Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 59

Tråd: Alu reimhjul til B230

  1. #1
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Alu reimhjul til B230

    Kven er det best å handle alu-reimhjul med? SPM? KL-racing? SAM? KG?

    Er det noko forskjell på dei enkelte? Balansering? vekt? styrke?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #2
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Du hadde ikke gidde og lagt ut linker til di forskjellige sidene?
    er intrisert i slike hjul selv

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det er vell vanskelig å få gjort noe galt når man produserer noe sånt. dreies i et og da blir et rett å fint. kjøpte mitt på kg. god kvalitet!
    One Ring to rule them all

  4. #4
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    KL-Racing:
    http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibut...tva&artgrp=185

    Sten Parner:
    http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=69

    KG og SAM har dei vel berre nemnt i listene sine
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #5
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    tror heller jeg sand blåser mine og lakker dem, litt dyr for min konto ja..

  6. #6
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    tror heller jeg sand blåser mine og lakker dem, litt dyr for min konto ja..
    Er jo ikkje for fargen eller looken ein kjøper slikt. Det reimhjulet du har i dag er i tre delar, to delar stål og ein del gummi, dette er ein slitedel som ein får ubalanse i etter kvart. Med påfølgande vibrasjonar, akkurat det trur eg at eg har på to bilar. Så då byttar ein
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  7. #7
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    jeg var mest ute etter blå elokserte hjul da
    for looken sin skyld

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Er jo tung som fy det orginale hjulet også. Kjekt og få ned vekt der man kan, Men selges slike bare i blå? Er jo ikke alle som vil ha blåe deler overalt
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  9. #9
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Er jo tung som fy det orginale hjulet også. Kjekt og få ned vekt der man kan, Men selges slike bare i blå? Er jo ikke alle som vil ha blåe deler overalt
    Kan jo ikkje vere umogleg å få til det, er jo berre eloksering, kunne jo sikkert ha organisert ein felleshandel med KL på det.

    For min del går blått greitt, det er ein blå bil. Men svart er jo veldig nøytralt om skjora og biltilsynet skal sjå på det.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Vil ikke ha mer bling og friste skjura og bt med enn det jeg MÅ
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  11. #11
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    en annen fordel med nytt reimhjul er at du kan få di i en mindre diameter enn det orginalet. Da drever du ned vannpumpa så den pumper vannet bedre på høyere turtall og ikke bare "slår istykker" vannet

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Alle reimhjulene som selges i alu til b23 230 er vell av typen med mindre dia hvis jeg ikke husker feil.
    One Ring to rule them all

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    183
    Antall takk

    Standard

    kjøpte mitt av kl racing.

    nå veit eg ikkje om motoren min er skeiv eller ka det er men remmene til vannpumpe og dynamo står litt skeivt i forhold til hjulene, kan se ut til at det nye hjulet gjerne er kortere.

    det er heller ei ballansert og ikkje tenningsmerke på det og det kommer litt skeivt ut i forhold til tenningsmerkene på plastdekselet over registeret. men i forhold til fjerning av roterende vekt er det ein kjempeinnvestering da det veger halvparten av det orginale og i tilleg går innfor den ytterste ringens diameter på det orginale. ser og for meg ut til at alle er produsert i kina og er dei samme enten ein handler hos kg eller kl. men det er bare min mening :P

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    nei det manglet tenningsmerke det fra KG / pederen også. men en printer, litt fantasi og klistremerke papir løser det problemet

    Reimhjulene kg / pedersen selger stod på linje med mine reimhjul ihvertfall. du manglet ikke en tynn stålshims da? (mins det skal være noe sånt)
    One Ring to rule them all

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    183
    Antall takk

    Standard

    etter litt måling og feiling fant eg ut at avviket låg i augene/sinnet mitt. :P
    filte meg eit lite hakk i mitt og siden eg alikevell hadde sundt maskinen lagde eg meg ein m6 bolt med spiss på og skrudde fast i dekselet til simringene i framkant av veiven, som peker på tenningsmerket på hjulet ved tdc, vil tro det skal funke ypperlig, antall grader får eg ta på tenningspistolen

  16. #16
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Vil ikke ha mer bling og friste skjura og bt med enn det jeg MÅ
    SAM sitt er alufarge:

    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  17. #17
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    noen som veit hvor jeg kan kjøpe alle reimhjul i alu? og spesielt de til regreima for skal bytte til "rundkug" og for å få litt bedre balanse i motoren.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    SAM sitt er alufarge:

    Men det er for tre reimer, skal jeg først kjøpe et slikt så skal det være for to reimer. Gidder ikke og kjøpe et "tungt" alu hjul, når det finnes lettere
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  19. #19
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    får til både to og tre
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Men det er for tre reimer, skal jeg først kjøpe et slikt så skal det være for to reimer. Gidder ikke og kjøpe et "tungt" alu hjul, når det finnes lettere

    hvis du merker forskjell på det skal jeg sette in 1000 spenn på konton din

    var en tråd enten her eller på savar hvor det var snakk om at man ikke burde ha aluhjul forran og tungt svinghjul bak pga vibrasjoner/balanse i veiva. det gjaldt vel ville effekutak men.
    vet ikke hva de konkluerte med til slutt.
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  21. #21
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Bestilte opp reimhjul til veiva og til vasspumpa frå KL Racing, så blir spanande å sjå om eg får vekk vibrasjonane frå motoren av dette
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Viss gummi`en i det gamle driv/reimhjulet ditt er gåent så blir det nok bedre med det du har bestilt.

    Bxx motorene hadde jo ikke vibrasjons demper orginalt, viss jeg ikke tar feil så var det noe som kom med Bxxx motorene.

    Det er vel en grunn til at de gikk over med vibrasjons demping, om det er mest for komfort/vibrasoner eller for å spare dynamo servo osv. veit jeg ikke.
    Men de delene har det nok ikke noe bedre med å være kobbla til ett hjul med morken vibrasons demper.

  23. #23
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnum Vis post
    en annen fordel med nytt reimhjul er at du kan få di i en mindre diameter enn det orginalet. Da drever du ned vannpumpa så den pumper vannet bedre på høyere turtall og ikke bare "slår istykker" vannet
    Drever jo opp vannpumpa da

    Eg har et slikt hjul på motoren min, og det virket fint det!
    Må bare handle noen nye reimer :P

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    noen som veit hvor jeg kan kjøpe alle reimhjul i alu? og spesielt de til regreima for skal bytte til "rundkug" og for å få litt bedre balanse i motoren.
    får alle i alu untatt det på veiva. det er i stål pga kila.

    Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    hvis du merker forskjell på det skal jeg sette in 1000 spenn på konton din

    var en tråd enten her eller på savar hvor det var snakk om at man ikke burde ha aluhjul forran og tungt svinghjul bak pga vibrasjoner/balanse i veiva. det gjaldt vel ville effekutak men.
    vet ikke hva de konkluerte med til slutt.
    Dette er nok v8 som går igjen litt der.. at man er redd! ingen har vell delt en b230 23 veiv pga dette å kan vise til at det er et reimhjuls feil
    Man kan merke forskjell på 2 og 3 spors reimhjul. men det er hvis man velger å kjøre med 3stk reimer isteden for 2. jeg merka ihvertfall forskjell når den ene av 3 reimer røyk på mitt stål hjul.
    Hentet meg faktisk 2spors på fredag på pedersen. Han har ikke 2 spors inne fordi han syns det er best med dobble remer på dynamo... Noe jeg ikke vil ha.. sitter ikke orginalt på nyere 940 å unødvendig tungt å dra rundt da..


    Sitat Opprinnelig postet av GeTReibeAktienGesellschaf Vis post
    Viss gummi`en i det gamle driv/reimhjulet ditt er gåent så blir det nok bedre med det du har bestilt.

    Bxx motorene hadde jo ikke vibrasjons demper orginalt, viss jeg ikke tar feil så var det noe som kom med Bxxx motorene.

    Det er vel en grunn til at de gikk over med vibrasjons demping, om det er mest for komfort/vibrasoner eller for å spare dynamo servo osv. veit jeg ikke.
    Men de delene har det nok ikke noe bedre med å være kobbla til ett hjul med morken vibrasons demper.
    De gammle har det de også. alle motorer må ha noe der.


    Sitat Opprinnelig postet av chria16 Vis post
    Drever jo opp vannpumpa da

    Eg har et slikt hjul på motoren min, og det virket fint det!
    Må bare handle noen nye reimer :P
    Man drever NED vannpumpa... Mindre dia på motorn = mindre fart på vannpumpa
    One Ring to rule them all

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Hentet meg faktisk 2spors på fredag på pedersen. Han har ikke 2 spors inne fordi han syns det er best med dobble remer på dynamo... Noe jeg ikke vil ha.. sitter ikke orginalt på nyere 940 å unødvendig tungt å dra rundt da..

    De gammle har det de også. alle motorer må ha noe der.
    Enig i det at det ikke nødvendigvis er en fordel med to reimer på dynamo uten om at man har en ekstra viss den ene ryker, blir vektstang på den ytterste reima på dynamoen og man sliter mere på lagerne på den.

    Min b21a hadde ikke vibrasjons demper i reim hjulet.
    Sitat IPD:
    Volvo began using a crankshaft vibration damper in 1985 when the B230 engine was introduced. The damper helps to reduce the vibration inherent in all 4 cylinder engines.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •