Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 42 av 92 FørstFørst ... 32 40 41 42 43 44 52 ... SisteSiste
Viser resultater 1.026 til 1.050 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1026
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hehe, ny olje er kjøpt inn . Har har også tenkt på det med starteren faktisk . Har ikke ny rotor og fordelerlokk, men kan rengjøre det. Hehe, takk for tipsene!
    Ville vært rart å brukt gammel olje igjen, iom at du skal av med bånnpanna Måtte helt det oppi igjen da
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  2. #1027
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    jeg vet om folk som gjennbruker bremseveske.... derfor jeg sier sånt
    One Ring to rule them all

  3. #1028
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    jeg vet om folk som gjennbruker bremseveske.... derfor jeg sier sånt
    Da burde de skaffe seg jobb
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  4. #1029
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Jeg vet om folk som spiser matrester, dem burde få seg ett liv
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  5. #1030
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Ville vært rart å brukt gammel olje igjen, iom at du skal av med bånnpanna Måtte helt det oppi igjen da
    Er jo en svær beholder med masse spillolje på BK vi kunne brukt da

  6. #1031
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Er jo en svær beholder med masse spillolje på BK vi kunne brukt da
    Sant det! Vi bare borrer et høl i toppen på den, setter inn en flens til å montere trykkluft på, også kjøre på med masse trøkk :P da kommer det opp igjen
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  7. #1032
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    Jeg vet om folk som spiser matrester, dem burde få seg ett liv
    LOL! Jeg spiser ALT uansett , sålenge det ikke vokser mose eller lokter værre enn rævva mi av det , slik får jeg råd til å skru volvo med liten lønnings sjekk.

  8. #1033
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Husker du på å ta noen mål av DP'en?

  9. #1034
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    LOL! Jeg spiser ALT uansett , sålenge det ikke vokser mose eller lokter værre enn rævva mi av det , slik får jeg råd til å skru volvo med liten lønnings sjekk.
    haha bra sakt å da er vi to må bare ete det man får tak i hvis man skal skru volvo på lav lønning
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  10. #1035
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Husker du på å ta noen mål av DP'en?
    Yup, skal prøve å huske på det .

  11. #1036
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Kansje litt ot , men lurer så må spørre. Hvordan klarer du å vente til klåkka 3 med å starte med skruinga? Hvorfor starter du ikke rett etter du har spist frokost? :P

  12. #1037
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Kansje litt ot , men lurer så må spørre. Hvordan klarer du å vente til klåkka 3 med å starte med skruinga? Hvorfor starter du ikke rett etter du har spist frokost? :P
    Leie lørdag til mandags morgen starter kl. 15 på lørdagen, derfor

  13. #1038
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det har jeg også lurt litt på
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  14. #1039
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Leie lørdag til mandags morgen starter kl. 15 på lørdagen, derfor
    Å slik ja! Ja, om man leier verksted så må man jo såklart vente til man kan starte ja.

  15. #1040
    Registrerte brukere lofsbergracing sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Hvittingfoss, Norway
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Må vel snarte lønne seg å leie et sted fast å kjøpe seg egen løftebukk :P

  16. #1041
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lofsbergracing Vis post
    Må vel snarte lønne seg å leie et sted fast å kjøpe seg egen løftebukk :P
    For de som har råd er jo det ypperlig. Men det koster sikkert litt.

    Uansett , gleder meg til å få update! Av erfaring vet jeg det er vanskelig å planlegge så bra at alt klaffer til den fristen man har satt seg , så om dette går blir jeg imponert

  17. #1042
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Vi har fått ut kasse og motor nå, så er det en liten matpause, også ere på'n igjen
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  18. #1043
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    stå på godt folk dette greier dere
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  19. #1044
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 19.06.2010 - Bytte av turbo påbegynt!





    Litt utstyr og materiell må man ha til dette! Bilen hadde faktisk en ganske normal og fin høyde bak med alt dette baki!







    Alt koblet fra motor og girkassetravers og mellomaksel løsnet. AC kompressoren og servopumpe løsnet fra motor og stripset fast på motortraversen.







    Den elefanten jeg låner ser ut som skikkelig kvalitet. Allerede begynt å knekke av deler før vi har begynt å bruke den! Skeeptisk!







    Motor med gir på vei ut. Det er lettest å ta ut motor med gir hengende på selv om man har AC fant vi ut. Ikke så trangt å løfte ut når man har elefant som løfter høyt nok.

    Selvfølgelig fant vi ut på dette tidspunkt at vi glemte å ta av svinghjulsgiveren så ledningene til den ble revet av! Men det var jo det beste vi kunne glemme da, for har heldigvis en til liggende hjemme! Ikke noe annet ble glemt bort!







    Motorrom tomt! Nå ble det matpause på Jafs!







    Eksossiden av motoren ribbet for deler. Oljereturen ble gjenget opp med 3/4" gjenger. Vi brukte ganske god tid på det for man har jo bare et forsøk på det. Vi brukte en fastnøkkel til å vri gjengetappen mens en sto å pressa for å ikke skjære gjengene mens vi gjenger. Var ikke plass til svingjernet der. Satt inn nippelen til slangen med grønn loctite og aktivator så det skal holde tett!

    Original oljetur til turbo plugget med Tess plugg med pakning + gjengetape. Original plugg foran motoren byttet ut med nippel for presset slange. Var litt heldig for dro nesten umbracoen rund. Men slo skikkelig på skruen og fikk tak akkurat like før den ble rund!







    Litt prøvemontering av eksospakning. Ingenting å porte på pakningen for at den skal matche den porta toppen!

    Grenrøret derimot trengte en god dasj med porting! Begynt på det, men ikke helt ferdig enda.







    Oljetempgiver fra Pedersen til VDO måleren. Passer rett i originalhullet, uttak til både oljelampe og oljegiver. Man må bare pusse vekk litt gods på motoren først fordi kroppen til giveren butter i motoren før den er skrudd helt inn.







    KKK27 vs 13c. Litt forskjell .



    Det var nok for i dag! Har også prøvemontert litt på motoren og stusset litt på wastegaten. Inkludert skyti wastegate hodet veggimellom fordi jeg trodde ikke den sto under så mye spenn at det ikke kunne holdes igjen for hånd. Så etterpå at det var med verktøy for avspenning av fjøra.

    Rakk ikke så mye som vi håpet på i dag for håpet på å få byttet bunnpanna og fått inn motoren i kveld, men får satse på å rekke alt i mårra. Begynner tidlig i mårra, kl 8:00 tenker jeg og holder på til kveld for min del hvertfall. Takk til Eldste Haugerud og Henrik940 som har vært med å skrudd så langt!

  20. #1045
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Godt du ikke traff meg egentlig med disse wastegatedelene
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  21. #1046
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Hva er det rørutakket helt bak på blokka?
    Kan ikke komme på og ha sett dette på min motor.
    Du tar da vel ikke pause i natt? Må jo stå på
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  22. #1047
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Hva er det rørutakket helt bak på blokka?
    Kan ikke komme på og ha sett dette på min motor.
    Du tar da vel ikke pause i natt? Må jo stå på
    Hehe, prøve å få litt søvn . Trur jeg tjener mer på det enn å sløve rundt i hele mårra fordi jeg skrudde i hele natt. Så blir det heller en sen Søndag for min del hvis jeg ikke blir ferdig, skal ikke på jobb på Mandag så har helt frem til kl 8:00 om morgenen da!

    Rør uttaket er til oljekjøleren! Kjølevann som kommer ut der.

  23. #1048
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Vi rekker nok resten i morra når vi begynner så tidlig! Vi får bare håpe det passer med sveising i morra!

  24. #1049
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Ok da har jeg nok det utakket, bare det står et rør der, tenker ikke heller jeg.
    Har du sjekka svinghjulet ditt og lammel nå når du alikevel har alt ute?
    Hvordan står det til? Skulle tro lamellen slites fort med sterk trykkplate
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  25. #1050
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Ok da har jeg nok det utakket, bare det står et rør der, tenker ikke heller jeg.
    Har du sjekka svinghjulet ditt og lammel nå når du alikevel har alt ute?
    Hvordan står det til? Skulle tro lamellen slites fort med sterk trykkplate
    Har ikke sjekket. Men clutsjen er god den. Vet ikke om vi gidder å pelle av girkassa, selv om det er jo fort gjordt nå.

    Eneste er at den har blitt litt fucket de siste par månedene, dvs det er ikke alltid den friet ordentlig ut! Men det fant vi grunnen til nå, segringen som holder slavesylinderen hadde knekt på flere steder. Så den flyttet på seg litt noen ganger. Utrolig at jeg ikke har mista slavesylinderen enda med den trykkplata!

Side 42 av 92 FørstFørst ... 32 40 41 42 43 44 52 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •