Sitat Opprinnelig postet av Langedal Vis post
Jeg støtter absolutt tanken om lokalavdelinger. Trenger ikke være så mange at det bare blir noen få medlemmer i hver, men eks; inndeling etter fylke eller landsdeler.

Det vil uten tvil skape en ny sosial arena for medlemmene, der det blir lettere å arrangere sosiale kvelder, arrangement/streetmeet o.l. Det er ikke bare å opprette en forumtråd hvis man ønsker en event. Da blir det ikke noe styring eller skikkelig organisering, langt mindre sikkert at det faktisk blir noe av.

Egne lokalavdelinger med lokale ledere/ildsjeler underordnet VCCN.no, ville uten tvil vært svært positivt for klubben. Som kan stå for aktivitet i regi av klubben over hele landet. Slik som det er i dag, fungerer vel VCCN.no som en region øst/sør avdeling. Ikke nødvendigvis for at styret ønsker det slik, men ildsjelene i styret bor i det området og derfor er det naturlig at alle events, trackdays o.l skjer i det området.

Jeg tørr vedde på at det aldri kommer til å bli en VCCN trackday på Arctic Circle Raceway, før det kommer en lokalavdeling som arrangerer det. Ganske enkelt fordi det er for geografisk langt unna, til at eksempelvis Per Turbo og CO kan arrangere det på en fornuftig måte.

Jeg tørr også vedde på at det aldri kommer til å bli VCCN treff hver måned andre plasser enn Tyrigrava, før det kommer lokalavdelinger som arrangerer dette på passende plasser rundt om i landet.

Konklusjonen min er derfor som følger; hvis VCCN skal vokse og komme på nivå med de større klubbene her i lander, og vise et ansikt ut mot samfunnet. Så trenger man lokalavdelinger, som skaper litt liv over hele landet. Uten disse vil nok klubben for alltid være en bilklubb for de som bor på det sentrale østlandsområdet, mens det bare er et forum for resten av Norge. Det ønsker ikke jeg.

Hvis man ser på Saab Turbo klubben, som i teorien skal være mindre enn oss på alle mulige måter. Så har de mange lokale arrangement, og har et mye større ansikt utad i samfunnet. Jeg har flere kompiser som er aktive i Saab miljøet, og der skjer det hele tiden noe spennende pga lokalavdelingene. Pizzakvelder, grillkvelder, streetmeet, trackdays osv. Alt i regi av lokalstyrene. For det er så mye lettere å arrangere når man har lokal tilknyttning, kjenner miljøene, stedene og folk slipper å reise langt for å delta.

Det ble langt, men kunne sikkert fortsatt mye lengre. Tror uansett jeg har bidratt med min mening om saken. Dette var faktisk noe jeg satt å tygde på for en stund siden og hadde tenkt å ta direkte med styret, men det ble ikke noe av. Og ja, jeg kunne mer enn gjerne vært i et lokalstyre for nordland, troms eller noe midt i mellom.
100% enig, og dette er tankar som vi har tenkt på og diskutert litt rundt. Vi er ein fersk klubb, og eldsjelane som starta opp (og dei som drar treffa) har hold til på Romerike og Oslo, og derfor så blir det meste av aktiviteten sentrert rundt dette. Sjølvsagt kunne vi ha auka vårt nedslagsområd ved å reise litt rundt, men det er ikkje foreneleg med eit normalt liv utanfor klubben. Dette fører uanset til stor slitasje på dei som dreg dette.

Derfor er det, som du seier, lokalavdelingar som må til, og organisasjonsbygging. Og det vi då treng, er ildsjelar som kan vere ryggrada i noko slikt, og samtidig passe på vårt omdømme.

Enkelte plassar i Norge er det veldig vanskeleg med lokale regionar, fordi geografien er kort og godt for vanskeleg, mykje ferjer, fjell og lange avstandar.

Banedag på ACR er ikkje noko umoglegheit, men trur det kjem til å verte ein veldig større risiko for klubben enn Rudskogen og Våler. Kanskje saman med ein annan klubb?

Alt blir straks så mykje enklare berre vi kjenner kvarandre litt bedre enn berre bak eit tastatur.


BTW: eg har ikkje opplevd at Saab-klubben har hatt så mykje aktivitet. Kanskje vi kunne ha arrangert svenske-treff saman med dei?