ta en titt på F1 og ikke minst EKTE fly som er avhengige av løft (en spoiler er en oppned vinge) skal du gjøre at vingen ikke funker overhodet skal du bare motere den tykke delen bak... da stall'er vingen ut ved de minste feil i angrepsvinkel... samt du får bare en delaminert virvel bak vingen og den lager kun luftmotstand og er ikke god for NOE annetSkjønner ikke hvordan det kan se bedre ut heller...
Hvis du har sett 99% som har den tykke delen bak så har du nettopp sett 99% gjøre det feil(monkey see, monkey do prinsippet)
Den vingeprofilen du har der kalles "superlaminar" og har et veldig lavt reynolds-nummerBruk den riktige veien for det den er verdt. En av de vingeprofil typene som gir mest løft(eller downforce i bilsammenheng) sammenlignet med motstand og kordelengde.
Skal du ha en automatisk vinge trenger du ikke justerbart stag, det du trenger er et justerbart (lengderettning) festepunkt, og ei simpel spiralfjær![]()