Du får selge den da, og bruke penga på å sette bort 245en og får den ferdig:-)
Du får selge den da, og bruke penga på å sette bort 245en og får den ferdig:-)
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Vært innom tanken....
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Lurer fælt på denne V70en din altså Når du sier at den har verre seter enn 240 En 240 kan jo ikke sammenliknes med en V70 Det er jo faktisk en moderne bil, mens 240 er bygget på samme teknologi som en PV omtrent. Ta steget opp påP2-plattformen. Gjerne en med diesel. Da får du alt du trenger og litt til. Da kjenner du fort hvor gammel en 240 er Selv om 240 var top of the line tilbake på tidlig 80-tall 240 vinner på sjarm, det er jeg helt enig i. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg gikk opp tilP2-plattformen
Sist endret av Daniel V; 15/09/14 kl 11:15
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Om en 240 er umoderne eller ei, hindrer ikke det faktum at setene er gode på dem. Du kan sikkert finne en eldgammel bil med en utrolig deilig sofa, så argumentet ditt er ikke så veldig gyldig..
Å sammenlignde 240 med PV blir ihvertfall feil.. Bare mellom 140 og 240 var det jo stor forskjell. Eller kanskje vi skal sammenligne understell på V70 med 240? Macpherson foran på begge bilene og greier .. Noe moderne.. Fra 1974 på V70
For å snakke om plattformen bilen hans er basert på, synes du (Jokke) at bilen min hadde mer komfortable seter? Hvis ikke, kan man anta at du mistrives i de setene, noe som er helt greit
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
No må du roe deg ned, 240en har ikkje mykje til felles med PVen. Har ingen problem med å sjå at folk likar 240en bedre enn bådeP80ogP2, 240 har bra seter, bådeP80og spesieltP2-bilane har dårleg med lårstøtte, sidan ein faktisk får inn folk i baksetet der
Når du snakkar om gammal bil, så trekkP2ganske mykje på åra den også i dag.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Ikke tvil om atP2begynner å bli gamle, men de er nå bygget på en plattform som fortsatt er moderne.P2er jo ikke så gammel og dårlig egentlig, bare se på XC90. En ting er at den gikk ut av produksjon nå i sommer, men den fikk jo topscore på sikkerhet i fjor.
Da får vi bare være uenige For meg kan ikke en 240 sammenliknes med en nyere fwd Volvo Det blir som å kjøre PV i forhold Men at det er mye morsommere å kjøre 240 er jeg helt enig i, og det er mye mer sjel i en 240 enn i enP2bil. Men på kjørekomfort snakker vi to vidt forskjellige dimmensjoner.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Jeg har en 98 modell Passat som er minst like god å kjøre som V70en, hehe.
Har prøvekjørt en 2004 V70N med D5 og automat, samt skinninteriør.
P80er milevis bedre enn DEN iallefall. Mulig det var noe alvorlig galt med den, da.
At en bil har toppscore på sikkerhet gjenspeiler ikke nødvendigvis kjørbarhet, sittekvalitet osv.
Blir mer og mer fornøyd med den da, men det er et kjøretøy og ingen bil, foreløpig
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Jeg tror det var noe galt med den P2en, ja. For min del, alleP80jeg har kjørt virker som litt mer stutte i understellet, altså stivere og mer ukomfortabelt understell, ikke stivere og mer #becauseracecar. Samtidig, alleP2virker mer som båter ennP80, altså store og komfortable, men med betydelig mer krenging og mindre styrefølelse. Setene gjenspeiler det, store, dype kapteinstoler iP2, litt mer smak av kirketreverk iP80. Ingen av de har det jeg vil si er dårlige kjøreegenskaper til standardbiler å være, hverken hva gjelder komfort eller #racecar, men hver av bilene gir hver sin følelse.
Subjektivt, vel og merke. Fra et langturkomfortperspektiv (<----VM i lange ord) er en V70P2ensbetydende med å vaske gulvet med enhverP80. EnP80får man liksom ikke gjort så mye mer behagelig enn utgangspunktet heller, det dreier seg som regel om senk og stivhet.
Merker det jo på min egen og, selv om jeg nå har IPDstag og senkefjærer, er det alltid fatters' XC70 jeg kjører på lange turer, typ femtimers turer, også før jeg begynte modifikasjonene.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Ikke mye updatez her da jeg har skada meg på jobben. Men har iallefall bestilt ny headunit med android, BT,GPS, DVD osv. Mangler riktignok DAB, men for den prisen... Tilbud nå, så måtte ut med svimlende 47 dollar, INK frakt. Haha. Er det dritt går den i søpla, men måtte bare prøve.
m.aliexpress.com/item/2038507025.html
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Ja, også har jeg bestilt nye klips/repsett til bakluketrekket.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Litt OT: hva sier fagpersonellet om sjukemeldingstid og rehab? Vil alt bli som før, og hvor lang tid tar det?
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
De anbefalte amputsjon fra halsen og opp. Men jeg fikk snakket meg ut av det....
Alt skal bli som før, like dum og like immobil. Hehe. Ble bare forslått, så kunne gått så mye værre.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Bilen har jo gått straks 10k km.
Men jeg sliter med at den ikke starter nå. Prøver og prøver, plutselig starter den.
Får feilkode 030, 036 og 136 med ELM327, og Biltema sin tester.
Kan virkelig begge O2 sensorene være defekte, og starter ikke bilen da? Ikke engang i nødmodus?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Kjøpte begge sondene nye. Er vel anbefalt pr 160k km, gått 155 nå.
1700kr ink frakt for begge sondene, Bosch.
Mekonomen: 5300 kr.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
2007 Volvo V70 D5 AWD
1980 Volvo 244 DL, B230FT.
[x]2012 Volvo V60 R-design
[x]1997 Volvo 850 R
[x]2004 Volvo V70 D5 AWD
[x]1986 Volvo 240 GLT
Reservedeler24.co.no
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Som Ray sier.
Riktignok pluss MVA, gikk litt fort i svingen under tastinga her.
Øh... Joakim-G_R - Tøm innboksen din
Rensa nå Lassis.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Hepp. Dabbet av på forumfronten.
Skulle gjerne hatt:
R fanger
XC grill
Klarglasslykter
Bakfanger med 2 eksoshull
Venstre framskjerm
Nytt ratt, grått
Noen som vet om noe?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
HAN ER TILBAKE
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Får se hvor lenge det blir nå da.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
.... om noen har delenr på stabstag i motorrom, så blir jeg glad også.
Eller om noen har en slik liggende.
Forøvrig også meget interessert i IPD krengningshemmere.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -