Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 28 av 206 FørstFørst ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... SisteSiste
Viser resultater 676 til 700 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #676
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Den hvite porselensdingsen er motstand for coilen. Må ha motstand der ellers brenner du stiften.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  2. #677
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    HEHE ikke all lufta som går gjennom filteret her nei
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #678
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    HEHE ikke all lufta som går gjennom filteret her nei
    Er jo bare for syns skyld.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  4. #679
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Den hvite porselensdingsen er motstand for coilen. Må ha motstand der ellers brenner du stiften.
    allright

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    HEHE ikke all lufta som går gjennom filteret her nei
    naaah Bombesikker motor vettu. blir skifta ut med noe mer good i ferien tenker jeg når jeg har tid til å småpelle litt med bilen hver dag

  5. #680
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ta bare å legg opp en ny ledning fra minus på coilen til turtelleren, så trenger du ikke tenke noe mer på det problemet.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  6. #681
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Ta bare å legg opp en ny ledning fra minus på coilen til turtelleren, så trenger du ikke tenke noe mer på det problemet.
    tror nok det blir gjort snart ja. men venter litt til jeg skal legge opp kabler og koble opp oljetemp\trykk tar det i samma slengen.

    er det kjapt gjort å ta ut dashen i 240n? kunne tenkt meg å fått ut det jeg har liggende på sida av senga som en faller nedpå når en ruller ut i søvne å slår seg på pinnene hehe
    skader ikke at det er sprekkfritt heller da...

  7. #682
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Jeg synes det er kjapt gjort å ta det ut ja. Men så har jeg jo gjort det noen ganger nå.

    Det sitter med noen skruer under mot ramma, og på sidene. Og ikke glem den skjulte skruen i hullet mot venstre under pyntelista under friskluftventilene i midten. Det er en tynn karosseriskrue som går igjennom en blikkprofil for å holde det fast mot ramma.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  8. #683
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    allright. får se på det. greit å spørre om slikt så man ikke står å prakkes å banner over seg uten grunn

  9. #684
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    original oljetempgiver er utgått... :(
    så om ingen vet av billigere plasser å få tak i oljetempgiver enn hos pedersen, så bestiller jeg der.
    har send de mail med spørsmål om den oljetempgiveren de har for vdo er for å skru inn istede for bunnpluggen i bunnpanna slik den originale er.

    la også inn ordre på vanntemp instrument vdo + giver skal da få fylt opp 242n med målere så det holder...

    MR. VIKEBØØØØØØØØØ!!! "oooh ijt skræm mæ sånn" når får du broderen din til å lage en kopi av den dashbordmonterte målerholdern????? jeg trenger nååååååå hehe

  10. #685
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    http://www.cicvam.com/instrumentatio...?pageNumber=36
    så på denne siden så står det jo faktisk litt interessant som jeg ikke var klar over. at det er samme giverne selv om det er Farenheit og Celcius, bare at man må velge de riktige skalaene... får se om det ikke blir lagt inn en ebay ordre på det istede om jeg finner de riktige

    hva er riktig type plugg for bunnpanna? gjengetypen? tenker da på oljetempgiver. der med 90gradersbøy på kontakten så det ikke står så langt nedover

    5bar = xxx PSI???

  11. #686
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    15 psi = 1 bar.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #687
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    1bar = 14.5 psi
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  13. #688
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  14. #689
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Allright da er det avklart med bar\psi. men hvilken type gjenger og det er det på bunnpluggen? noen som vet?

  15. #690
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard



    da har jeg vært å henta en spiller ny Original Oljetrykksgiver.
    det følger med kabel, antar det er til den vanlige oljetrykkslampa som skal byttes over for å sette på giver her. og det følger med 3 stk overganger for ulike gjengetyper\str.
    din sak dette får bare se å koble det opp så fort jeg orker nå samt sjekke om det finnes å få tak i riktig gjengetype til bunnpanna for tempgivern om noen kan gi meg type gjenge\bolt som står i bunnpanna på B21 blokka???? samme som B230 også kanskje?

  16. #691
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post


    da har jeg vært å henta en spiller ny Original Oljetrykksgiver.
    det følger med kabel, antar det er til den vanlige oljetrykkslampa som skal byttes over for å sette på giver her. og det følger med 3 stk overganger for ulike gjengetyper\str.
    din sak dette får bare se å koble det opp så fort jeg orker nå samt sjekke om det finnes å få tak i riktig gjengetype til bunnpanna for tempgivern om noen kan gi meg type gjenge\bolt som står i bunnpanna på B21 blokka???? samme som B230 også kanskje?
    Fekk du bestilt denne hos Volvo i dag? Var ganske overbevist om at den hadde gått ut.

    Du har tydelegvis fått kitet til B230, ledninga er til B230-givaren og overgangane til B230 sin oljetrykksgiver.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  17. #692
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    bestilte i forrige uke ja og det er classicparts så tar ca en uke før det kommer, men er tilgjengelig enda ja!

    bestilte ut fra delenr som Karl kom med fra den sida han hadde linka til i 200serie trådene
    oljeTEMPgiver er utgått ja, men ikke oljetrykksgivern.

  18. #693
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    bestilte i forrige uke ja og det er classicparts så tar ca en uke før det kommer, men er tilgjengelig enda ja!

    bestilte ut fra delenr som Karl kom med fra den sida han hadde linka til i 200serie trådene
    oljeTEMPgiver er utgått ja, men ikke oljetrykksgivern.
    Og prisen var?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  19. #694
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    veiledende\villedende 716,- tror jeg det var
    litt billigere enn Pedersen sin VDO giver til 5bars målere.

  20. #695
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard



    Er det slik den ser ut ?

  21. #696

  22. #697
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    er vell det vil jeg tro ja
    Bra, da har jeg også en orginal giver

  23. #698
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    grattis
    fint å ha det ja! skal se om jeg drar i vei å bestiller opp giver så jeg får skifta til originalmåler i 945n å kanskje. må bare sjekke at jeg får tak i giver til tempen men er jo INGEN som vet boltstr\typen til bunnpanna her jo på b21\b230!!! skuffende...

  24. #699
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Skal ut og bytte olje på bilen nå, kan måle størrelse og gjengestigning samtidig. Dette er en B230..

    EDIT: Du får regne på det selv, men den måler 18,8mm, og har 16 gjenger pr tomme.. Siden tommer går på brøk, gidder jeg ikke bry hodet mitt med dette nå..

    God kveld..
    Sist endret av ArneR; 12/07/10 kl 20:11
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  25. #700
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Følger med her. Har du sjekket at bredden på den ford-diffuseren stemmer sånn passe med 240-ræva? Tror det blir stilig om du klarer å tilpasse en sånn

Side 28 av 206 FørstFørst ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •