Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
Med 8:1 i oppsettet til Holck så ER det allerede lavkomp. Så, det som trengs er å få brent ting skikkelig. Da trenger en ikke 6.5:1 og tenning på 17º ATDC for å kunne lade på litt... Virker som folk bare kan bytte til dype stempler eller grave stor høl noenganger..
Ja, jeg må si jeg gleder meg til dette for det blir interessant å se hva dere får til å praksis på 98/95 blyfri bensin for Holck har jo tenkt å bruke dette og krever at dreiemomentkurven løftes i begge ender. Jeg vil holde fokuset på teoretisk sugemotoreffekt og sugemotor dreiemoment både på 1,3 BAR ladetrykk og på fullt ladetrykk.

Jeg blir imponert om du klarer å holde disse stabilt når ladetrykket økes til nødvendig nivå for 400 hk NAV på pumpebensin og 8,0:1. Hvis det imidlertid går slik som det går rundtom her med turbo og 8,0:1 på pumpebensin så har jeg løsningen klar.