Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1743

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Bør jo gå med 700Nm topp på 4000rpm med 6.5:1, null squishområder og 2.6 bar ladd, og en mild kam, ikke sant? Det gir jo best resultat i praksis, gjør det ikke?
    Spør bare jeg da, siden jeg er litt imbesil, hvorfor MÅ den ventilhatten være så stor, når det er en trang kronglete kanal på undersiden? Har du en god forklaring? Hjelper ikke med bare "sånn er det", Jeg vil ha en forklaring hvorfor den trange kanalen krever et så stort innløp.
    Helt OK
    Har sett 400 hk v/ 4000 o/min fra 4 syl. motor før så det lar seg gjøre. Når man er så god at man klarer 400 hk v/ 4000 o/min så står dreiemomentkurven videre utover på turtall som oftest i stil. Med en høy, bred og fin dreiemomentkurve blir gjennomsnittlig dreiemoment høyt og ja, DET er det som GIR best resultat i praksis.

    Hvis du skjærer en topp i skriver så kan du flødeteste èn og èn del, ikke sant? Helt ute ved eksospakningen er åpningen stor og den er åpen 100% av tiden. Ved ventilsetet er åpningen liten og tillegg 100% stengt mesteparten av tiden. Når det endelig åpnes så åpnes arealet både sent og tregt.

    Hva tror du skjer dersom du fløder en topp hvor kammen roterer slik den gjør når motoren går? Flødekapasiteten i området rundt ventilsetet stuper selvsagt. For kanalen forøvrig betyr det ingenting.

    Dere teori-serer dere ut på viddene.
    Sist endret av Batland; 24/01/15 kl 14:24

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •