Er det med T5 kammen GMV ?
Er det med T5 kammen GMV ?
Nei det er VX3 kammen enda. Helt uportet 531 og lavkomp FK. Sterk som fy fra bunnen med ekstra sprut over 4500. Så jeg vil kalle det en 940 med turbo + kit.![]()
Hjelper vel godt med over 4 i utveksling på bakakselen ogsåhørtes frisk ut. Fikk nå veldig lyst til å kjøre turbo Volvo igjen.. Lenge til april :P
Ja den går ganske bra nå. Hadde hjulpet på betraktelig med ett halvkilo til i trykk.
Er tanken å prøve å komme seg til en benk å få justert når alt er på plass?
Ja det er planen ja å få den mappet. Hadde egentlig vært kuult å se hva LH2.4 klarer med. Er veldig lettkjørt nå å ikke ett eneste feilslag eller nøling på noe vis.
Blir spennende å se hva den gir. Hvilke justerings muligheter har du egentlig på emulatoren?
Det meste egentlig. Er vel grovere enn de fleste datasprut og LH2.4 er et batch-fire sprut dvs alle 4 dyser åpner samtidig så begrenser hvor store dyser man kan kjøre. Tenninga er jo også steinalder med fordeler.
Men hvordan er dette å mappe da, hvordan 'logger' man seg inn f.eks i selve programmet? Slik jeg har skjønt det livemapper man og brenner på eproms.
Laster inn en kopi av eepromen i minnet på Ostrichen, og med en plugin så korrigerer den checksum automatisk. Om/når man finner ut at mappet er ferdig kan det leses ut fra Ostrichen og brennes på en chip.![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Burde hatt en Ostrich til når man mapper for raskt bytte imellom tenning og bensin. Knot å måtte brenne chip, flytte over mappe brenne flytte over osv.
Når er det du egentlig oppnår fullt ladetrykk nå ?
Er ikke helt sikker må helst se på veien![]()
Sist endret av GMV; 17/01/16 kl 18:33
Hva bruker du forresten som ladetrykk styring på denne?
Kan evt. få låne min Ostrich mot et depositum, ikke at jeg ikke stoler på at jeg får den igjen da, Hegra er ikke så stort.![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Kan alltids gjemme seg i festningen vettu![]()
Haha. Jeg kan være mye men kjeltring er jeg altså ikke!![]()
Sist endret av GMV; 16/01/16 kl 17:53
Jeg vet ikke når du gir full gass her, men det ser ikke ut til at det skjer noe særlig før 4000 o/min. Dette er ikke den glimrende turboen sin feil, men TYPISK for alle motorer med 531 toppen.
Håper at fremtiden skjenker deg en portet 530 topp med store eksosventiler sammen med T5 kammen.![]()
Kunne du filmet slik som med denne oppgraderte B21DT motoren med BSRT325 turbo? : https://www.youtube.com/watch?v=nW91LK6wZto
Vi vet altså at hvordan det lader og her ser vi at det river løs på 2. gear når ladetrykket når ca. 1,5 BAR, altså ca. 3150 o/min. Man ser etterhvert ca. 3000 o/min til ca. 4500 o/min på. 4. gear i motbakke, altså 50% økning i turtall og ergo hastighet på 5,0 sek. https://www.youtube.com/watch?v=NOUMolIhbv8
Sist endret av Batland; 21/01/16 kl 17:29
Han sier jo sjøl at han enda ikke kjører noen form ladetrykk styring Batland . Du må jo gi oppsettet en sjanse før du kan komme med de påstandene.
Som en av få har jeg mast på 530/531 problematikken i årevis. Noen har lyttet, byttet topp, prøvekjørt og så, helt uoppfordret sendt undertegnede en PM om hvor overrasket og hvor fornøyd de har blitt med resultatet. Egne erfaringer og slike tilbakemeldinger gjør forskjellen til ett faktum og ikke bare en påstand. Finner humor i at profiler i miljøet i de siste har postet det samme om disse toppene.
Skal ikke bruke tid på å diskutere det, men en video av ladetrykkmåleren (full gass på 4. gear.) samtidig som turtall blir opplyst vil vise sannheten. Jeg mener at det er helt uaktuelt at en glimrende EFR7064 ikke våker før 4000 o/min., noe jeg tror du vet.
Her ett eksempel med en lavkomp. 2,0L motor. 2,6 BAR ladetrykk ved 3500 o/min. https://www.youtube.com/watch?v=q3PfyeLALPM
Sist endret av Batland; 21/01/16 kl 18:25
Er enig mye du sier Batland, vi er nok mer enig enn mange skulle tro. Men jeg syns det blir feil å komme med de påstandene du gjør før "oppsettet" en gang er ferdig testa.