Tøft! Høy kompetanse og ståpå-vilje her morsomt å følge med både her og på instagram!
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
Tøft! Høy kompetanse og ståpå-vilje her morsomt å følge med både her og på instagram!
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Helt rått som alltid!
Eirik Hokholt
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem & Fotograf
---
Volvo 945 LT B230FK 1997
Volvo 360 B19A 1984
Ser vanvittig bra ut som alltid! Herlig og sjå kor gjennomtenkt alt du gjer med bilen er
Eit lite tips angåande bensintanken viss du ikkje har gjort det er og spyle den med kokhett vatn i fleire omgangar. Eg gjorde det med min, kunne ikkje kjenne noke bensinlukt etterpå
Og den sprengte ikkje under kapp og sveis
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Fordi om det lukter bensin behøver ikke det bety at det er brannfarlig gass i korrekt blandingsforhold i tanken.
Jeg kappet i min uten å skylle, og det kom ikke så mye som et poff fra tanken. Men jeg skal innrømme at jeg var litt anspent i det jeg satte vinkelsliperen borti.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Trenger ikkje være farlig nei, men hjelper veldig på psyken at det ikkje luktar bensin vertfall
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Tror nok ikke det som er i tanken er eksplosivt lengre. Tanken har stått tom uten lokket på i 10 år nå, men stinker fælt likevel. Hadde hageslangen liggende å spyle inni den noen timer i sommer, men det hjalp ikke stort på lukta. Nitrogen purging er jo et fint alternativ om man er usikker.
Har absolutt ingen ide, men vil gjerne vite det!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Tipper skiholdere jeg
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Et gammelt triks er å ta et rør fra eksosen på en dieselbil og la det gå gjennom tanken
Bensin lukter vanvittig sterkt, bare så det er sagt. Kjenner lukta godt ved konsentrasjoner på under 1ppm,(0.0001%). Eksplosjonsfarlig er det ikke før ved 1.3%.
Problemet er at eneste måte å anslå hvor man befinner seg er å tenne på...
'70 142 B20A
Herlig prosjekt! Liker stilen, og ikke minst utførelsen!
Stå på, vil se hyppige updates!
Ingen moro uten ras...
'87 740 Turbo
Skiholdere faktisk. Det skal nok bli travers/avstivning mellom fjærfestene bak. Støtdemperne vil bli festet mot denne. Satser på å få den ferdig i kveld eller i morgen.
Hørtes ikke så dumt ut.
Finnes jo gassmålere som kan brukes, men det er ikke like spennende. Tenker det blir å prøve fyrstikkmetoden.
Takk. Nå skal det bli en liten update.
Punktet på plass nedre fjærfeste i dag. Krysslaser er et fint verktøy når man driver med bil. Her "alligner" jeg øvre og nedre feste.
Dette gikk i grunn ikke helt som jeg hadde tenkt. Belgen treffer ikke i senter på akslinga så jeg må få lagd nye braketter med et par cm offset.
Det var ment som tull, for hadde ikke peiling på hva det var til
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Lekent!
En liten boost;
Sist endret av V90; 21/11/15 kl 23:05
Bildet ser ikke ut til å fungere V90?
Da har "skiholderen" midlertidig på plass under bilen. Laseren gjorde det enkelt å sentrere den.
Her blir den koblet mot øvre fjærfeste. Punktet på et flattstål slik at jeg kan ta den ned for å sveise inn siste biten.
Bjelken er festet inn mot bagasjerommet med gjennomgående bolter og et par forsterkningsplater.
Ser meget bra ut som vanlig! Synd at dollarkursen er så rævva for oss som handler mye derifra da....
Sent from my iPad using Tapatalk
Dollarkursen har endret seg drastisk de siste par årene ja. Hadde spart noen titusener om jeg hadde bygd bilen for noen år siden.
Uansett så foretrekker jeg på mange typer deler å handle fra store annerkjente firma i USA fremfor "garasjeutsalgene" her til lands. Er i utgangspunktet for å støtte norske aktører, men jeg opplever at det er svært få som er seriøse.
Og så et bilde av kveldens produksjon.
Ser veldig bra ut!
Strøkent arbeid
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Nå har det vært ganske rolig siste uka, men begynner å få opp dampen igjen nå. Reising, offshoretur og overtid er ikke bra for framdrifta på prosjektet.
Begynner å bli et avansert hjuloppheng bak nå. Har nå fått på plass skikkelige braketter for stabstaget. Ser mye mer proft ut med sveist brakett enn de medfølgende rørklamrene. Holder også på å lager støtdemperfester, som det kan skimtes en del av ved visegriptanga.
Ser mye bedre ut med sveiste fester ja
Flott arbeid som vanlig
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.