Fant den i en nederlands borsjyre, side 12
http://www.volvocars.com/nl/Document...mei%202005.pdf
Fant den i en nederlands borsjyre, side 12
http://www.volvocars.com/nl/Document...mei%202005.pdf
Biler: Passion rød V70R -06, V90CC T5 -17, 960 stv -95 og 740 Turbo stv -87
Tidliger biler: XC60 D4 -14, XC70 D5 -08, Laserblå V70R AWD -00, XC70 D5 -05, V40 1,9d -02, V70 TDI -98, 740 Turbo 87, 760 Turbo -85, 240 "b230fx" -81, 242 l "B20 2,2l++" -76 og 145 Delux -74
Jeg mente selvfølgelig kun setene. Disse er helt like som vanlige svarte sportsstoler du får i vanlig S60/V70.Resten av interiøret i sammensetning er jo unikt for R, selv om det bortsett fra dørsidene og intrumenthuset er et interiør du kan lage deg selv med en svart og en beige delebil
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Noen som har kjennskap til denne?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=54777730
![]()
Står her hos meg...
Sent from my aiFåon using Tapatalk
Denne så ikke så gal ut, og lav km. Dog ødelegger jo girkassen hele opplevelsen av den flotte motoren.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=54818928
- Volvo XC90 T6
- 122 000km
- 2004 modell
- Automat
- 272HK
- Beige interiør
- DVDskjermer i nakkestøttene
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Kanskje ikke så dum hvis man er ute etter en slik høy bil.
Det er vel ikke så vanlig å oppleve denne motoren med noe annet enn automatkasse? Er den spesielt uheldig fordi at den er firetrinns, eller er det noe annet?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Det er programvaren som gjør det sjanseløst. Kvaliteten er jo også ganske laber.
Du kan dra den opp på 8000, og når den girer får den ofte så lavt turtall at du mister skyvet. Samme når den girer ned så får du plutselig helt sinnsykt høyt turtall. Høres ut som du ikke kan kjøre bil i det hele tatt.![]()
Hvorfor det er så mye tull med kassene husker jeg ikke, men minnes noe om at det er fordi den er for liten, så konstruksjonen inne i kassen ikke er sterk nok.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
De skal vel i det hele tatt ha hatt betydelige utfordringer med å få plass til girkasse i kombinasjon med rekkesekseren.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Det er akkurat det. Når du slenger på en ekstra sylinder, må jo det gå på bekostning av noe. På disse er det girkassen som gjør livet surt.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
På den generasjonen av S80 og XC90 kan en si at summen av antall sylindre + gir ikke fikk overstige ti.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Kanskje de hadde totrinns powerglide-kasser?![]()
'09 V70
740 - med b21 og vems
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Husker vi pratet om det på et treff en gang gaupe, hvor trist den 4-trinnsen er på T6, og hvordan den dreper den motoren.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Riktig nok ingen godbit sånnsett, men hvis man leser på motorvolum og Hk, så ble den jo litt morsom![]()
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Så det var feil regnr ja. Men det er jo alikevel litt artig med 12,7l på 400HK i en V70 med drivE![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Med V8-motoren som kom i XC90 i 2005, så vart TF80-SC kassa introdusert, denne kom på V70/S60 RAWDog på D5 motoren i 2006 på dei andreP2-bilane, med unntak av S80, som ikkje fekk ny motor eller kasse, sidan dette var siste år.
V8en er ein del kortare, sidan den berre har fire sylindrar i lengda, enn B6304/B6284. På den nye 3,2L rekkeseksaren som kom i 2007, så vart også TF80SC-kassa brukt, denne motoren er kortare enn den gamle rekkeseksaren, så her får ein plass til ei lengre kasse, enn det ein fekk på den gamle motoren.
Bakgrunnen for bruken av GM-kassa, er altså at den er så kort som den er. B6304 var designa for å verte brukt i 960, der det ikkje var eit plassproblem som det vart når ein monterte motoren i breidda. Det vart også utvikla ei manuell kasse som var beregna på denne monteringa påP2-bilane, dvs S80, den er så sjeldan at den knapt finnast.
Om desse GM-kassene i det heile tatt har programmerbare shiftpoints, er uvisst.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Men tretrinns, som i blant nevnt i forbindelse med GM-kassene, var de noen gang det i disse bilene...?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
S80 med tretrinns kasse virker på grensen til det utrolige, selv om det måtte være aldri så sant.![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Jeg har en Volvo med tretrinns automat selv, men den er altså fra 70-tallet...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4