ulike epostadresser for å være sikker.
    er visst en belgisk side tror jeg. så spørs det om de leser engelsk da hehe

    det står på siden deres at: We try to speak English, German and Dutch så vil håpe de ikke bare PRØVER å lese engelsk da hehe
    de produserer kopier i minimum 4-6 eksemplarer så om jeg får svar så tar jeg inn 4 stk med en gang. helt sikkert flere som vil ha en kopi?! usikker pris enda pga jeg vet jo ikke om de svarer meg på mail med det selv

    edit: sjekka med volvo hva NY komplett blokk med innmat kosta for moro skyld ehhhhh 21000+mva komplett ny B230F motor kosta 36000kr var + mva det kanskje.
    så jeg har nå sendt mail til KG Trimning hva det koster for ferdig overhalt og sammensatt blokk koster til 16V prosjektet. så på katalogen etter anbefaling fra Matrosen å da ble det fort litt tanker istede for å levere til firma i norge som fort tar 20 000kr for jobben. KG tok i følge katalogen ca 10 000SEK + ev. customisering med andre stempler\råder som jeg trenger.

    Edit2: har fått svar fra sida der de solgte målerpod kopien og fikk direkteadressen til de som laget så da venter jeg bare på svar derrifra
    noen som ønsker slik målerholder på toppen av dashen til 240? så jeg vet hvor mange jeg ev kan bestille med i samme slengen? det var minimumsordre på 4stk. og det tar jeg inn uansett så lenge prisen ikke er avsindig! så jeg i alle fall skaffer meg en om det er å få tak i i god kopi kvalitet.

  3. #703
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Kommer litt an på prisen på den, men det er jo selvfølgelig interessant.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  4. #704
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Skal nok informere når\OM jeg får svar fra de, enda ikke fått svar så hvem vet...

    Har nå tatt oljeskift på bilen var vell på tide kan man si hehe
    10w-40 delsyntet. og originalt oljefilter.
    så får se om motorn er tett nok til delsyntet eller om man må gå over til mineral olje som er litt tjukkere i seg selv skal ta et oljeskift om ikke så lenge også så den har fått flusha seg litt med ny olje og så får ny om litt igjen for å bli kvitt siste rest av gammel grums.
    men det var trangt på sida der oljefilteret står, hvor står oljetrykksgivern på disse b21a motorene? hehe sabla dum plassering å ha en dynamo under der ass... den må over på venstresida sammen med servon senere gitt...

  5. #705
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    heller bytt plass på servoen og dynamoen sånn som det er orginalt på 740 turbo og kansje på vogna di og hvis jeg ikke tar helt feil da får du litt bedre plass bak/nerri der
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  6. #706
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Gikk turen bra til rissa eller?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  7. #707
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    heller bytt plass på servoen og dynamoen sånn som det er orginalt på 740 turbo og kansje på vogna di og hvis jeg ikke tar helt feil da får du litt bedre plass bak/nerri der
    på vogna står dynamoen pent plassert øverst til høyre når du står foran bilen, der den bør

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Gikk turen bra til rissa eller?
    turen gikk bra til Flakk i allefall, skulle til byn etterpå så var ikke med helt over. glad jeg er ferdig med 700 serien på et vis hehe

  8. #708
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    off ikke bra å se på konton sin

    måtte bare innpå IPDUSA.com og sjekke litt hehehehehehe
    ble en liten mail til de for å høre på pris på frakta på disse delene:
    Justerbare momentstag (alltid greit det vell, blått og fint som det er )
    Justerbart Panhardstag (oppdaget hva skrapingen var bak når jeg hadde passasjer bak... var felgen som var OFFcenter for å si det sånn da, står mye mer til høyre enn til venstre så må få sentrert bakenden gitt... tok i skjermanten akkurat dekket når det kom en hump. litt mjuk å da bilen men...)
    25+25mm Krengestagkit
    sett med gummilista langs vinduet på 242n, trenger å byttes pga glippe i begge ytterkantene som gjør at det kommer litt vann inn + de er slitte og stygge synes jeg.

    kan hende det blir litt andre smådeler også, men får se ann fraktprisen. kalkulatoren på siden deres beregnet 500+$ for frakt og det utgår hehe
    tror ikke jeg betalte mer enn ca 200$ for sånnt komplett kit til 945n i fjor så henviste de til å se på måten det ble sendt på da, vet Jetcarrier eller hva Per Turbo bruker er billig i forhold, men tror sannelig iQn min stopper meg for å finne ut hvordan jeg bruker det gitt gi meg litt hjelp til å opprette en slik Per Turbo? You scratch my back i scratch yours later ??? hehe

    brrrr blir våt i boxern av bare å Tenke på å kanskje shoppe de deeeeeeilige blå staga fra IPD da bør det vell handles inn polyforinger samt sandblåses 1031 aksling så den kan monteres i samme slengen i såfall... men fader da... skulle ikke jeg få bilen lakkert også snart da? hm... må finne ut hvor jeg skal få det gjort snart ass... men vanskelig når det er sommer og alt\alle som kan gi noe svar på priser og slik har ferie da.

  9. #709
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    hvis du bestiller stag og sånt fra IPD hadde du giddi å tatt med et panhard stag ekstra?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  10. #710
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    regner med det kan gå greit, men spørs litt på fraktprisene
    leter litt i norge også for å finne om noen har ALLE de delene for å sammenligne priser.
    for dollarn er jo lav nok nå liksom, men så kommer jo frakt og mva i tillegg så må sammenligne litt der først

  11. #711
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Du bør jo benytte JetCarrier på frakt av slike store litt tyngre deler.. jeg kan hjelpe deg jeg, er jo lett som en lek å få til det der da vimsa

    for du kommer til å kjøpe det, tro meg

  12. #712
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe sweet speed Per Turbo, trodde ikke du så det her så fort hehe

    kommer til å kjøpe kjøpe kjøøøøØØØØpe aaaaaahhhhh DEILIG hahahahaha

  13. #713
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Jeg ble tipset av øvrigheta kan vi si..

    Så så gutten, det er lenge til jul

  14. #714
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe sånn å forstå ja, samma det, fint å få hjelp

    jul året rundt så lenge det er penger på konton kanskje få ræva i gir å meldt meg inn i VCCN som Medlem også nå da har jo helt glemt av det jeg. venter litt til på nr 242 hehe

    fikk også en mld fra min kjære på fosen, aka Volvo-INSANE-Power delebil til hans nye prosjekt kommer kanskje til gards så da blir det jo tankarmatur og greier jeg selv trenger kanskje. mye delehandling lite action på motor fronten... synd...

  15. #715
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Du får koble ut ADHD giveren din frem til 24 des. så jula holder seg der.. nok styr bare det!

  16. #716
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Er du sikker på at du ikke heller skal skaffe 25/22mm krengningshemmere? Blir nok bra overstyrt med 25mm også bak..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  17. #717
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Er du sikker på at du ikke heller skal skaffe 25/22mm krengningshemmere? Blir nok bra overstyrt med 25mm også bak..
    Greitt med ein anelse grep på bakhjula ja.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #718
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe
    prøver å tøyle meg nok ja

    tja skal prøvekjøre den 244n jeg bygde anlegg i som kjøpte av meg en 1031 aksling med 25mm stag på, samt lesjø og CS på først ja, han sa den var extremt stiv å dra rundt med hehe men jeg liker stiv bil, moro det. men kanskje ta 22 stag bak ja, må vurderes

  19. #719
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    har i dag fått litt hjelp av godeste Matrosen så jeg fikk malen til å kappe ut hull stort nok, til å få på de nye Hvitblinkbaklampene + Refleksplata, som har tatt unødvendig plass i leiligheten lenge nok det ble aldelesen deilig å se på i forhold til de fæle smale gamletypen baklamper. smurte kapplinja med brunox så det ikke skal ruste, men skal pusse det enda litt finere og ta en runde brunox til + lakkere det så jeg er sikker rundt det nye hullet der.

    der er hullet kappa klart. smurt kanten med brunox. er ikke for mye kapp og heller ikke for lite, akkurat passe. brukte stikksag med stålblad på. fungerer på det meste stikksaga her i gården! kunne godt tenkt meg å kjøpt en ny bakplate å skifta hele greia, men det får man ta til vurdering...



    ryggelys, kjøre- og bremselys fungerer! nice! blinklysa fungerer ikke pga defekt blinklysrele fant vi ut når jeg testa Matrosen sitt blinklysrele fra 240n hans. noen som har maaaange slike liggende, ev om det er samme i 740?

    så til mitt lille øyeblikk med onde fristelser for mange kanskje? måtte bare hehe
    var innom Albert E. Olsen og kjøpte meg 27mm langkopp for å kunne skifte ratt selv istede for å dra innom alle mulige verksteder der de kanskje\kanskje ikke har den koppen liggende. kosta vell sånn 200ca den koppen, men det får det være verdt!

    Momo Millenium Evo. se på det originale R-Sport rattet hvor likt det egentlig er!

    Originalt R-Sport ratt. sitter 740 nav på det så må bruke navet til Millenium Evo rattet om jeg skal bruke det men... er fint å ha rattet i samlingen i alle fall

    endelig montert Palm Beach rattet mitt etter full shining. endelig tute også! savner det hver gang jeg kjører bilen her pga mange dårlige tyskersjåfører her i byn... snedig med det gitt...

  20. #720
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Det Momo rattet var jo faktisk dritrått . Synes det kledde bilen godt.

  21. #721
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Syntes det ble litt for nytt i en sånn bil jeg..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  22. #722
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Bare å lime litt aluminiumsfolie på andre strategiske plasser i dashbordet det .

  23. #723
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Hahaha, sant!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  24. #724
    Registrerte brukere tusselaid sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trønderlag Rissa
    Innlegg
    212
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke årdne med 740/60 baklykter da, det er nice
    1997 Volvo V70
    1969 Oldsmobile F-85 Sports Coupe

    Fat people are harder to kidnap

  25. #725
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det Momo rattet var jo faktisk dritrått . Synes det kledde bilen godt.
    hvilket av de? er jo momo ratt alt dette hehe

    Sitat Opprinnelig postet av tusselaid Vis post
    Skal ikke årdne med 740/60 baklykter da, det er nice
    neineinei dette er livet
    dessuten må man vell gjøre om i ytterkantene for å få sånnt til å passe uansett mener jeg. Ekren sin 242 från sweeden har jo slike nytypen 740 lykter bak, der er det gjort om i ytterkantene av lykta på blekket.

Side 29 av 206 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 39 79 129 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •