Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Den lader tidlig men får fullt trykk noe seint. Ikke justert eller sjekket grunntrykk på wg klokka i det heletatt. Mistenker at den er noe slapp stilt, men å stramme for mye innvirker på hvor mye den klarer å åpne, det er jo en 14psi klokke som sitter på.
    Har tittet på Turbosmart sin dobbeltvirkende wg klokke. Da kan man kjøre trykk innpå som normalt uten bleedventil og heller regulere med bleedventil på baksiden av membranet, da er man ikke så avhengig av å ha hard fjær i aktuatoren.
    Hva tenkes om dette? Forøvrig er antageligvis tenningskurven alt for lav, spesielt på de lavere turtall, det kommer nok til å gjøre størst forskjell.
    Akkurat. Da er noe feil. Korrekt oppsatt tror jeg at du kan klare 1,5 BAR fra ca. 3000 o/min. eller noe deromkring, så: Hvis man kjører for mye forspenn på actuator så får man boost creep som er at ladetrykket plutselig tar av fra ca. 5500 o/min eller deromkring. EFR turboene har en stor og effektiv integrert wg og tåler uvanlig store mengder forspenn før dette blir ett tema. Du kan helt sikkert trygt øke forspennet slik at en for lite forspent actuator ikke saboterer resultatet for deg.

Påpeker dette: "Some users have used as much as 10mm (10 turns) of preload." og som du ser trenger Medium boost actuatoren 8 mm forspenn for å klare å holde wg tett opp til 1,0 BAR ladetrykk.

Jo hardere fjær man har i actuator eller ekstern wg, jo mindre påvirker baktrykket ladetrykket. En stor actuator (eller ekstern wg med stor membran) som har hard fjær og som brukes uten bleed ventil gir en helt annen ladetrykkskurve enn det en liten actuator (eller ekstern wg med liten membran ) med svak fjær + bleed ventil gir.

Jeg vil tro at en maksimalt forspent Medium actuator og en god bleed ventil vil gi deg ett godt resultat.
    Sist endret av Batland; 22/01/16 kl 10:42

Lignende tråder

1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg