Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 46 av 92 FørstFørst ... 36 44 45 46 47 48 56 ... SisteSiste
Viser resultater 1.126 til 1.150 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1126
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Nice Skal vi teste i mårra kveld viss alt er done?
    Yep, prøve å få til det.

  2. #1127
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 24.06.2010 - Downpipe ferdig




    Litt artig at man kan jekke opp hele ene siden av bilen med originaljekken når man har multilink . Slippe å jekke opp mer en to ganger for å bytte hjul!







    Downpipe ferdig sveiset og bandasjert! Er i to deler. Glemte selvfølgelig at wastegate returrøret skal jo inn på den nederste biten (skal sveise inn et 2" V-band uttak på siden senere), så måtte rive av igjen bandasjen på det .







    Coatet bandasjen på øverste biten med beskyttelsesspray for eksosbandasje. Den skal få stå å godgjøre seg til i morgen så blir downpipen montert da .







    Friserte varmedekslet litt imens sånn at det er plass til V-band klemringen.


    Så mye mer har ikke skjedd i dag! Downpipen blir montert i morgen, sammen med noen varmeplater for panser og lignende! Skal reise på en liten handlerunde og kjøpe noe småtteri som trengs i tillegg!

  3. #1128
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Husker du på å ta noen mål av DP'en?
    Hvilke mål var det du trengte igjen? Downpipen er satt sammen av litt forskjellig og i litt forskjellige vinkler, så vet ikke om jeg får gitt deg eksakte mål hvis du har tenkt å lage en lik en.

    Men her er hvertfall delene som jeg har brukt fra trakta ut fra turboen til enden av downpipen:
    - Trakta ut fra turbo
    - V-band
    - Lite rak rør
    - 90 grader sveisebøy
    - En 90 grader langradius sving som er kappet i svingen for å endre vinkel litt (noe jeg hadde liggende) (kappet ved ca 30 grader)
    - V-band
    - Litt rak rør
    - 60 grader langradius sving
    - V-band inn på fleksirør

  4. #1129
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Løfter hele ene siden med stiv aksel også. Gjort på 240'n bl.annet.
    Fått kjørt no mer?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #1130
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Løfter hele ene siden med stiv aksel også. Gjort på 240'n bl.annet.
    Fått kjørt no mer?
    Men ikke med originaljekken?

    Yep, kjørt litt i dag på fri eksos (dvs kun øvre del av DP) .

  6. #1131
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Har gjort det med original jekk tror jeg, på 240 altså.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  7. #1132
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Har gjort det med original jekk tror jeg, på 240 altså.
    Ah, oki! Trodde ikke det gikk.

  8. #1133
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hvilke mål var det du trengte igjen? Downpipen er satt sammen av litt forskjellig og i litt forskjellige vinkler, så vet ikke om jeg får gitt deg eksakte mål hvis du har tenkt å lage en lik en.
    Var mest grovmål jeg tenkte på, f.eks lengden fra turbo til første bøy osv.

  9. #1134
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Var mest grovmål jeg tenkte på, f.eks lengden fra turbo til første bøy osv.
    Ah, oki. Kan ta å måle opp det i morgen.

  10. #1135
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    håper ikke du ligger under bilen når det bare er jekken som støtter den? det hadde aldri jeg gjort for er det noe volvo IKKE klarte å lage så var det jekk!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  11. #1136
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    håper ikke du ligger under bilen når det bare er jekken som støtter den? det hadde aldri jeg gjort for er det noe volvo IKKE klarte å lage så var det jekk!
    Slenger somregel noen verktøykasser under rammevangen for sikkerhetsskyld . Virker nogenlunde stabil den jekken da, bilen rikka seg ikke mye selv om jeg gynga hardt på den i alle retninger for å se om den sto.

  12. #1137
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Er ikke lenge siden min ramla av den dritt jekken der. Så jeg har skrudd min permanent fast der den hører til og brukes skikkelig jekk
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  13. #1138
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Volvo sin er nogenlunde stabil den da sålenge jekkfestet er helt. Biltema sin saksejekk er mye værre. Sist jeg brukte den måtte jeg holde bilen med en fot mens jeg prøvde å bytte hjul raskt så den ikke skulle tippe .

  14. #1139
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Ganske drøyt at folk i det hele tatt bruker orginaljekken, syns jeg.
    Denne lille jekken koster bare 199,-, og er hvertfall fem ganger så bra som den orginale saksejekken.

    Personlig bruker jeg kun orginaljekken når jeg kjører med henger som ikke har nesehjul!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  15. #1140
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Orginaljekk? Fulgte det med jekk? Hm.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. #1141
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Har også erfaringer med den biltema jekken .. Bilen min ramlet nesten av når jeg bytta hjul .. Faen for en hysterisk halvtime, ringe foreldra, få de til å komme ut å jekke den opp for også sette en jekk på jekkfestet osv, var faen ikke gøy

    Veldig bra jobba ChrML Går ikke å jekke opp hele sia på 940 med den jekken der uten å sveive til det nesten blir litt skummelt Hvertfall etter egen erfaring ..
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  17. #1142
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Har også erfaringer med den biltema jekken .. Bilen min ramlet nesten av når jeg bytta hjul .. Faen for en hysterisk halvtime, ringe foreldra, få de til å komme ut å jekke den opp for også sette en jekk på jekkfestet osv, var faen ikke gøy

    Veldig bra jobba ChrML Går ikke å jekke opp hele sia på 940 med den jekken der uten å sveive til det nesten blir litt skummelt Hvertfall etter egen erfaring ..
    Hehe, hørtes hektisk ut .

    Med multilinken så begynner bakhjulet å løfte seg når man er halvveis i høyden på originaljekken .

  18. #1143
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Ja, var lite gøy ! Men orker ikke tanken på at bilen skulle gå i bakken gitt .. Så nå blir bare orginaljekk brukt, med forhåndsregler

    Uff, misunner deg multilinken din .. Har du fått styr på det problemet med fjæringa ? At den blei så sigen når du hadde ett par verktøy kasser baki ?
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  19. #1144
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Ja, var lite gøy ! Men orker ikke tanken på at bilen skulle gå i bakken gitt .. Så nå blir bare orginaljekk brukt, med forhåndsregler

    Uff, misunner deg multilinken din .. Har du fått styr på det problemet med fjæringa ? At den blei så sigen når du hadde ett par verktøy kasser baki ?
    Ja, byttet ut fjøra med en original fjør i original høyde. Så nå er bilen skyhøy og er så stiv som den skal være bak. Så blir nok coilovere tenker jeg .

  20. #1145
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Det er bra det da ! Bedre med høy og go enn lav og fæl vet du . Hvordan coilovers tenker du på da ? Samme som tveite har eller noe ?
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  21. #1146
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Orginaljekk? Fulgte det med jekk? Hm.
    Jeg kjører jo selvfølgelig Volvo når jeg drar henger.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  22. #1147
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Hahaha,fulgte med en jekk den dagen den var ny ja
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  23. #1148
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Det er bra det da ! Bedre med høy og go enn lav og fæl vet du . Hvordan coilovers tenker du på da ? Samme som tveite har eller noe ?
    Tenkte på noe ala de her:
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=20329540

  24. #1149
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Er veldig kurrant pris på dem der, ja.
    Burde vel gå ann å kjøpe ferdige fjørbein, men uten demper? For oss som har dempere fra før..
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  25. #1150
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    håper ikke du ligger under bilen når det bare er jekken som støtter den? det hadde aldri jeg gjort for er det noe volvo IKKE klarte å lage så var det jekk!
    Volvo har ikkje laga den sjølv, sjå kven som har produsert den, Bilstein.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 46 av 92 FørstFørst ... 36 44 45 46 47 48 56 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •