Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 518 av 613 FørstFørst ... 18 418 468 508 516 517 518 519 520 528 568 ... SisteSiste
Viser resultater 12.926 til 12.950 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #12926
    Eirik R sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2010
    Sted
    Sør-Varanger
    Innlegg
    446
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Rema 1000-kjøpmann i Bergen som kjøpte den ny og eide den frem til for ca et år siden mener jeg... virket litt sliten sist jeg så den.

    Interiøret er som andre har svart en litt sær original R-innredning. Per Turbo skrev en gang at denne kombinasjonen heter "Karakum off black leather".
    Fant den i en nederlands borsjyre, side 12

    http://www.volvocars.com/nl/Document...mei%202005.pdf
    Biler: Passion rød V70R -06, V90CC T5 -17, 960 stv -95 og 740 Turbo stv -87

    Tidliger biler: XC60 D4 -14, XC70 D5 -08, Laserblå V70R AWD -00, XC70 D5 -05, V40 1,9d -02, V70 TDI -98, 740 Turbo 87, 760 Turbo -85, 240 "b230fx" -81, 242 l "B20 2,2l++" -76 og 145 Delux -74

  2. #12927
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eirik R Vis post
    Har slikt i min også. Men hva dette er vet jeg ikke, interiøret er ikke i brosjyrene til R. Og de utenfor Europa har ikke sett disse.

    Men er dette vanlige sportseter? Er det noen som har sammenlignet utformingen med Gobi/Atacama/Nordcap, eller er det R modellen kledd opp i sort?

    Dørsidene er i allefall R modell med skinn helt ned i lommene.

    Uansett tror jeg man må kunne si at dette er R spesifikk interiør, for dette var ikke et interør som du fikk i annet enn R biler.
    Jeg mente selvfølgelig kun setene. Disse er helt like som vanlige svarte sportsstoler du får i vanlig S60/V70. Resten av interiøret i sammensetning er jo unikt for R, selv om det bortsett fra dørsidene og intrumenthuset er et interiør du kan lage deg selv med en svart og en beige delebil
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. #12928

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Noen som har kjennskap til denne?
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=54777730

    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  4. #12929
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    Innlegg
    2.589
    Antall takk

    Standard

    Står her hos meg...


    Sent from my aiFåon using Tapatalk
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  5. #12930
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Denne så ikke så gal ut, og lav km. Dog ødelegger jo girkassen hele opplevelsen av den flotte motoren.

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=54818928

    - Volvo XC90 T6
    - 122 000km
    - 2004 modell
    - Automat
    - 272HK
    - Beige interiør
    - DVDskjermer i nakkestøttene







    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  6. #12931
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Kanskje ikke så dum hvis man er ute etter en slik høy bil.

    Det er vel ikke så vanlig å oppleve denne motoren med noe annet enn automatkasse? Er den spesielt uheldig fordi at den er firetrinns, eller er det noe annet?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  7. #12932
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det er programvaren som gjør det sjanseløst. Kvaliteten er jo også ganske laber.

    Du kan dra den opp på 8000, og når den girer får den ofte så lavt turtall at du mister skyvet. Samme når den girer ned så får du plutselig helt sinnsykt høyt turtall. Høres ut som du ikke kan kjøre bil i det hele tatt.

    Hvorfor det er så mye tull med kassene husker jeg ikke, men minnes noe om at det er fordi den er for liten, så konstruksjonen inne i kassen ikke er sterk nok.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. #12933
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Det er programvaren som gjør det sjanseløst. Kvaliteten er jo også ganske laber.

    Du kan dra den opp på 8000, og når den girer får den ofte så lavt turtall at du mister skyvet. Samme når den girer ned så får du plutselig helt sinnsykt høyt turtall. Høres ut som du ikke kan kjøre bil i det hele tatt.

    Hvorfor det er så mye tull med kassene husker jeg ikke, men minnes noe om at det er fordi den er for liten, så konstruksjonen inne i kassen ikke er sterk nok.
    Det var jo synd.... En god automatkasse på den bilen der hadde jo vært behagelig! Volvo burde fått noen tips fra Benz folka i Tyskland De lager gode automatkasser hvertfall!

  9. #12934
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    De skal vel i det hele tatt ha hatt betydelige utfordringer med å få plass til girkasse i kombinasjon med rekkesekseren.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. #12935
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det er akkurat det. Når du slenger på en ekstra sylinder, må jo det gå på bekostning av noe. På disse er det girkassen som gjør livet surt.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  11. #12936
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    På den generasjonen av S80 og XC90 kan en si at summen av antall sylindre + gir ikke fikk overstige ti.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  12. #12937
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    På den generasjonen av S80 og XC90 kan en si at summen av antall sylindre + gir ikke fikk overstige ti.
    Er XC90ene med V8 en annen generasjon?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  13. #12938
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.473
    Antall takk

    Standard

    Kanskje de hadde totrinns powerglide-kasser?

  14. #12939
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Kanskje de hadde totrinns powerglide-kasser?
    Du er ikkje så langt i frå sannheita der, dette er tre og firetrinns amerikanske GM kasser ja.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  15. #12940
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Husker vi pratet om det på et treff en gang gaupe, hvor trist den 4-trinnsen er på T6, og hvordan den dreper den motoren.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  16. #12941
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Kanskje de hadde totrinns powerglide-kasser?
    Jeg er generelt ganske nøye med hvor jeg skal holde kjeft, og det kan hende dette var et sted hvor jeg glapp. I hvert fall på S80 kom V8 først på den senere generasjonen (årsmodell 2007).

    Når det gjelder XC90 har jeg sant å si ikke brydd meg noe videre...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  17. #12942
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Riktig nok ingen godbit sånnsett, men hvis man leser på motorvolum og Hk, så ble den jo litt morsom

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. #12943
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Riktig nok ingen godbit sånnsett, men hvis man leser på motorvolum og Hk, så ble den jo litt morsom

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true
    Han har skrevet feil reg. nummer i annonsen, så det hentes opp opplysninger for en Scania lastebil istedet ser jeg.

  19. #12944
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Så det var feil regnr ja. Men det er jo alikevel litt artig med 12,7l på 400HK i en V70 med drivE
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  20. #12945
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Jeg er generelt ganske nøye med hvor jeg skal holde kjeft, og det kan hende dette var et sted hvor jeg glapp. I hvert fall på S80 kom V8 først på den senere generasjonen (årsmodell 2007).

    Når det gjelder XC90 har jeg sant å si ikke brydd meg noe videre...
    Med V8-motoren som kom i XC90 i 2005, så vart TF80-SC kassa introdusert, denne kom på V70/S60 R
    AWD
    og på D5 motoren i 2006 på dei andre
    P2
    -bilane, med unntak av S80, som ikkje fekk ny motor eller kasse, sidan dette var siste år.

    V8en er ein del kortare, sidan den berre har fire sylindrar i lengda, enn B6304/B6284. På den nye 3,2L rekkeseksaren som kom i 2007, så vart også TF80SC-kassa brukt, denne motoren er kortare enn den gamle rekkeseksaren, så her får ein plass til ei lengre kasse, enn det ein fekk på den gamle motoren.

    Bakgrunnen for bruken av GM-kassa, er altså at den er så kort som den er. B6304 var designa for å verte brukt i 960, der det ikkje var eit plassproblem som det vart når ein monterte motoren i breidda. Det vart også utvikla ei manuell kasse som var beregna på denne monteringa på
    P2
    -bilane, dvs S80, den er så sjeldan at den knapt finnast.

    Om desse GM-kassene i det heile tatt har programmerbare shiftpoints, er uvisst.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  21. #12946
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Men tretrinns, som i blant nevnt i forbindelse med GM-kassene, var de noen gang det i disse bilene...?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  22. #12947
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Men tretrinns, som i blant nevnt i forbindelse med GM-kassene, var de noen gang det i disse bilene...?
    Skal vere det på dei første bilane, uvisst når skiftet kom. Har berre prøvd med firetrinns, ille nok det.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  23. #12948
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    S80 med tretrinns kasse virker på grensen til det utrolige, selv om det måtte være aldri så sant.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #12949
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    S80 med tretrinns kasse virker på grensen til det utrolige, selv om det måtte være aldri så sant.
    Primitivt
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  25. #12950
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en Volvo med tretrinns automat selv, men den er altså fra 70-tallet...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 518 av 613 FørstFørst ... 18 418 468 508 516 517 518 519 520 528 568 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •