Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 14 av 54 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 24 ... SisteSiste
Viser resultater 326 til 350 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #326
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Da kan det bli iskjøring da? Er det noen isbaner som har åpent hos dere der oppe?

  2. #327
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Trackday arrangerer kjøring i helga i Funäsdalen ca 20 mil fra meg. Men tror ikke jeg rekker det. Fant kjølevæskelekkasje i går og så må tenninga mappes mer før jeg tørs å belaste den noe særlig.

  3. #328
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Okei, ellers er det jo kjøring på Vurrusjøen da, er vel ca 30 mil fra deg. Men er kjøring der hver helg til isen blir for dårlig har det blitt sagt. Jeg sliter med å få tak på 16 toms felger, så vet ikke om jeg får kjørt i helga. Men neste helg blir det vel årnings

  4. #329
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Okei, ellers er det jo kjøring på Vurrusjøen da, er vel ca 30 mil fra deg. Men er kjøring der hver helg til isen blir for dårlig har det blitt sagt. Jeg sliter med å få tak på 16 toms felger, så vet ikke om jeg får kjørt i helga. Men neste helg blir det vel årnings
    Har som sagt felger jeg blir kanskje unødvendig dyrt når det ligger greie sommerdekk på dem, men...

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  5. #330
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Jajo blir kanskje dyrt, men fikk aldri no svar på bredden på de. Hvordan gjorde du det med vannkjølinga på turboen GMV?

  6. #331
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte M14 banjokoblinger og loddet på rør så det ble tilnærmet likt orginalt.

  7. Takk Skårholen, Lasse R takket for denne posten
  8. #332
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Jajo blir kanskje dyrt, men fikk aldri no svar på bredden på de. Hvordan gjorde du det med vannkjølinga på turboen GMV?
    jeg ligger rett ut med influensa, så jeg har ikke orka å sjekke, men du må gjerne komme innom å se på dem

  9. #333
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Satte på en slange fra orginale veihusventilasjonen og har frisert en blokkmontert fordeler for å sette på en 1" slange der i tillegg. Må bli bra da vel? Var i båthylla på Biltema og fikk tak i raceparts.

  10. Takk V90, Holck takket for denne posten
  11. #334
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mai 2012
    Sted
    Overhalla
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    har eventuelt en par løsninger på veivhus ventilasjon som jeg vet av er Yoshifab som lager noen få deler som gjør til at man bruker -AN slanger eller ligndene til veivhus ventilasjon blant annet som man kan ha på der vanligvis bensinpumpa til gasserbil står

    en par linker
    https://www.yoshifab.com/store/b230-...case-vent.html
    https://www.yoshifab.com/store/redbl...late-vent.html


    Håper ikke det ble feil at jeg postet dette nå da bare og si ifra om jeg skal fjerne det
    '87 744 Turbo mitt lille bruks bil prosjekt

  12. #335
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Helt iorden. Men dette kostet ca 70kr og jeg fikk fiksa det i dag.

  13. Takk Holck takket for denne posten
  14. #336
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Litt bilder.


  15. Takk Lasse R, Holck, V90 takket for denne posten
  16. #337
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Fin patent det der, kanskje jeg skal vurdere å gjøre det samme. Må bare skaffe meg et sveiseapparat så jeg får lagd en catchtank.

  17. #338
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Satte du bare delen fra fordeleren over hullet som blir i blokka om du fjerner blendelokket? Blendet av gamle veivhusvent eller?
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  18. #339
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 240racing Vis post
    Satte du bare delen fra fordeleren over hullet som blir i blokka om du fjerner blendelokket? Blendet av gamle veivhusvent eller?
    setter det bare rett over etter at man har fjernet lokket ja, ser også ut som han bruker den orginale ventilasjonen

  19. #340
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Ikke dum løsning da
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  20. #341
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Gjorde det kjapt og enkelt. Hadde det meste liggende fra før. Catchtanken er en spylertank fra Biltema og filteret fra en moped

  21. #342
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Fin løsning det der, men ikke noe vakum tilkoblet?

  22. #343
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Nope. Ingen vacuum.

  23. #344
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Fant ett bilde ifra før jeg var å hentet den.

  24. Takk Holck takket for denne posten
  25. #345
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    3 tom downpipe/anlegg med 1 lydpotte eller 2 ?
    Edit: Batland . Mener du å si at han har 2,75 bar mottrykk i eksosmanifolden når han har 2,6 bar ladetrykk i innsugsmanifolden?
    Dette endrer seg ganske betydelig i filmklippet du har lagt ut, så hva hadde han i mottrykk i eksosmanifolden når ladetrykket er 1,85 bar på slutten?
    Nei.
    Det er slik at trykket i eksosmanifolden IKKE følger trykket i innsugsmanifolden. Det som skjer er at man på lave turtall gjerne har betydelig lavere eksostrykk enn ladetrykk, men etterhvert som turtall og effekt øker så er eksostrykket stadig stigende. Man kommer så til ett punkt hvor eksostrykket krysser over og blir høyere enn ladetrykket. Når dette skjer er avhengig av turboens og eksosanleggets egenskaper. I dette tilfellet tror jeg at det skjedde rundt 6500 o/min., men ta det med en klype salt. Sånn ca. snakker vi iallefall om noe i nabolaget 1,95 bar ladetrykk og 2,10 BAR baktrykk hvorav 0,2 BAR er forårsaket av eksosanlegget.

    Uten støykrav og med dragrace eksos som gjerne består av KUN er ett 90 graders 4 - 4,5" bend så snakker vi altså om rundt 2,1 BAR ladetrykk og 2,05 BAR eksostrykk rett før turtallsperre.

    Dersom man må ta hensyn til støynivået så blir eksosanlegg til høyeffekt gatebiler med turbo så godt som alltid ett problem pga økt baktrykk i eksosmanifolden.
    Sist endret av Batland; 12/01/16 kl 08:11

  26. Takk Holck takket for denne posten
  27. #346

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nei.
    Det er slik at trykket i eksosmanifolden IKKE følger trykket i innsugsmanifolden. Det som skjer er at man på lave turtall gjerne har betydelig lavere eksostrykk enn ladetrykk, men etterhvert som turtall og effekt øker så er eksostrykket stadig stigende. Man kommer så til ett punkt hvor eksostrykket krysser over og blir høyere enn ladetrykket. Når dette skjer er avhengig av turboens og eksosanleggets egenskaper. I dette tilfellet tror jeg at det skjedde rundt 6500 o/min., men ta det med en klype salt. Sånn ca. snakker vi iallefall om noe i nabolaget 1,95 bar ladetrykk og 2,10 BAR baktrykk hvorav 0,2 BAR er forårsaket av eksosanlegget.
    Ok . Bra resultat på den motoren

  28. #347
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Skal se om jeg ikke klarer å få rotet meg til å lagd målepunkt for mottrykksmåling. Den går ganske bra med LH2.4 og vil jeg påstå. Selv om det langtifra er optimalt på noe vis. Er så kjekt å bare kunne gå ut å fyre den selv om det viser -17 ute og den har stått i ei uke. Fant en Gr.A T5 kam på hylla som skal inn også.

  29. Takk Holck, HansOla, Lasse R takket for denne posten
  30. #348
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.639
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ok . Bra resultat på den motoren
    Ja det er det. Jeg har sikkert nevnt det før i en eller annen sammenheng, men gjentar det gjerne. Eieren av denne bilen liker å spinne - og det klarer han til gangs. Jeg vet ikke om noen andre som kan kjøre i 60 km/t på 4. gear, med 4 personer i bilen, på tørr asfalt, rett frem, med gode 17" dekk og så bare nappe den løs med clutchen og legge 100 vis av meter med spor.

  31. Takk Holck, GMV, stian2k takket for denne posten
  32. #349
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Begynt så smått å modifisere MSn. Den har nå wastespark og boost solenoidstyring. Tenkte å gjøre ferdig PWM styringen av tomgangsmotor i morgen.

  33. Takk Holck, kimove takket for denne posten
  34. #350
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Liten enkel snutt på 1,5bar.

  35. Takk skjarlie, Lasse R, Team Tynner, Holck, HansOla takket for denne posten
Side 14 av 54 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 24 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •