Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 136 av 176 FørstFørst ... 36 86 126 134 135 136 137 138 146 ... SisteSiste
Viser resultater 3.376 til 3.400 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #3376
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Er jaggu litt vekt i de asfaltplatene! Kan ha god samvittighet etter jula nå
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  2. #3377
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Prøvd å løfte snoppen i den vekta der ell?

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  3. #3378
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Er jaggu litt vekt i de asfaltplatene! Kan ha god samvittighet etter jula nå
    De veide mer enn jeg trodde i hvertfall.


    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    Prøvd å løfte snoppen i den vekta der ell?
    Har ikke det.
    Kunne jo har gjort det men Mr.Nilsen satt der.
    Ikke det at jeg er sjenert, men tror han ville blitt misunnelig når'n så at jeg maxa vekta.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #3379
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Åsså hadde det vært kjett å måtte kjøpt ny pga overbelastning.

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  5. #3380
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Godt å få slanket bilen litt så kan du ta deg en babb med god samvittighet Bjørn
    Keep up the good work


    Sent from my iPad using Tapatalk

  6. Takk chbre takket for denne posten
  7. #3381
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Godt å få slanket bilen litt så kan du ta deg en babb med god samvittighet Bjørn
    Keep up the good work


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Godt å kunne ta seg en babb
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. Takk chbre takket for denne posten
  9. #3382
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Har ikke vært rare skruinga i dag
    Fikk ordnet og poppet fast popnuts til AN-slanger under bilen.
    Mangler å kappe og sette på koblinger.
    Vi ble plutselig veldig opphengt i hvor mye felga mine kom til å stikke ut med de ny innkjøpte spacera mine
    Datt en liten tur innom BCB og tok med meg to 50mm spacere. Henter nok 2 til i mårra.
    Testa med 2 forskjellige felger jeg har med forskjellig innpress.
    Det ble helt greit innafor

    Bak på bilen står det 25mm spacere. Det skal monteres 50mm der også.
    Bilen må heises noen cm i ræva. Men er litt vondt å se hvor lav den er pga at gulvet er litt skakt. På venstre side står den bumpstoppen.
    Pinjongen må justes da en peker en anelse oppover. Men må heise den litt i ræva og se det an. Håper bakhjula kommer ørlitte ranne lenger frem ved å justere momentstaga litt.



    75mm med spacere bak. Dette tok i skjermkanten.


    Med 50mm spacer


    Småtrangt med 50mm. Må nok banke litt for å være sikker på klaring.


    Også må den heises litt. Må få den på ett flatt gulv før det kan gjøres.


    Tror jeg fant en fin høyde forran


    50mm spacere forran og 25mm spacere bak. Heldigvis skal bakhjula litt lenger ut.


    Omtrent så dær camber




    Bærebrua har det også helt fint.


    Enda mere camber.














    Sist endret av Zeeker; 06/01/15 kl 21:25
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. Takk daihatsu93, sverre2210 takket for denne posten
  11. #3383
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Fint å se bilen din i fin høyde med noen større ræserhvite hjul Og den blir jo stiv å fin å kjøre nå

  12. #3384

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Dette blir gull Bjørn . Bare å kappe de bumpstoppa vøtt

  13. #3385
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Var fin med de hvite
    Får brembo bremsene til å lyse opp inni felgen!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #3386
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Dei kvite felgane var stilige!Passa bra til bilen!
    Koffor så breie spacera og ikkje breiare felgar?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. #3387
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Eneste grunn er tilgang på felger egentlig.
    Det florerer av helt greie 850/V70 felger med innpress fra 35 til 50.
    Skal man ha litt store felger med ET20 så må man begynne å gi mange $$.

    Hadde vært morro å fått tak i flere av samme typen som de hvite.
    Syns de satt som ett skudd

    Men jeg er helt enig i at felger med skikkelig kant er enda mere bøllete
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #3388
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Nå som dere er ferdig med å skrape all asfalten, så kan jeg jo nevne at det tok 35 minutter å fjerne alle asfaltmattene på 242'n min. Alt fra torpedo til bagasjerom :-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  17. #3389

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Tørris Ola ?

  18. #3390
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Evt CO2

    Prøvde med ett CO2-apparat på en annen bil med bruttern.
    Det funka ikke veldig bra og mtp prisen så sitter jeg heller å skraper en kveld
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  19. #3391
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Når du har nilsen til å gjøre det så spiller det vel ingen rolle?

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  20. #3392
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - Soon to be GTX3071R - ZF gir...

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    Når du har nilsen til å gjøre det så spiller det vel ingen rolle?
    Helt riktig
    Sånn sett slipper jeg billig unna på mange måter
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #3393
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    Når du har nilsen til å gjøre det så spiller det vel ingen rolle?
    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Helt riktig
    Sånn sett slipper jeg billig unna på mange måter
    Når og skrape asfalt er det eneste jeg får til så må jeg jo trå til
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  22. #3394
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Tørris Ola ?
    Kjølespray ;-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  23. #3395

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ok

  24. #3396
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post

    Kjedelig å slik glippe øverst hva gang man skal slippe ned bilen fra jekken. Da ryker det fort ei fjørskål tror jeg :/

    Samme har jeg på min nå, når jeg jekker den opp så blir det glippe i toppen der.
    Må vel på med noen hjelpefjører da?
    Eller lengre fjør? Da blir vel høyda på bilen annerledes?
    Hvor fikk du tak i hjelpefjørene dine?

    Bak har jeg også samme problemet, men der er coiloversen stilt helt ned, så fjæra blir nesten for kort.

  25. #3397
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det er greit å gjøra det skikkelig
    Hjelpefjørene mine kommer ifra ei sjappe i US & A.
    Jeg hadde 3" lange hjelpefjører forran men disse ble for korte så de ble bytta ut med 6".
    Bak monterte jeg 4". Trenger nok ikke så lange, men shit au
    Hvis du ikke har hjelpefjører bak fra før så må du montere i skål i mellom fjørene. Samme som forran.
    De skålene kjøpte jeg på BCB.
    Bare pass på å få kjøpt riktig diameter på skåle

    Må du skru fjørskålene dine helt ned bak for å få slik høyde du vil?


    6" hjelpefjører (2,5" ringdiameter)
    https://www.paragon-products.com/Pro...Code=CS600-2.5

    4" hjelpefjører (2,25" ringdiameter)
    https://www.paragon-products.com/Pro...ode=CS100-2.25
    Sist endret av Zeeker; 18/01/15 kl 21:08
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #3398
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det er greit å gjøra det skikkelig
    Hjelpefjørene mine kommer ifra ei sjappe i US & A.
    Jeg hadde 3" lange hjelpefjører forran men disse ble for korte så de ble bytta ut med 6".
    Bak monterte jeg 4". Trenger nok ikke så lange, men shit au
    Hvis du ikke har hjelpefjører bak fra før så må du montere i skål i mellom fjørene. Samme som forran.
    De skålene kjøpte jeg på BCB.
    Bare pass på å få kjøpt riktig diameter på skåle

    Må du skru fjørskålene dine helt ned bak for å få slik høyde du vil?


    6" hjelpefjører (2,5" ringdiameter)
    https://www.paragon-products.com/Pro...Code=CS600-2.5

    4" hjelpefjører (2,25" ringdiameter)
    https://www.paragon-products.com/Pro...ode=CS100-2.25
    Fy fæn du er en kjernekar Bjørn som disker opp med linker og greier
    Har Myranes coilovere foran og bak, men har laget nye dempertårn bak og de er kanskje litt for høye, siden jeg må ha fjørskålene helt i bunn for å få den passe lav.
    Både foran og bak når jeg jekker den opp så faller fjøra ned, har kun hjelpefjør foran.
    Må nok inn med ei lengre hjelpefjør foran og kanskje inn med en bak og.
    Er bare redd for at bilen blir høyere da når jeg monterer hjelpefjør bak?
    EDIT: Kanskje jeg bør heller gå for en kortere fjør, og heller ha en hjelpefjør i tillegg?
    Foran er det fortsatt litt mer å justere på.

    Men hvis man kjøper en hjelpefjør som er så myk som mulig da?
    Vil den vell klemme seg mer sammen når den får vekt på seg at det ikke vil gjøre så mye på høyden?
    Er det lurt å ha myke eller stive hjelpefjører?

    En jeg snakket med som bygger rallycross biler sa det var bedre med en myk fjør på en hard demper enn hard fjør før på en myk demper.
    Sist endret av Frigstad Racing; 18/01/15 kl 22:19

  27. #3399
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Min logiske sans forteller meg at ei hjelpefjærs eneste oppgave er å holde hovedfjæra på plass ved heftig utfjæring... De hjelpefjærene jeg har klødd på er hvertfall himla myke, de blir klemt helt flate under bilens vekt - så vil tro eneste høydeforskjellen du vil få er fjæras totalhøyde sammenklemt.

    Mange av disse hjelpefjærene har jo flate vindinger om du skjønner å jeg mener, det tror jeg er for en grunn - lav byggehøyde


    Direkte fra blåmyra!
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  28. #3400
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Fy fæn du er en kjernekar Bjørn som disker opp med linker og greier
    Har Myranes coilovere foran og bak, men har laget nye dempertårn bak og de er kanskje litt for høye, siden jeg må ha fjørskålene helt i bunn for å få den passe lav.
    Både foran og bak når jeg jekker den opp så faller fjøra ned, har kun hjelpefjør foran.
    Må nok inn med ei lengre hjelpefjør foran og kanskje inn med en bak og.
    Er bare redd for at bilen blir høyere da når jeg monterer hjelpefjør bak?
    EDIT: Kanskje jeg bør heller gå for en kortere fjør, og heller ha en hjelpefjør i tillegg?
    Foran er det fortsatt litt mer å justere på.

    Men hvis man kjøper en hjelpefjør som er så myk som mulig da?
    Vil den vell klemme seg mer sammen når den får vekt på seg at det ikke vil gjøre så mye på høyden?
    Er det lurt å ha myke eller stive hjelpefjører?

    En jeg snakket med som bygger rallycross biler sa det var bedre med en myk fjør på en hard demper enn hard fjør før på en myk demper.
    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Min logiske sans forteller meg at ei hjelpefjærs eneste oppgave er å holde hovedfjæra på plass ved heftig utfjæring... De hjelpefjærene jeg har klødd på er hvertfall himla myke, de blir klemt helt flate under bilens vekt - så vil tro eneste høydeforskjellen du vil få er fjæras totalhøyde sammenklemt.

    Mange av disse hjelpefjærene har jo flate vindinger om du skjønner å jeg mener, det tror jeg er for en grunn - lav byggehøyde


    Direkte fra blåmyra!
    Bare hyggelig
    Det er riktig som Dan sier. Hjelpefjøra skal kun være med å holde hovedfjøra på plass ved utfjøring, og bilen vil bli noen cm høyere avhengig av hvor lang hjelpefjøra er når den blir komprimert.
    Hjelpefjøra kan du nesten klemme sammen med muskelkraft
    Hvis du har skrudd fjørskålene helt ned og vil lavere må du bok kjøpe kortere fjører Du vil i hvertfall få igjen litt justeringsmuligheter.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 136 av 176 FørstFørst ... 36 86 126 134 135 136 137 138 146 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •