Grattis![]()
![]()
Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
Grattis![]()
![]()
Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Gratulererav ren nysgjerrighet, i håp om at du spurte: hvorfor skrev de opp høyde? Jeg kan skjønne det med justerbare senkesett, men med fjører som bare siger en vei med årene er da det nødt til å bli et problem ved kontroll?
![]()
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Skrev opp høyde på min og. Tror den har seget 1cm siden jeg viste den. Der måler den 32,5cm med Eibach fram og bak.
Så ikke jeg får godkjent "senk" i vognkort, og så smeller på kappafjører fra nærmeste kulepenn, tenker jeg![]()
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Det er vel greit, men det går liksom litt imot bileiere også... Bilen min (940, men det er likegyldig) har seget 3-4 cm etter montering av fjører, så det er vel bra jeg ikke har fått høyde i vognkortetkanskje like greit at de fjørene ligger trygt i garasjen...
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
At det er forskjellig praksis rundtom bør vel ikke overraske noen![]()
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Dem har litt slingringsmonn, men det er utgangspunktet de noterer ned, og nr på fjærer/coiloverkit. Blir man stoppet med stort avvik eller annet nr på delene er det fare for mangellapp og inn igjen.
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
Blei noen mil idag, ettersom tidligst ledige kontrolltime var på Mysen, men etter firehjulskontroll og nyish drivaksel er det bare fryden.
Kontrolløren hadde bare lovord å komme med, var tydeligvis uvant med at folk kom med alt av papirer i orden. Tok av ekstralysa sånn i tilfelle, har jo ikke lyst til å provosere
Da gjenstår det bare PKK, som jeg har imorra, før jeg kan begynne med moroa
![]()
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Grattis!Er det bare bildet som lyver, eller har du fått det karakteristiske "henget" på bakre del av eksosen?
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Tja, både og. Bildet lyver ikke, men det er hurtigfiksen min som førte til den. Når jeg kjøpte bilen var eksosfestet rett før bakdemperen nesten rusta i filler, så jeg bytta det. Da ble demperen hengende helt feil, så jeg kappa av demperen og erstattet med strakrør og V-bandflens. Gjorde veldig lite for lyden, men den gamle demperen var begynt å ruste bra, så jeg hadde ikke dårlig samvittighet der. Imidlertid, det viste seg at jeg hadde kjøpt feil feste, så når jeg fikk på det riktige festet og smekka på demperen ifm Teknisk og PKK, ble den hengende sånn.
Strakrøret kommer på igjen snart, men jeg vurderer å skaffe halvsats fra BSR eller lignende, mest for passformen og utseende.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Okei. Ser jo daglig V70Ner som har akkurat samme problemet.
En BSR-halvsats er vel ikke å forrakte. Synes utseendet på de passer så bra til dette karrosseriet.Driver å kikker litt på V70N omdagen selv. Er gøy med R, men hadde vært deilig med en litt nyere bruksbil.
![]()
Min har blitt virkelig herlig å kjøre etter firehjulsjusteringa nå. Krenger lite, fast mot underlaget, men fremdeles komfortabel på langkjøring. Har litt klunking hvis det ene dekket treffet hull eller fartsdump, men inntil videre har jeg ikke funnet ut hva det er. Forstillingsforingene virka i fin form på PKK istad, så utelukker de.
Som pendlerbil er vel forrige generasjon D5/2.4D noe bedre på drivstofforbruk.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Jeg har styrt unna BSR for jeg liker ikke det lange synlige kromrøret på slutten og har funnet flere andre anlegg som jeg vurderer etterhvert![]()
Men mye bedre enn originalt er det absolutt!
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Tror nok det blir bensin på en evnt V70N hos meg. Bensinfemmerlyden er så flott hos Volvo at jeg må smile hver gang.![]()
Har jo kjørt mange tusen km i den gamle 07en foreldrene mine hadde, og det er jo kjempebiler.
Foreløpig er jeg så glad i sjarmen fraP80at jeg lar det gå litt til!![]()
Vi har vært der![]()
De er knallgode på hver sin måte.
Veldig glad iP2nå, menP80føler jeg meg ferdig med. Men skal så klart aldri si aldri
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Har savna gamlebilen mer enn en gang selv. Mest på motorlyden, men også fordi jeg føler litt mer kontakt med veien og kjøringa. Sikkert fordiP2er bedre lydisolert elns, menP80er også litt enklere å forholde seg til på noen deler osv. Litt mindre elektronikk, spesielt på 98 og eldre.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Absolutt der jeg er ogI feel you lizzm
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Følte det kom ja![]()
Talast
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Er selvfølgelig stor forskjell påP80ogP2ja. Var egentlig ferdig medP80, men hadde lenge tenkt at hvis jeg skulle haP80igjen, så måtte det bli en safran RAWD. Bilen er helt super den, så får se hva som skjer. EnP2V70 f. eks 2.0T frister som bruksbil etterhvert.![]()
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Var hakket før jeg startet å moderere her, men så kom jeg på hvem sin tråd dette er
Iphone Tapatalk