Er jaggu litt vekt i de asfaltplatene! Kan ha god samvittighet etter jula nå![]()
Er jaggu litt vekt i de asfaltplatene! Kan ha god samvittighet etter jula nå![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Prøvd å løfte snoppen i den vekta der ell?![]()
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Åsså hadde det vært kjett å måtte kjøpt ny pga overbelastning.![]()
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Godt å få slanket bilen litt så kan du ta deg en babb med god samvittighet Bjørn![]()
Keep up the good work
Sent from my iPad using Tapatalk
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Har ikke vært rare skruinga i dag
Fikk ordnet og poppet fast popnuts til AN-slanger under bilen.
Mangler å kappe og sette på koblinger.
Vi ble plutselig veldig opphengt i hvor mye felga mine kom til å stikke ut med de ny innkjøpte spacera mine
Datt en liten tur innom BCB og tok med meg to 50mm spacere. Henter nok 2 til i mårra.
Testa med 2 forskjellige felger jeg har med forskjellig innpress.
Det ble helt greit innafor
Bak på bilen står det 25mm spacere. Det skal monteres 50mm der også.
Bilen må heises noen cm i ræva. Men er litt vondt å se hvor lav den er pga at gulvet er litt skakt. På venstre side står den bumpstoppen.
Pinjongen må justes da en peker en anelse oppover. Men må heise den litt i ræva og se det an. Håper bakhjula kommer ørlitte ranne lenger frem ved å justere momentstaga litt.
75mm med spacere bak. Dette tok i skjermkanten.
Med 50mm spacer
Småtrangt med 50mm. Må nok banke litt for å være sikker på klaring.
Også må den heises litt. Må få den på ett flatt gulv før det kan gjøres.
Tror jeg fant en fin høyde forran
50mm spacere forran og 25mm spacere bak. Heldigvis skal bakhjula litt lenger ut.
Omtrent så dær camber
Bærebrua har det også helt fint.
Enda mere camber.
![]()
Sist endret av Zeeker; 06/01/15 kl 21:25
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Fint å se bilen din i fin høyde med noen større ræserhvite hjulOg den blir jo stiv å fin å kjøre nå
![]()
Dette blir gull Bjørn. Bare å kappe de bumpstoppa vøtt
![]()
Var fin med de hvite
Får brembo bremsene til å lyse opp inni felgen!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dei kvite felgane var stilige!Passa bra til bilen!
Koffor så breie spacera og ikkje breiare felgar?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Eneste grunn er tilgang på felger egentlig.
Det florerer av helt greie 850/V70 felger med innpress fra 35 til 50.
Skal man ha litt store felger med ET20 så må man begynne å gi mange $$.
Hadde vært morro å fått tak i flere av samme typen som de hvite.
Syns de satt som ett skudd
Men jeg er helt enig i at felger med skikkelig kant er enda mere bøllete![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Nå som dere er ferdig med å skrape all asfalten, så kan jeg jo nevne at det tok 35 minutter å fjerne alle asfaltmattene på 242'n min. Alt fra torpedo til bagasjerom :-)
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Evt CO2
Prøvde med ett CO2-apparat på en annen bil med bruttern.
Det funka ikke veldig bra og mtp prisen så sitter jeg heller å skraper en kveld![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Når du har nilsen til å gjøre det så spiller det vel ingen rolle?![]()
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Samme har jeg på min nå, når jeg jekker den opp så blir det glippe i toppen der.
Må vel på med noen hjelpefjører da?
Eller lengre fjør? Da blir vel høyda på bilen annerledes?
Hvor fikk du tak i hjelpefjørene dine?
Bak har jeg også samme problemet, men der er coiloversen stilt helt ned, så fjæra blir nesten for kort.
Det er greit å gjøra det skikkelig
Hjelpefjørene mine kommer ifra ei sjappe i US & A.
Jeg hadde 3" lange hjelpefjører forran men disse ble for korte så de ble bytta ut med 6".
Bak monterte jeg 4". Trenger nok ikke så lange, men shit au
Hvis du ikke har hjelpefjører bak fra før så må du montere i skål i mellom fjørene. Samme som forran.
De skålene kjøpte jeg på BCB.
Bare pass på å få kjøpt riktig diameter på skåle
Må du skru fjørskålene dine helt ned bak for å få slik høyde du vil?
6" hjelpefjører (2,5" ringdiameter)
https://www.paragon-products.com/Pro...Code=CS600-2.5
4" hjelpefjører (2,25" ringdiameter)
https://www.paragon-products.com/Pro...ode=CS100-2.25
Sist endret av Zeeker; 18/01/15 kl 21:08
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Fy fæn du er en kjernekar Bjørn som disker opp med linker og greier
Har Myranes coilovere foran og bak, men har laget nye dempertårn bak og de er kanskje litt for høye, siden jeg må ha fjørskålene helt i bunn for å få den passe lav.
Både foran og bak når jeg jekker den opp så faller fjøra ned, har kun hjelpefjør foran.
Må nok inn med ei lengre hjelpefjør foran og kanskje inn med en bak og.
Er bare redd for at bilen blir høyere da når jeg monterer hjelpefjør bak?
EDIT: Kanskje jeg bør heller gå for en kortere fjør, og heller ha en hjelpefjør i tillegg?
Foran er det fortsatt litt mer å justere på.
Men hvis man kjøper en hjelpefjør som er så myk som mulig da?
Vil den vell klemme seg mer sammen når den får vekt på seg at det ikke vil gjøre så mye på høyden?
Er det lurt å ha myke eller stive hjelpefjører?
En jeg snakket med som bygger rallycross biler sa det var bedre med en myk fjør på en hard demper enn hard fjør før på en myk demper.
Sist endret av Frigstad Racing; 18/01/15 kl 22:19
Min logiske sans forteller meg at ei hjelpefjærs eneste oppgave er å holde hovedfjæra på plass ved heftig utfjæring... De hjelpefjærene jeg har klødd på er hvertfall himla myke, de blir klemt helt flate under bilens vekt - så vil tro eneste høydeforskjellen du vil få er fjæras totalhøyde sammenklemt.
Mange av disse hjelpefjærene har jo flate vindinger om du skjønner å jeg mener, det tror jeg er for en grunn - lav byggehøyde
Direkte fra blåmyra!
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Bare hyggelig
Det er riktig som Dan sier. Hjelpefjøra skal kun være med å holde hovedfjøra på plass ved utfjøring, og bilen vil bli noen cm høyere avhengig av hvor lang hjelpefjøra er når den blir komprimert.
Hjelpefjøra kan du nesten klemme sammen med muskelkraft
Hvis du har skrudd fjørskålene helt ned og vil lavere må du bok kjøpe kortere fjørerDu vil i hvertfall få igjen litt justeringsmuligheter.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no