Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 15 av 54 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 ... SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #351

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Er det med T5 kammen GMV ?

  2. #352
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Nei det er VX3 kammen enda. Helt uportet 531 og lavkomp FK. Sterk som fy fra bunnen med ekstra sprut over 4500. Så jeg vil kalle det en 940 med turbo + kit.

  3. Takk Holck, Lasse R, HansOla takket for denne posten
  4. #353
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    2.941
    Antall takk

    Standard

    Hjelper vel godt med over 4 i utveksling på bakakselen også hørtes frisk ut. Fikk nå veldig lyst til å kjøre turbo Volvo igjen.. Lenge til april :P

  5. #354
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Ja den går ganske bra nå. Hadde hjulpet på betraktelig med ett halvkilo til i trykk.

  6. Takk Holck, Lasse R, HansOla takket for denne posten
  7. #355

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Er tanken å prøve å komme seg til en benk å få justert når alt er på plass ?

  8. #356
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Ja det er planen ja å få den mappet. Hadde egentlig vært kuult å se hva LH2.4 klarer med. Er veldig lettkjørt nå å ikke ett eneste feilslag eller nøling på noe vis.

  9. Takk Holck takket for denne posten
  10. #357

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Blir spennende å se hva den gir . Hvilke justerings muligheter har du egentlig på emulatoren?

  11. #358
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Det meste egentlig. Er vel grovere enn de fleste datasprut og LH2.4 er et batch-fire sprut dvs alle 4 dyser åpner samtidig så begrenser hvor store dyser man kan kjøre. Tenninga er jo også steinalder med fordeler.

  12. Takk Holck takket for denne posten
  13. #359
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Men hvordan er dette å mappe da, hvordan 'logger' man seg inn f.eks i selve programmet? Slik jeg har skjønt det livemapper man og brenner på eproms.

  14. #360
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Laster inn en kopi av eepromen i minnet på Ostrichen, og med en plugin så korrigerer den checksum automatisk. Om/når man finner ut at mappet er ferdig kan det leses ut fra Ostrichen og brennes på en chip.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  15. #361
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Burde hatt en Ostrich til når man mapper for raskt bytte imellom tenning og bensin. Knot å måtte brenne chip, flytte over mappe brenne flytte over osv.

  16. Takk ArneR takket for denne posten
  17. #362

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Når er det du egentlig oppnår fullt ladetrykk nå ?

  18. #363
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Er ikke helt sikker må helst se på veien

  19. Takk Holck, Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  20. #364

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Hehe , ser den

  21. #365

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Hva bruker du forresten som ladetrykk styring på denne ?

  22. #366
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Kan evt. få låne min Ostrich mot et depositum, ikke at jeg ikke stoler på at jeg får den igjen da, Hegra er ikke så stort.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  23. Takk Holck, GMV takket for denne posten
  24. #367
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    2.941
    Antall takk

    Standard

    Kan alltids gjemme seg i festningen vettu

  25. #368
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Haha. Jeg kan være mye men kjeltring er jeg altså ikke!

  26. Takk Lasse R takket for denne posten
  27. #369
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hva bruker du forresten som ladetrykk styring på denne ?
    Vanlig wg og pysventil. Er for slapp fjæra i wg så er max 1,5bar nå.

  28. #370

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Vanlig wg og pysventil. Er for slapp fjæra i wg så er max 1,5bar nå.
    Ok . Er vel 3 forskjellige actuatorer til den turboen så vidt jeg husker så hadde nok vært fint å få en strammere ja. Vil anbefale deg å få kjøpt en elektronisk boost controller også hvis MS'en ikke har mulighet for styring av det.

  29. #371
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    MSn er bygd om til det nå.

  30. Takk Holck takket for denne posten
  31. #372
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Liten enkel snutt på 1,5bar.
    Jeg vet ikke når du gir full gass her, men det ser ikke ut til at det skjer noe særlig før 4000 o/min. Dette er ikke den glimrende turboen sin feil, men TYPISK for alle motorer med 531 toppen.

    Håper at fremtiden skjenker deg en portet 530 topp med store eksosventiler sammen med T5 kammen.

    Kunne du filmet slik som med denne oppgraderte B21DT motoren med BSRT325 turbo? : https://www.youtube.com/watch?v=nW91LK6wZto

    Vi vet altså at hvordan det lader og her ser vi at det river løs på 2. gear når ladetrykket når ca. 1,5 BAR, altså ca. 3150 o/min. Man ser etterhvert ca. 3000 o/min til ca. 4500 o/min på. 4. gear i motbakke, altså 50% økning i turtall og ergo hastighet på 5,0 sek. https://www.youtube.com/watch?v=NOUMolIhbv8
    Sist endret av Batland; 21/01/16 kl 17:29

  32. #373

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Han sier jo sjøl at han enda ikke kjører noen form ladetrykk styring Batland . Du må jo gi oppsettet en sjanse før du kan komme med de påstandene.

  33. #374
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Som en av få har jeg mast på 530/531 problematikken i årevis. Noen har lyttet, byttet topp, prøvekjørt og så, helt uoppfordret sendt undertegnede en PM om hvor overrasket og hvor fornøyd de har blitt med resultatet. Egne erfaringer og slike tilbakemeldinger gjør forskjellen til ett faktum og ikke bare en påstand. Finner humor i at profiler i miljøet i de siste har postet det samme om disse toppene.

    Skal ikke bruke tid på å diskutere det, men en video av ladetrykkmåleren (full gass på 4. gear.) samtidig som turtall blir opplyst vil vise sannheten. Jeg mener at det er helt uaktuelt at en glimrende EFR7064 ikke våker før 4000 o/min., noe jeg tror du vet.

    Her ett eksempel med en lavkomp. 2,0L motor. 2,6 BAR ladetrykk ved 3500 o/min. https://www.youtube.com/watch?v=q3PfyeLALPM
    Sist endret av Batland; 21/01/16 kl 18:25

  34. #375

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Er enig mye du sier Batland, vi er nok mer enig enn mange skulle tro. Men jeg syns det blir feil å komme med de påstandene du gjør før "oppsettet" en gang er ferdig testa.

Side 15 av 54 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •