Crossinga var litt flaut egentligmen får skylde på ny og uvant bil+ tung styring
fikk satt forstillinga på prøve om ikke annet
ja, er fornøyd med lyden.. så ut som bilen din fungerte bra også
![]()
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Crossinga var litt flaut egentligmen får skylde på ny og uvant bil+ tung styring
fikk satt forstillinga på prøve om ikke annet
ja, er fornøyd med lyden.. så ut som bilen din fungerte bra også
![]()
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Skal montere el servo på rattstammen før jeg skal utpå igjen jeg ihvertfall![]()
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Har ikke skjedd stort her siden kjøringa.. bilen står fortsatt på hengerenmå vel kjøre den inn snart og begynne på div modifiseringer
![]()
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Har lyst til og gjøre no med bakstillinga i vinterskal jeg gå for diff-klump fra bmw og selvlagde a-armer, eller gjøre det enkelt og montere stiv aksling fra 940 evt noe kraftigere? Ser for meg at stikkakslinger ryker etterhvert
dårlig tilgang på stikkakslinger til 140 akslingene
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
En extremaksel fra bakaxel.se må vel holde bra på en så lett bil som 142?
Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
VW Golf 1,4 ACT
X: Volvo C70 -01
X: MB 230 CE -89
X: Volvo V70 -99
X: Volvo 240 -86
Joda, men det er jo bolt-onartig og gjøre noe annerledes også..
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Snekka er nå demontert. Kjører på med tannstang med en gangnytter ikke å kjøre med dritten der, halv runde dødgang på rattet osv....
ingen som har/vet av ei tannstang fra opel kadett C eller ascona?
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Blir bygd nye nedre bærearmer til denne nå. Må flytte ut innfestningene til de nedre bruene endel for og få det til og fungere med tannstang. hvilken tannstang det blir er ikke bestemt enda, skal teste med 240 førstmed tannstang fra 240 må bruene flyttes ut ca 10cm på hver side... må bare sørge for og få til rattstammen på en grei måte, den er jo flytta og bygd om fra før
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Får bredere sporvidde da?![]()
Noe nytt her?![]()
Er ca 3,5cm bredere på hver side sånn som den er nå også.. innfestninga på de nedre bruene må flyttes ut, så de passer med indre ledd på tannstangabruene blir da korta inn slik at jeg beholder sporvidden jeg har
![]()
Har fått ordna med ei tannstang uten servo, men ikke begynt tilpasningen enda. Må få til en bra ny innfestning til bruene.. regner med det blir å bruke org patenten, en lang bolt igjennom traversen.. blir også uniballs ute mot spindelen nå.. blir finere og enklere og justere da.
Ellers så skal det lakkeres innvendig, nye øvre coilover-fester foran, ny demperløsning bak, og mulig 940-aksling med rørbruer bak, div glassfiber deler og lexan ruter. Blir vel en runde i benken også for og skru opp trykketskal også få på plass eksostemp sensorer og baktrykksmåling.
Må snart begynne med styringa, har et mål om å få montert tannstanga før jul
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Endel som skal skje her og hører jeg
blir artig å se framgangen!![]()
Ja.. tror det er sånn passelig i vinter dettehar mye mer planer, men må bare passe på og ikke gape over for mye
bilen SKAL være klar til sesong-start på frøya 6. mai. Motoren fungerer jo bra, men må ha litt mer guffe hvis styringa blir som jeg tenker
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Mener å ha sett en fyr slenge inn komplett bakstilling fra BMW i en 240, var knapt et lite kutt i ramma, inn med ny plate der kuttet ble utført og sveise inn 4 biter gjengestål xD
Har vært gjort før ja. Har jo laga fester til e34 travers under min jeg også. Men vil helst lage egenkonstruert bakstilling med doble a-armerblir selvfølgelig brukt bmw diff
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Har fått henta tannstang uten servo nåså nå begynner arbeidet med å tilpasse den skikkelig.. blir også ny rattstamme inni bilen opplagret i en uniball.
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Blir det salg av motoren nå da;(
Time will show
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
tannstanga er på vei inn
satser på bra framgang nå på nyåret.. motoren er tilsalgs hvis noen er interessert!
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Da skal motoren selges. Hel eller i deler! Til fordel for noe nytt selvfølgeligsend meg en pm om noen vil kjøpe
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
Da er motoren solgt og står klar til hentingsitter igjen med sprut, turbo, wastegate og btr. Så da får vi se hva som havner oppi denne etterhvert
blir iallfall en motor som takler bra med effekt med original innmat, så får jeg oppgradere senere
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30
volvo motor? eller noe annet?
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Blir nok bmw motor tenker jeg.. regner med det blir gode gamle m50'en, men har vært moro med m60 også (v8)
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
74` 142 16v turbo, 75` 242 og BMW E34 med S50B30