Sitat Opprinnelig postet av T90 Vis post
Tøft endelig en 940 i TeamBurnOut stil.
Blir det bremsing av bilen når du får alt ferdig?
Yep, blir det når alt er som det skal .


Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
hva er forskjellen på den måten å regulere på som du linka til tbo, og en vanlig pysventil? jeg kjøpte en sånn kina ladetrykkventil, jeg har ikke prøvd den enda, men jeg mener den skulle kobles opp på samme måte som i den linken
En vanlig pysventil "lekker" vekk litt trykk sånn at wastegate aktuatoren tror det er mindre trykk enn det virkelig er. I wastegate aktuatoren så skal trykket den får bekjempe fjøra for å åpne ventilen. Problemet er at når mottrykket blir høyt nok så vil wastegaten åpne litt selv om den ikke har nådd trykket du skal ha fordi mottrykket vil også prøve å dytte opp ventilen.

Når man kobler opp sånn som linken viser så kobles trykket direkte på wastegaten, men man kobler opp sånn at man kan stille inn et konstant trykk på andre siden av wastegate membranen og som skal hjelpe med å lukke ventilen. Det blir det samme som å bytte fjør i wastegaten, bare at man slipper all den jobben for hver lille justering og man kan justere hvor man vil.