kom på imens jeg holdt på ute nå at jeg hadde jo kjøpt inn nytt kupefilter. og damn... det var på tide å bytte det gitt... blir sikkert litt bedre luft i bilen nå også, ikke at lufta har vært dårlig heller men blir nå uansett bedre nå også.
plugg 1 ser litt sliten ut. skallet av nede i pluggen, så må handle inn 5 nye å bytte i morgen kanskje.
plugg 2 så ok ut.
plugg 3 så ok ut.
plugg 4 så IKKE ok utden satt såvidt fast nedi der så regner med det har sota fælt rundt den og ikke holdt helt på kompresjonen?! i alle fall klarte jeg å skru den ut for hånd med forlengeren... snedige greier. fikk nå skrudd den til skikkelig nå etter rensing i alle fall.
plugg 5 så ok ut.
ser at kompresjonen ligger stabilt på alle sylindre på 9 kg/cm eller 125psi. vet ikke hva verdien skulle være på disse motorene? første sylinderen var litt over 9 første sjekk, så så etter en gang til når jeg hadde gådd over alle 5. testet alle sylindre to ganger
og så må jeg innrømme en nedskytning av Luftwaffe... steike den lå spredt godt utover alt gitt...