Husker ikke prisen på de desverre..
Håper da ledningsnettet blir som tenkt
Er fia godkjent bryter ja..
Husker ikke prisen på de desverre..
Håper da ledningsnettet blir som tenkt
Er fia godkjent bryter ja..
Handla batteri, ledninger og div nå så til helga får jeg lage batterikasse og kanskje prøvd noen funksjoner
Hvilken batteri gikk du for?
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Nærmer seg da
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Blir jo litt etter litt
Desverre langt i mellom øktene for tia + delemangel så tar litt tid
Etter å lest litt regelbok opp og ned, fikk jeg sveisa sammen bunn og topp ramme til batteriet
ble 4stk festepunkter, selv om jeg forsto det slik at det klarer seg med 2stk på 8mm.
tok fram vinkelslipern og laga ei plate til sikringsholderne, kunne ikke dy meg med å dimple den for å få det litt mindre kjedlig...
Kobla også opp kabel fra batteri til hovedstrøm - hovedstrøm starter etc..
Etter litt mer kobling så skulle jeg begynne å teste kursene, og oppdaget for at det mest sannsynlig er noe galt med min hovedstrømsbryter??
Har koblet akkurat slik som beskrevet, men får ikke strøm ut på pin 2.
Lagde en jump der så bryterstyringa fungerte utenom de 4 stikka på h.strømbrytern og fant da ut at rele var defekt til tenning 1 som forøvrig starter det meste av funksjoner.
skjema for brytern:
Fikk testa kurs til bremselys, parklys og hovedlys, alt ok bortsett fra vanlig 87 rele under test istedet for dobbel 87.
Har endel småbagateller elektrisk til nå, men alt fungerer av det lille jeg fikk testa..
Blir desverre ett lite opphold i skruinga igjen, får fixe litt hus og samle deler
Eller har jeg rett å slett misforstått styringa av hovedstrømsbrytern? ;p
http://www.gundersenmotorsport.no/lo...rom/tilkobling
Noen som har/vet av noen med myranes styrevinkelkit til 240?
Mener moseby hadde noe dårlig erfaring med det kittet
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Jeg koblet opp en sånn en for en stund siden, uten den motstanden. (kan hende den skulle vært på for å lade ut coilen men)
Batteri inn på (pin1) via hovedbryteren og ut på pin2 som gikk videre til alle brytere (bortsett fra tenningsbryteren) og starteren. Ladestrøm fra dynamo må også kobles i denne kretsen.
Liten lask mellom pin2 og til pin5 (Hvis pin5 er den som er normaly open) og bryteren som styrer strøm til tenningsboks er koblet på pin6
Sist endret av Zeeker; 05/09/16 kl 21:57
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Er jo slik min og er, men får ikke kontakt mellom skruefester til batteri og de små pin bak..
Har du laget den lille lasken ?
Får strøm ut av bryteren på hovedpolen ?
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Jepp, lask ble montert.
Kobla strøm fra pin 1 og inn på tenning 1 bryter.
Alt får strøm der det skal, men bryteren sender ikke strøm på de små stikkene..
Amundsen: okei, skal se om jeg får tak i han å høre litt
Koblingskjemaet er feil, kødda litt med dette jeg også. finn deg et multimeter og ohm mellom pinnene er det greieste
prøvde med diode tester, mener det ikke ga utslag på noen pin.. får gi det enda ett forsøk å se bort i fra koblingsskjemaet...
noen som vet om fler enn txr, myranes eller dannej drift som leverer styrevinkelkit til 240?
myranes er vell konkurs, hvertfall etter mi oppfatning.. kjøpte jo ett kit fra han mai 2015,,
txr sitt krever 740/940 fjærbein som da er uaktuellt for min del da det blir for mye kostnad i ombygging..
dannej drift sitt ser ok ut, men er litt skeptisk til at man justerer vinkel i slissespor..
dannej: http://www.ddrift.se/distanskit200
evt om noen har tegninger etc på ett kit er jeg intr i det også!
Mener det er noen bokstaver i plastikken ved de små stikkene.
Hvis du bruker multimeter og piper mellom de to pinnene som er merket NO (normaly open) så skal du ikke ha kontakt før du vrir på hovedbryteren.
Slår den ikke ut da er bryteren fucka :/
Og motsatt på de to andre pinnene.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Får måle litt neste økt, mener jeg selv kom fram til at brytern er defekt.. Får se, om den er det får jeg prøve en reklamasjon
Mk motorsport har også
Edit: http://www.mkmotorsport.se/
Sist endret av kimove; 07/09/16 kl 07:39
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Ja, men kun 40 grader..
60 gradern krever 740/940 bein :(
Eg har og ein sånn bryter.
Du kan eigentlig tenke deg att du har 3 brytere.
Du har ein bryter på hovedstraumen. Mellom dei 2 store.
Så har ein bryter mellom 2 av dei små. Denne vil gå likt som hovedbryteren, og være lukka og åpen på samme tidspunkt.
Så har du ein mellon dei 2 site små. Denne fungerer motstatt av dei to andre. Denne skal stå inn mot coiler, eller tenning for å lada ut systemet når du tar av hovedstraumen.
Koblingskjemaet er litt rart, men du skal kunne måla deg greit ut av det. Eg klødde meg vertfall litt å håvet før eg kobla han opp.
Måler neste skru økt
Gleder meg til å teste med nye og korrekte rele
Nærmer seg nå!!
Husk at batteriet skal stå i væsketett kasse hvis du skal ha det inni kupèen
Ja, godt å få testa litt elektrisk
Vet, har en 1mm alukasse, skal tilpasse den neste helg