Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 45 av 92 FørstFørst ... 35 43 44 45 46 47 55 ... SisteSiste
Viser resultater 1.101 til 1.125 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Har sett interne waste gate aktuatorer med 2 nipler og , en på hver side av membran. Da går det sikkert an å få til det samme for oss som fortsatt kjører med intert wg.

Forøvrig ser dette veldig bra ut! stusser litt på at bilen din går "dårlig" på 0.5bar , min går en del bedre enn husmortrimma fk på 1bar nå , med 3"lmm , større dyser å 0.5bar.

Skal du kjøre 1.2bar trykk eller? tenkte på noe rundt der jeg. Går egentlig ganske greit på det trykket!
    Tenkte å kjøre med 1.2 bar i trykk ca. Nei, bilen gikk jo igrunn greit på 0.5 bar, men hadde igrunn forventet mer på det trykket. Gikk kanskje litt dårligere enn 13c-en gjorde på 1 bar og VX3 kam på det trykket.

Men mulig det er mer som spiller inn, er som sagt ikke ferdig med alt. Så kan være at noe tuller litt.

Kan fint gjøre som TBO sier med intern WG og hvis den har en nippel på hver side av membran . Det er det eneste kravet at den har.

Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Ser veldig bra ut! Bra jobba

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Antall takk

Standard

oki. Du har jo større turbo enn meg , så ser for meg at min kansje går litt bedre på f.eks 0.5bar enn din , å din går litt bedre enn min på 1.2bar.

Kan jo være så enkelt , ikke sikkert såpass store turboer er effektive på så lavt trykk. Uansett , har testa litt på 1.2bar jeg nå. Gled deg

Foresten , skal du gjøre noe med girkassen i fremtiden?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Ollimo Vis post
    Ser veldig bra ut! Bra jobba
    Takk .

oki. Du har jo større turbo enn meg , så ser for meg at min kansje går litt bedre på f.eks 0.5bar enn din , å din går litt bedre enn min på 1.2bar.

Kan jo være så enkelt , ikke sikkert såpass store turboer er effektive på så lavt trykk. Uansett , har testa litt på 1.2bar jeg nå. Gled deg

Foresten , skal du gjøre noe med girkassen i fremtiden?
    Egentlig skal det jo være omvendt. At min skal gå bedre når jeg først har fått 0.5 bar enn din hvis jeg har større turbo. Men det er mulig at jeg roter litt altså, jeg testa bare 2. gir på 0.5 bar. Det er mye større forskjell på tyngre gir enn lettere gir merket jeg når jeg testa senere på 1.2 bar. Den forskjellen er helt syk!

Ja, hadde planer om 6- trinn ZF kasse etterhvert. Men får se hvor lenge M90-en overlever først . Blir å bruke den i første omgang.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Antall takk

Standard

Okei. Jeg kjøpte dyser av en kar jeg fortsatt har litt kontakt med. Han holder til på forumet her foresten.

Han sveiser m90 ,både 2. å 3.gir. Aldri hatt trøbbel med sveisa kasser sier han. Kjøper ei kasse i sverige for et par 1000 norske å sveiser den. Om det funker sveiser jeg den jeg har nå og selger den.

Men en annen kasse er sikkert det beste. Har spekulert på zf selv.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Antall takk

Standard

Det som er så rått med stor turbo, virker som man får mer effekt jo tyngre gir man gir den
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Det som er så rått med stor turbo, virker som man får mer effekt jo tyngre gir man gir den
    enig. tror det kommer litt av at man rekker jo ikke å føle det før man har dradd ut 1. å 2.

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Ser nice ut! Kan ikke skjønne hvorfor de pinneboltene dine sitter så godt bare, har demontert og montert en haug med slike med bare å skru mutre mot hverandre. Men er den for kort så er det jo ikke så greit.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Ser nice ut! Kan ikke skjønne hvorfor de pinneboltene dine sitter så godt bare, har demontert og montert en haug med slike med bare å skru mutre mot hverandre. Men er den for kort så er det jo ikke så greit.
    Ja, de aller fleste pinnebolter pleier å komme ganske enkelt sånn. Men de som sitter i toppen mot eksosen ser ut til å sitte noe jævlig. Men lar det bare være sånn så får jeg prøve å få den ut en annen gang hvis det blir et problem at det lekker der.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Antall takk

Standard

Du har sikkert tenkt på det selv , men hvis den er lang nok , så smell på 2 , stram , kjør varmt å skru opp. Tipper den kommer da , om du ikke har prøvd det da.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Du har sikkert tenkt på det selv , men hvis den er lang nok , så smell på 2 , stram , kjør varmt å skru opp. Tipper den kommer da , om du ikke har prøvd det da.
    Er igjen ca 1 runde med gjenger så får ikke satt på noen ting. Heller ikke plass til å komme til med rørtang eller lignende så alt må isåfall demonteres for å få ut bolten.

Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Antall takk

Standard

Må si jeg blir skikkelig innspirert av denne tråden, særlig siste opdateringa ! Liker meget godt, bra jobba gutter !

Du har ikke tenkt på en bøsere intercooler da? Vil tro det begynner å bli nødvendig med ditt oppsett :s
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Må si jeg blir skikkelig innspirert av denne tråden, særlig siste opdateringa ! Liker meget godt, bra jobba gutter !

Du har ikke tenkt på en bøsere intercooler da? Vil tro det begynner å bli nødvendig med ditt oppsett :s
    Takk!

Jo, hadde vært noe med en noe bøsere intercooler. Må bare finne jeg kan modifisere inn som passer greit der den originale sitter. Vil ha den under frontplata der den originale sitter og med senteruttak. Den må også fylle opp plassen godt i høyden siden det ikke er så mye å gå på i bredden uten å begynne å skjære vekk stål rundt lyktene, og det har jeg ikke lyst til.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Det kan være at turbon er litt sliten også. derfor den ikke leverer som den skal på lave trykk. Men det vil du nok ikke merke så mye til på litt mer trykk. jeg kjørte på 0.8 fordi dette var bruksbilen min å jeg skulle spare akselen til å fra jobb. men når man vipper opp på 09.1bar så endrer turbon lyd å man kommer litt inn i kompressormappen
    du kan fint kjøre på mere en 1.2 bar hvis du har bensin nok. men tror nok dysene dine er hindringen nå I værestefall må du opp på 4" lmm. det fungerer det også. men særlig større en det vet jeg ikke om blir stabilt nok

Her er min på 0.4 med helt standar wg som ikke lakk.
    http://www.youtube.com/watch?v=s1gxN7KULV0
    leverte fortsatt greit. men de kommer til live på litt høyere trykk. Å du må huske det er bedre for motoren å få kjenne litt trykk med den turbon en med den gammle hvor den ikke fikk ut noe eksos
    One Ring to rule them all

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Tviler på at turboen er sliten. Den er helt uten slakk, gikk fint rundt og både turbin og kompressorhjul så strøkent ut. Samt innvendig i turbin og eksoshus.

Er nok noe annet som gjør det isåfall. Men får prøve litt mer når jeg har fått orden på ladetrykksjusteringa og eksos. Eksos blir kanskje fikset i dag .

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

jeg husker ikke hvilken kam jeg hadde. så kan jo være at jeg foret motorn med mere luft en deg også! Men det var moro å høre at du fikk fult ladetrykk ved 2500 med pulsplitt grenrøret Det er jo det folk pleier å ha på 19Tene sine og gt28r husa sine. selv med ekstraktorgrenrør og litt hussmors trim som dette

Hadde du trodd det for 2-3 år siden?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    jeg husker ikke hvilken kam jeg hadde. så kan jo være at jeg foret motorn med mere luft en deg også! Men det var moro å høre at du fikk fult ladetrykk ved 2500 med pulsplitt grenrøret Det er jo det folk pleier å ha på 19Tene sine og gt28r husa sine. selv med ekstraktorgrenrør og litt hussmors trim som dette

Hadde du trodd det for 2-3 år siden?
    Hehe, nei, hadde ikke trodd det før . Men har nok mye å hente på å bytte kam tenker jeg! Hvilken type kam vil du anbefale av nyere type? Som gir tidligere ladetrykk og bedre respons enn VX3 dritten.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

alt annet :P Men kan du ikke logge inn på savarturbo og spørre jens gustavson? han selger billige kammer. bare fortell hvilken oppsett du har å hva han anbefaller. de vet jeg fungerer på tilsvarende oppsett de "fleste" andre "trim" kammer til 940 er jo laget for små ekle eksosbremser.. å det er jo ikke noe vits i å lukke eksosventilene så tidlig nå

Registrerte brukere Thomas N sin avatar
    Medlem siden
    19. mars 2010
    Sted
    Løfall Hovedgård,Aure i Møre&Romsdal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Er igjen ca 1 runde med gjenger så får ikke satt på noen ting. Heller ikke plass til å komme til med rørtang eller lignende så alt må isåfall demonteres for å få ut bolten.

Ta ei skinne,eller et rør, sveis en mutter i enden som går utenpå pinbolten,legg den inntil så fyller du innvendig i mutter mot pinbolt med sveis, da har du en lang arm,værmet opp pinbolten og så løsner den tvert Har ihvertfall funket til meg
    Mvh Thomas Nedresæter

Tidligere brukernavn: LøfallRacingTeam

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av LøfallRacingTeam Vis post
    Ta ei skinne,eller et rør, sveis en mutter i enden som går utenpå pinbolten,legg den inntil så fyller du innvendig i mutter mot pinbolt med sveis, da har du en lang arm,værmet opp pinbolten og så løsner den tvert Har ihvertfall funket til meg
    Hehe, var noe sånt jeg tenkte . Men kommer ikke til med noe sålenge grenrør og alt er der så det blir nok ventet med til det eventuellt skulle begynne å lekke. Er hel flens så ikke sikkert det vil lekke.

Registrerte brukere Thomas N sin avatar
    Medlem siden
    19. mars 2010
    Sted
    Løfall Hovedgård,Aure i Møre&Romsdal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hehe, var noe sånt jeg tenkte . Men kommer ikke til med noe sålenge grenrør og alt er der så det blir nok ventet med til det eventuellt skulle begynne å lekke. Er hel flens så ikke sikkert det vil lekke.

Alt blir som regel bra til slutt
    Mvh Thomas Nedresæter

Tidligere brukernavn: LøfallRacingTeam

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Er det 0280150558 dyser du kjører med?
    Er alle dyser av den typen like?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Er det 0280150558 dyser du kjører med?
    Er alle dyser av den typen like?
    Ja, slike dyser, ja. Dem er like. Såkallt "Green Tops".

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Kan komme med en liten oppdatering på hva som skjer:

Eksos:
    Har tatt litt tid med downpipen fordi han som skal sveise det ikke får sveiset det før i kveld. Og siden jeg ikke hadde noe å punkte med så får han ikke sveiset siste flensen mot resten av eksosanlegget samtidig for jeg så ikke hvordan det passet ut nøyaktig, men forhåpentligvis skal det også kunne bli sveiset i kveld. Hvis ikke så blir det på dagen i mårra.

Rør fra wastegate og inn i bunn av downpipe har ikke blitt laget enda. Skal lage det etterhvert når jeg får tid før banetreffet. Foreløpig er det "screamer" oppsett som screamer rett inn i oljeretur slangen min og resten av motorrommet :|.

Varmeskjold:
    Etter det så skal jeg bare bandasjere det og reise ned til Turbopower og kjøpe varmematter å klistre oppunder panseret over turboen så er jeg klar til å teste litt til. De dagene her så har jeg drevet med litt småtteri som å rydde litt her og der i motorrommet og shine bilen innvendig.

Ladetrykksjustering:
    Har også bestillt en liten nøyaktig reduksjonsventil med arbeidsområde 0-2 bar som skal testes til å justere ladetrykket med. Også bestillt fordelerlokk, rotor, koblinger til nylonrør og diverse til å rydde opp litt. Skal bruke 4mm svarte nylonrør til røranlegget mellom innsug og wastegate for det er helt stivt og krymper/ekspanderer seg ikke med trykk/vakum. Pluss at det er lett og legge og kan stripses sammen med ledningene uten å risikere å klemme de sammen. Regner med å få det opp å gå på Mandag eller Tirsdag. Da skal ladetrykket og responsen bli en god del bedre enn med pyseventilen vi midlertidig hektet på nå for å få 1.2 bar.

Dump:
    Dumpventilen kom også igjennom tollen på Tirsdag! Så forventer å få den i posten på Fredag eller Mandag. Så da blir det å sveise fast V-band klemma til den i et trykkrør og montere den!
    Sist endret av ChrML; 24/06/10 kl 13:08

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Nice Skal vi teste i mårra kveld viss alt er done?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 45 av 92 FørstFørst ... 35 43 44 45 46 47 55 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •