Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 308

Tråd: Grenrør inspirasjons tråd - Tips og Triks

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Rotational firing, er det at grenrøret gjenspeiler tenningsrekkefølge? Tenkte å få mekka sammen et slik et til min:
    Hvilke tanker har du om dette Batland ? Ganske slake svinger ut fra toppen, ganske like lengder, turbo havner på underside, slak downpipe osv. Ser bare fordeler med det selv, men greit med innspill fra f.eks deg
    Ja det stemmer. Hvis man velger en turbo med singleflow tubinhus så er det dette som er den eneste rette måten å gjøre det på.

Når det gjelder gatebiler så har jeg alltid ment at grenrør er oppskrytt idioti. Hovedgrunnen til dette er egentlig det økonomiske hensynet. Ett grenrør koster i nabolaget kr. 30 000,- NOK, noe som så godt som INGEN kan ta seg råd til. I stedet kødder man rundt med billig rustfritt / svartstål og ender opp med noe skøpelige greier som VIL gi eieren store mengder irritasjon, frustrasjon, ekstra arbeid, ufrivilllige driftsstans osv.

Utover dette er hovedfordelen med grenrør at man enkelt kan velge å kjøre doble down pipes og ikke minst, veldig mye værre turbotrimkam. Kombinert med en tubo som gir lavt baktrykk gir dette en voldsom forbedring av resultatet. (ha sett eks. hvor det økte fra 450 - 630 hk.) Trimkammen gir imidlertid også en ikke ubetydelig reduskjon av bunndrag og en økning i forbruket på rolig kjøring og dette er ett av de irritasjonsmomentene jeg sikter til over her.

SååH!, til det du spør om.

Jeg har ingenting negativt å si om utformingen på det grenrøret der. Tvert imot synes jeg at utformingen er ett eksempel til etterfølgelse til dem som har singleflow turbinhus, men jeg er ikke "into" selvplaging og går for manifold, mild kam, høyere ladetrykk og heller litt redusert kompresjonforhold.

Her noe jeg oppfatter som ett typisk eksempel på den reelle , praktiske verdien av "alle hestene" som man henter med grenrør og høykomp.

https://www.youtube.com/watch?v=_YilOOvbOlM
    Sist endret av Batland; 28/01/16 kl 15:57

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •