Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 34 av 115 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... SisteSiste
Viser resultater 826 til 850 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #826
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Joda men jeg skulle tro og mene at M50 fortsatt er et bedre alternativ. mer ettermarkedsdeler, og mange som har prøvd.

  2. #827

  3. Takk Holck takket for denne posten
  4. #828
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Den er så jæækla dyr! Ligger jo helt på grensa til 20 laken :/ kan ikke jeg kjøpe garrett da, så kan vi sammenligne!

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. Takk Holck takket for denne posten
  6. #829

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Commence battle

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  7. Takk HansOla takket for denne posten
  8. #830

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Men blir fort veldig stor forskjell på oppsettet deres nå, eller ?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  9. #831
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Skulle hatt noen med Precision 5862 eller noe slik også nå da

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. #832
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Men blir fort veldig stor forskjell på oppsettet deres nå, eller ?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    Hmm, usikker! Slik jeg ligger an så ser det slik ut:
    - FT blokk, 80 slag 96 borr, acm råder med smidde stempel, komp ca 8:1
    - Scimec 530 topp med 46/38 ventiler, en spesialkam torgeir plukka ut for meg, dyser rett i toppen, siemens deka 630(håper å få kjøpt 875 for å redusere duty om jeg skulle passere 420hk på motor)
    - e-innsug med 3" spjeld
    - garrett gtx3071r genII og turbosmart 38mm
    - hjemmelaga grenrør med 42mm rør (utvendig mål)
    - dre-ecu med wasted spark og fordelerløs tenning

    Men nå kan ikke dette ekskalere mere... Jeg skulle "bare" ha datasprut og stor turbo jeg.. Hah, faen den planen gikk dritt!

    Edit: jeg kommer til å overhale 5431 turboen, så får vi se om jeg bruker den eller ikke. Veldig usikker enda. Det koster 2000,- i forhold til 15000,- for kliss ny garrett. Jeg vil se om 5431 gir meg tilfredstillende resultat eller ikke. Om den gir for høyt baktrykk og ikke er effektiv nok, kjøper jeg ny


    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 24/04/17 kl 20:15

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  11. Takk Holck takket for denne posten
  12. #833

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Geir Magne kjører standard 531 topp og 940 manifold og F innsug hvis jeg husker riktig så blir litt "feil" å sammenligne dem. Men blir uansett veldig spennende å se

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  13. #834
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Får vel EFR for rundt 17 vel? Men dyrt? JA!!
    Er vel topp m/kam innsug og grenrør samt turbo som skiller mest her....
    Jeg går for B230FK turbo+ look.

  14. Takk Holck takket for denne posten
  15. #835
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja stemmer. Det blir vel litt for mange variabler til at det kan sammenlignes

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  16. Takk Holck takket for denne posten
  17. #836
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Kn vel sammenlignes på ett vis. "Billig" bygd mekanisk med seriøse turboer og datasprut. Jeg har trua på begge oppsettene. Tiden vil vise i hvilken retning min 940 utvikler seg, men den er på god vei fra å bli gateregistrert til å bli ren morrobil for bane.

  18. Takk Holck takket for denne posten
  19. #837
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Får vel EFR for rundt 17 vel? Men dyrt? JA!!
    Er vel topp m/kam innsug og grenrør samt turbo som skiller mest her....
    Jeg går for B230FK turbo+ look.
    Fikk den til 17k fant jeg ut Stor investering, men en holdbar investering. Dyr enkeltkomponent, men den varer jo i 20år om man tar forhåndsregler

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. Takk Holck takket for denne posten
  21. #838
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Kn vel sammenlignes på ett vis. "Billig" bygd mekanisk med seriøse turboer og datasprut. Jeg har trua på begge oppsettene. Tiden vil vise i hvilken retning min 940 utvikler seg, men den er på god vei fra å bli gateregistrert til å bli ren morrobil for bane.
    Håper vi lykkes med en morsom motor begge to

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  22. Takk Holck takket for denne posten
  23. #839

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    All inn HansOla
    https://www.turbobygarrett.com/turbo...gers/gtx3584rs

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  24. #840
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Aiaii, megaturbo bringer med seg ny og sterkere bunndel! får holde meg på 54mm jeg tenker jeg

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  25. Takk Holck takket for denne posten
  26. #841

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Aiaii, megaturbo bringer med seg ny og sterkere bunndel! får holde meg på 54mm jeg tenker jeg

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Hehe

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  27. #842
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    http://www.speeding.nu/p/turbo-tillb...252-11997.html
    Hmmm. Nå er vel sx-e glidelager, men uansett en god turbo vil jeg tro

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. #843
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Fin turbo det der. Tror dette er noe av det beste du får med glidelager.

  29. Takk HansOla takket for denne posten
  30. #844
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Spørs om det ikke må vurderes en sx-e 7064 eller 7670

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  31. #845
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Ser nesten ut som den du liket til deler samme kompressorhjul som EFR7064.

  32. #846
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Lurer nesten på om det ikke er samme turbo, bare med glidelager, uten wg og dumpventil
    Synd de ikke hadde t3 singel entry med ar.83, bare med twin entry. Det har vel egentlig lite å si om turbo er twin entry og grenrør er singel entry? Bare at man ikke får utnyttet twin entry eksoshuset

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 29/04/17 kl 22:09

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  33. #847

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Det kan ikke være samme turbinhjul som EFR med den prisen tror jeg

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  34. #848
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Nei du sier noe der.. Det er nok ikke det ultralette turbinhjulet og det er heller ikke likt eksoshus

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  35. #849
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Turbinhjulet er nok ikke det samme nei.... Men hadde de den ikke i T3 singelentry også da?

  36. #850

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Bare i 0.63 tror jeg Geir Magne

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Side 34 av 115 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •