Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Hvorfor er du så imponert over dette resultatet med 12,2:1 i komp.forhold, custom innsug, datasprut og mapping?
Hvorfor?

Fordi jeg ikke får tenningsbank utilsiktet... selv på lave turtall, på en sommerdag med 30 grader utetemperatur, med veldig tung belastning over tid, og ennå har margin til å justere tenninga FORBI det punktet hvor mer tenning ikke gir noe mer effekt, på en etter sigende umulig kompresjon og 95 oktan fuel-save, som etter sigende skal være værste sort, K-kammen har ikke så lang durasjon, og jeg har i tillegg avansert den en 3-4 grader for å gi mere respons på til-og-fra-jobben-turtall, og for å gi høyere dynamisk kompresjon (10:1 ish), bare på pur F...

Normen på disse motorene er jo normalt, som du selv sier, at man aldri klarer å justere tenninga til å nå MBT før den kaster en råde eller dytter stempelringa ned forbi kryssbolten. Med mindre man såklart kjører kompresjonen ned i en verdi som du mener er det ENESTE korrekte å gjøre