Svinghjul eller secondary trigger du tenker på? På svinghjul er det rising edge på første tann etter missing 90° før ØDP, slik som på 960 og andre med Motronic 4.4 (o.l.) originalt...
På en LMM/MAFer 5 Volt maks fløde for aktuelle sensor. Bosch selv måler dette i gram per sekund (g/s) Det du kan gjøre er å søke opp bosch nr. og se om du finner noe fornuftig å gå etter.
Hva tenning angår så må du nesten kobble hodetelefoner på bankesensoren(e) og prøve deg frem. MBT trenger ikke å være på bankegrensen heller, så du bør sette opp tenning i en benk av noe slag så du ser når det gir mest effekt, og så logge dette opp mot den aktuelleMAFverdien du får og for minst to andre turtall, for å kunne gi deg en trend du kan "spå" resten av kurven grovt ut av (så du får motoren til å gå). 100%MAFbetyr ikke at det er maks fyllingsgrad, det betyr atMAF/LMM er maksa på måleområdet sitt, og det er nok langt over 100% VE for aktuelle motor på de turtall som jeg regner med du kommer til å kjøre. Originalt VE på 0.6 i trykk på denne motoren gir ala 130% rundt 5000 rpm.
LMM/MAFer VEDLIG lettvindt når det kommer til drivstoffmengde og levering, men noe mere omfattende når det kommer til tenning.