15k for sveisinga??!!Lagde du klar alle delane sjølv då?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Nei 15 0 0 0 for sveising. Hadde bakdel og fremdeles klar bare ☺
Viss ein ser på kun sveisinga så koster det omtrent ingenting i material(gass og tilsett) og med delene klare trur eg det er gjort på 1 time.
Har du montert meir på bilen etter lakkering?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Gjorde det. Syntes det var helt hinsides... Men men... Spør om pris først på enkelte ting har jeg funnet ut... Fatter ikke at de klarer å bruke så mange timer på det.
Kan ta umulig ta 15000 for å sveise ett deksel?! bruker da ikke to arbeidsdager på noe sånt...
hærrejesus! 15k for å sveise det dær??
foreslår at du sender meg en PM neste gang du skal ha noe sveiset... skal få 95% rabbat på de prisene du fikk dær ;P
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
bestilt meg -588 Detroit TrueTrac nå, kommer vell om en 14 dagers tid tenker jeg
har pratet med Cylmo i Trondheim og de kan montere, skal dreies ned så ny speedoring passer rett på før det blir levert der.
Kor bestilte du?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
har da fått laget klart sparkedeksler slik at jeg får festet de fast. skal finkappe to nye deksler så fort festene er sveiset fast og permanente, nå er det testmontert for ferdigsveising bare, men ser allerede at dette kommer til å bli meget bra. begynner å ligne bil innvendig nå igjen, så dette er det jeg driver med imens jeg venter på at motoren skal komme tilbake fra Cylmo og Sperra kommer. blir moro å se etter hvert hvordan dette blir til slutt.
har også spraya ene "dørpanelet" i mdf med byggskum slik at jeg kan teste å forme til nytt dørpanel og støype fullstendig i glassfiber. må se hvordan formen blir til slutt etter kappingen først for å se om jeg blir fortrolig med form og fasong. må nok noen forsøk til før jeg blir fornøyd med design og form tipper jeg.
fikk laget meg ny overgang til Clutchmaster sylinderen før himmelspretten. stålomspunnen slange hele veien ned etter det for null svik i clutchpedalen. Clutchmaster kommer fra Britisk\ Høyrestyrt 240. er fremdeles å skaffe og passer rett på pedalen når den er bygget om til hydraulisk fra før. brukte clutchmaster fra 940 turbo tidligere. men den har ikke separat reservoar og det ble litt upraktisk.
minner igjen på at de som vil ha kjappere oppdateringer må bare følge Byneset Customs på FB
første støyp av dørpanel grovslipt og kappet til så det går ann å se fasongen litt hvordan den blir. ser sånn passe bra ut dette synes jeg så blir nok å finkape litt her og der for å finne helt formen og så støype opp to dørpaneler skikkelig i denne fasongen etter hvert nå. form og fasong er i alle fall innafor på det jeg så for meg. så må dra med meg et sete ut og sjekke klaring mot setekant og alt før det kan gjøres 100% igjen neste runde.
glippen mot vinduskanten og rattakseldeksel også påbegynt nå, føler det går framover veldig bra for tiden. det skjer i alle fall noe rett som det er og det gir motivasjon og glede så det holder kanskje får man testet bilen før høsten kommer om man er heldig i tillegg til at den kanskje føles og ser hel ut innvendig det er et håp langt der framme hehe
Ikke at jeg er noen ekspert men hadde det ikke vært enklere å bruke mere treverk til f.eks hjørner med radier osv for så å spenne "firma" mellom og kline på polyester? Ser bare for meg at det blir vanskelig å speilvende det trekket til passasjersiden...
Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Godt mulig. Ikke dum ide. Kan fort bli løsning det ja. Men det her var primært for å sjekke fasong og slikt. Men skal ta med meg forslaget! :-)
Det er jo helt greit å bruke skum for å finne ut ca hvordan de skal se ut... Evt kan du lage skjelett i rundtjern, tynne rør e.l.
Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Må være lett også, mye mdf eller rør blir fort mye tyngre på ei så stor dør :-)
Tenkte for å lage plugg jeg, trodde du skulle lage form for å støpe endelige trekk i?
Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
mulig det står tidligere i tråden, men kunne du delt navn på fargen samt fargekode?
Støyper glassfiber på det jeg former til tenkte jeg.
Fargen heter McLaren Azure Blue og kommer fra Mclaren MP4-12C ☺
har da prøvd å malt opp blokka med spraylakk. skeptisk men det var ikke å få tak i malingstype til dette så vi får bare prøve og se hvordan det holder.
har da begynt å legge opp til oljeåndingen. bruker oljeåndingboks fra b234F den passer under vannuttaket på toppen mot torpedoveggen, b230 oljeåndingboksen blir for høy og tar i det utløpet. bruker flammefelle fra b230fk og rør\slanger videre mot innsugslange slik det skal være originalt. på sikt kan det bli noe yoshifab system men ikke med de prisene de har pr nå.
montert opp Aluminium reimhjul og multireim fra KL racing. skal visstnok være for montering av dynamo øverst på den store dobbeltbraketten men det fikk jeg ikke til å stemme med tanke på reimlengde og plassering så heldigvis hadde jeg en brakett for dynamo til 740\940 uten ac liggende slik at jeg fikk plassert dynamo lengst ned slik jeg hadde håpet på og da ble det fint. må skaffe meg kortere reim da den er så langt ut som det går for å få strammet nok og det er for lite stramt tror jeg. Meca har kortere så skal teste det i ettermiddag nå.
monterte noen pinbolter jeg hadde og har bestilt siste rest fra volvo nå så jeg kan få boltet på plass grenrøret. hadde sabla flaks at oljeturslangen fra B204FT kan brukes over på B230FK blokka med B204FT grenrør og turboen. litt flaks må man ha, må bare tilpasse og sveise sammen returrør nå så blir det vell greit der også.
videre arbeid i kveld nå så man får gjort noen småting til. godt med framgang
Ser bra ut det der
Skulle hatt meg ett slikt innsug jeg også, om da ikke BT går med på at jeg får bruke ett fra scimec da.
Btw, jeg som kjøpte grenrøret fra deg
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Takker. Litt fornøyd nå med framgang ja :-)
Aha det er det ja. Skal i vei å poste det i morgen ilag med en del annet stæsj nå, had full ryddesjau som fy i garasjen her nå :-)