Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1342

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    All lokal erfaring tilsier at 2,3 L rødmotorene trenger en seriøs oppgradering av veivhusventilasjonen når ladetrykket passerer ca. 1,5 BAR på ett oppsett som gir effekt.

    Ett annet tips, husk å målet trykket i downpipen også. Jeg husker at denne lokale Cosworthen https://www.youtube.com/watch?v=q3PfyeLALPM målte maks 0,15 BAR høyere trykk i eksosmanifolden enn i innsugsmanifolden med en EFR 7064. Så ble trykket i downpipen målt til 0,2 BAR! Med ett bedre eksosanlegg som hadde gitt 0 mot-trykk i downpipen så hadde altså eksostrykket aldri passert ladetrykket her, selv med ladetrykk rundt uvanlige 2,6 BAR (38 psi) som er det bilen går med til vanlig.
    3 tom downpipe/anlegg med 1 lydpotte eller 2 ?
    Edit: Batland . Mener du å si at han har 2,75 bar mottrykk i eksosmanifolden når han har 2,6 bar ladetrykk i innsugsmanifolden?
    Dette endrer seg ganske betydelig i filmklippet du har lagt ut, så hva hadde han i mottrykk i eksosmanifolden når ladetrykket er 1,85 bar på slutten?
    Sist endret av Holck; 04/01/16 kl 22:50

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •