Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  278
Side 10 av 23 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 568

Tråd: Kristian N's 245 prosjekt (sirup i øra, #LAT)

  1. #226
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Nå veit jo ikke jeg hvor avansert dette programmet er, men hvis man får kalkulert inn hvordan braketten vil oppføre seg ved si en nød-oppbremsing og det viser seg og holde i simuleringen vil jo det være et ganske hardtslående argument ovenfor biltilsynet på godkjenningsdagen.

  2. #227
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Det viser hvor de svake punktene er og styrken generellt i delen.

    Noe ala dette:


    Hadde en prat med BT idag, og siden en telefonsamtale ikke er en formell kanal så ble jeg bedt om å sende en søknad. Og ut ifra den søknaden kan de bedømme om analysen av delen er god nok.
    Og om jeg da sender en søknad så er det formell kommunikasjon og kan brukes senere i godkjenningen.

    Så da blir det søknadsskriving på meg Men skal tegne brakettene først, så jeg kan legge med de i søknaden. Har ikke fått snakket med konsulenten om hvor mye han vil ha for å kjøre en analyse, men blir vel heller å ta kontakt med ham når de er ferdig tegnet. Men tok en prat med en av ingeniørene på jobb, og de snakket om 7k for en av pressene våre.. men det er jo en ganske stor jobb, så han tenkte at det ville nok bli billigere for mindre deler.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  3. #228
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Autodesk inventor har en egen analyse innebygd i programmet, den burde da være god nok (btw, ser faktisk ut som det er det som er brukt på bildet der)
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  4. #229
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Det viser hvor de svake punktene er og styrken generellt i delen.

    Noe ala dette:


    Hadde en prat med BT idag, og siden en telefonsamtale ikke er en formell kanal så ble jeg bedt om å sende en søknad. Og ut ifra den søknaden kan de bedømme om analysen av delen er god nok.
    Og om jeg da sender en søknad så er det formell kommunikasjon og kan brukes senere i godkjenningen.

    Så da blir det søknadsskriving på meg Men skal tegne brakettene først, så jeg kan legge med de i søknaden. Har ikke fått snakket med konsulenten om hvor mye han vil ha for å kjøre en analyse, men blir vel heller å ta kontakt med ham når de er ferdig tegnet. Men tok en prat med en av ingeniørene på jobb, og de snakket om 7k for en av pressene våre.. men det er jo en ganske stor jobb, så han tenkte at det ville nok bli billigere for mindre deler.
    Det gjelder og ha kontakter! Jeg har sendt deg en PM

  5. #230
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Synes det ser mest ut som solidworks simulation, men det er igrunn ett fett... Vi kaller en spade for en spade.

    Vedr styrken i braketten så mener jeg følgende:
    Scenarioet her er etter min mening uttrekk av bolthull.
    Bilen har en vekt "G" og uten at vi kan si noe særlig om hvor mange g vi greier å få til før hjulene låser seg (vanskelig å finne eksakt kraft da underlag, dekk, temperatur osv spiller inn på friksjonen).
    Hvis vi sier at vi bremser og oppnår 2g, så vil med andre ord brakettene utsettes på 2 x bilens vekt.

    Vi får da igjen en radie fra senter i aksel til underlaget samt en radie fra senter i akselen til boltene, dette momentet må regnes om så en får korrekt moment som virker på skruene.

    Basert på dette så er det mulig å regne seg fram til at brakettene tåler kraften som blir påført ved enkle håndberegninger.

    Jeg for min del ville nok heller valgt å ta utgangspunkt i de originale boltene som holder kalipperen, finne ut hva de tåler av skjærspenninger og så regne meg fram til en brakett som tåler dette mtp uttrekk.
    Noen har forhåpentligvis tenkt litt når de valgte akkurat de boltene en gang i tiden.

    En "FEM" analyse som vist på bildet over er det store muligheter for å jukse på, den krever at de du skal overbevise har en viss kunnskap.
    Sånn som den analysemetoden fungerer er at geometrien blir delt opp i masker, eller mesh som det heter i programmet.
    En kan da velge maskestørrelse og elementtype, alt etter hvor mange grader av frihet man ønsker.
    Det er ikke noe problem å sette opp en analysemodell som viser at alt er i sin skjønneste orden med god margin, for så å justere den og vise at objektet er langt forbi flytgrensen.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  6. #231
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Synes det ser mest ut som solidworks simulation, men det er igrunn ett fett... Vi kaller en spade for en spade.

    Vedr styrken i braketten så mener jeg følgende:
    Scenarioet her er etter min mening uttrekk av bolthull.
    Bilen har en vekt "G" og uten at vi kan si noe særlig om hvor mange g vi greier å få til før hjulene låser seg (vanskelig å finne eksakt kraft da underlag, dekk, temperatur osv spiller inn på friksjonen).
    Hvis vi sier at vi bremser og oppnår 2g, så vil med andre ord brakettene utsettes på 2 x bilens vekt.

    Vi får da igjen en radie fra senter i aksel til underlaget samt en radie fra senter i akselen til boltene, dette momentet må regnes om så en får korrekt moment som virker på skruene.

    Basert på dette så er det mulig å regne seg fram til at brakettene tåler kraften som blir påført ved enkle håndberegninger.

    Jeg for min del ville nok heller valgt å ta utgangspunkt i de originale boltene som holder kalipperen, finne ut hva de tåler av skjærspenninger og så regne meg fram til en brakett som tåler dette mtp uttrekk.
    Noen har forhåpentligvis tenkt litt når de valgte akkurat de boltene en gang i tiden.

    En "FEM" analyse som vist på bildet over er det store muligheter for å jukse på, den krever at de du skal overbevise har en viss kunnskap.
    Sånn som den analysemetoden fungerer er at geometrien blir delt opp i masker, eller mesh som det heter i programmet.
    En kan da velge maskestørrelse og elementtype, alt etter hvor mange grader av frihet man ønsker.
    Det er ikke noe problem å sette opp en analysemodell som viser at alt er i sin skjønneste orden med god margin, for så å justere den og vise at objektet er langt forbi flytgrensen.
    Ja, litt derfor jeg ser på det å gå ut til en konsulent som vi bruker ofte som vet hva han gjør på og i tillegg er objektiv i forhold til mitt ønske om godkjenning.
    Men det er jo her problemet med å ta kontakt med BT er, siden det er vanskelig å kunne vite om personen i andre enden vet hva det dreier seg om å dømmer utifra dette.

    Det beste hadde jo vært å fått TUV godkjent noen braketter, men siden ingen vet hva det koster og hva som eventuelt må sendes over så er det jo ikke akkurat en liten oppgave å finne ut alt dette.
    Derfor skal jeg sende inn en søknad, for da har jeg ett dokumentasjonsspor som kan følges.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  7. #232
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Etter mye ufruktbar venting i telefon med British Airways så blei jeg lei og stakk nedpå kontoret dems på Gardermoen. Gjorde meg så brei jeg kunne og brumma litt med kråsen og det funka det bagen lå der den i en hævv på gulvet. et tips til dere som skal videre med fly: ALDRI mellomland på London/Heathrow. du vil bli forsinka

    Men nok om det! skulle gjerne brukt hele feriebudsjettet i USA på deler, men en skal ha mat og øl og... så blei noen godbiter men ikke all verden!

    Første plassen vi dro innom var voluparts ikke så langt fra Atlanta GA. dette er et mekka for delesankere med hyggelige gamle karer. en av dem, en skikkelig sørstatskar, hadde 19 gamle Volvoer stående på en liten ranch utafor byen. hadde et par p1800, en PV og masse anna. kjørte s60 til vanlig men den brukte kona hans så mye så nå var han på leiting etter flere biler

    som dere se på bildet så er fruen ikke like ivrig som meg



    Var tett på 1000 kvadrat inni der og ikke ei ledig hylle.



    Handla et sprekkfritt e-innsug!




    Skal vel på fk en gang etter godkjenning. hadde håpa og få volvobrage til og sveise litt for meg må bare få tak i hylser til dysene.

    handla en trerader med målere + litt interiørplastikk som er sprekt på min.




    handla disse for en 50 lapp. tror kanskje de er nye




    Fant også en 3" lmm fra 960. sluttnr 012 skal vel funke mener jeg og huske...




    Og selvfølgelig måtte jeg innom summit! her skulle jeg gjerne lagt igjen alle penga mine men fornuften tok dessverre overhånd





    Men handla da litt! kjøpte dyser til en Ford åtter. Har sett disse blitt anbefalt rundt omkring og ikke noe upris heller. Og ei bosch 044 pumpe til halve av den norske prisen! DIGG!!!




    spec på dysene:

    Injector Advertised Flow Rate (lbs/hr):42 lbs./hr.
    Injector Impedance:11-13 ohms
    Driver Type:12V saturated circuit
    Overall Height (in):2.830 in.
    Seat to Seat Height (in):2.392 in.
    Manifold O-Ring Outside Diameter (in):0.590 in.
    Fuel Rail O-Ring Outside Diameter (in):0.590 in.
    Outside Diameter (in):0.941 in.
    Injector Plug Style:Bosch/Amp-style

    Holdt på og handle truetrac og men som sagt fornuften trengte seg på

    Ellers så vurderer jeg VELDIG og handle meg karosserivippe. lå under bilen i tilsammen 8 timer i helga og følte ikke at jeg fikk gjort en dritt under der. Kommer ei grei lønning og studiestipend i august så blir forhåpentligvis handla inn det da. Har et mustang karosseri også som skal pusses opp så greit og ha

    Også for jeg ønske alle tittere her inne en sabla god sommer

  8. Takk Agrostar takket for denne posten
  9. #233
    Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Hei
    Følger litt med på hva dere holder på med her. Har du sett denne siden her?
    http://www.davebarton.com/volvo240bigbrakes.html
    :-)

    Sitat Opprinnelig postet av Kristian N Vis post
    Handler brakettene eg og da i så fall:-D


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #234
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Beachee Vis post
    Hei
    Følger litt med på hva dere holder på med her. Har du sett denne siden her?
    http://www.davebarton.com/volvo240bigbrakes.html
    :-)
    har lest denne ja! mye bra info som sikkert blir hendig i framtida bare og følge med! driver og ser etter r-kalipere på Ebay brukt. så må det lages eller kjøpes adaptere som sendes til testing og styrkeberegning en plass. Ser ut som jeg må lage noen selv ettersom jeg ikke finner noen sjapper som har både foran og bak:(

  11. #235
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Kuhle bildet fra OVer there! Bittelitte granne misunnelig, men bare litt

  12. #236
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gleid Vis post
    Kuhle bildet fra OVer there! Bittelitte granne misunnelig, men bare litt
    Takktakk! anbefales tur dit! bare ta med mer cash en klarer og bruke opp og ha en konteiner klar

  13. #237
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Vært i kontakt med R-Sport International på mail og og funnet ut at de planlegger produsering av adaptere til R-bremser bak i tillegg til de foran de allerede selger. Overraskende kjappe på mail i forhold til rykter

    Jeg har også etterspurt om de er "streetlegal" i USA og om de eventuelt har en form for dokumentasjon på det de kan sende meg. kjekt og ha ser jeg for meg i tillegg til styrkeberegning ved søknad til BT

  14. #238
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Går en del mail frem og tilbake her og for tiden.. dessverre ikke mye oppløftende :P Er TUV jeg driver å utveksler mailer med, og kommer bare opp med at jeg må over til et annet kontor :P
    Får se om jeg endelig finner noen som kan svare :P
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  15. #239
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Går en del mail frem og tilbake her og for tiden.. dessverre ikke mye oppløftende :P Er TUV jeg driver å utveksler mailer med, og kommer bare opp med at jeg må over til et annet kontor :P
    Får se om jeg endelig finner noen som kan svare :P
    Får håpe du får respons ja.

    Veit du eller noen andre hvordan det gikk med tuv godkjenninga av den zzz zzz granadaen. Den går da med skilt og 2500 hk hvis jeg husker riktig.

    poenget mitt er at det virker som de gjør tester for enkeltindivider. Og hvis det er økonomisk mulig og godkjenne en hel bil må vel noen simple hardstålklumper være mulig og teste til en overkommelig sum

  16. #240
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ja, er den tanken jeg har jeg og... men det er å komme i kontakt med rette personene :P Tar nok litt tid, men skal nok gå. Ser at TUV har ett kontor i sverige, så skal ringe dit å se om de har en mulighet for å hjelpe meg, eller sette meg i kontakt med rette personene
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  17. #241
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    De har det ja! bare et kontor? ikke laboratorium?

  18. #242
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Kan godt være at det er et laboratorium også. Hadde jo vært fint om de kunne gjøre alt der egentlig :P
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  19. #243
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

  20. #244
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ja, var den jeg fant og. Driver å skriver søknad til BT og, men går tregt for tiden. Lange dager på jobb, og da blir en litt lei av å sette seg ned å "jobbe" igjen
    Men får prøve å få sendt noe snart :P
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  21. #245
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Jeg vet av en Audi 200 som fikk godkjent hjemmelagde adaptere uten TUV. Skal høre hvordan han la frem søknaden.

  22. Takk Riff takket for denne posten
  23. #246
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Det hadde vært konge om han vil dele den! Men han traff vel på rette mann regner jeg med:-P


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #247
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Kodja fikk dette svaret ang adapter og S60R bremser (post #1902);
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...t=s60r+bremser
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  25. #248
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Stemmer det som står i svaret. Det godtas med en viss tykkelse og at de er frest av ett stykke (ikke sveist). Var Killingberg som godkjente den Audien.

  26. #249
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Svar fra RSI:

    You would have to check your local laws and regulations to see if they are street legal in your area. All of the parts we sell are "for offroad use only". Most modifications to any street car are illegal in one way or another.

    Patrick Dickman
    R-Sport International

    Ikke noe og hente der annet en adapterne med andre ord! :-/


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  27. #250
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Kodja fikk dette svaret ang adapter og S60R bremser (post #1902);
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...t=s60r+bremser
    Trudde jeg hadde fått et bra svar men nå blei jeg kvalmende misunnelig på svaret kosta fikk ja:-P spørs om jeg skal prøve og lage de selv selvom eg har lite med erfaring med fabrikering av slike deler.

    Hvordan går jeg fram eventuelt?

    Hvor får jeg hardatål/fjørstål/verktøystål?

    Hvordan går jeg fram med formingen?

    Kan noen frese ut for meg etter tegning?


    Noen med gode tips? Mottas med takk:-)


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 10 av 23 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kristian s. 92mod 245tic. in rust we trust....
    By Kristian s in forum 200 -serien
    Svar: 133
    Siste post: 14/02/13, 23:40
  2. Kristian s. 88mod 245 bruksbilen.
    By Kristian s in forum 200 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 14/08/10, 13:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •