Volvo 240GL 1993 (førstebil)
Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)
Blei stoppa 4 ganger på en måned jeg i Jessheim området i "rutinekontroll". Hadde 40-40 senk og 16 tommers med ballongdekk. Alt i orden, men de måtte skjekke alt da hver gang. En gang var det to karer. Han ene skjekka førerkort og vognkort. Mens jeg gir han det hører jeg kollegaen hans stå bak bilen og han sier: "denna er det bare og klippe skilta på". Jeg lurer jo fært, men holder kjeft. Han som fikk vognkortet ser jo ettervært at bilen er godkjent med senkesett da, men det sier jo litt på hvor ivrige dem er. Siste gangen måtte jeg bare spørre dem om de var leie av og "rutinekontrollere" bilen min? Han gliste bare og reiste.... Hva faen??
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan begynne å lure på om dem ikke har noe bedre å gjøre enn å sjekke gamle volvo'r rundt der ja!
Siden jeg fikk lappen har jeg kunn blitt stoppa 3 ganger med den på Jessheim, ene gangen var rett etter jeg hadde fått lappen så da var det kun vognkort og førerkort, andre gangen var det fordi jeg møtte den og dem syns rutene mine så mørke ut så da måtte jeg rive av sotfilmen foran (var på igjen uka etter)
Siste gangen var kun rutinekontroll, fikk ikke meg seg at jeg hadde sota ruter enganghaha
Samma hvordan du kjører, hvor fort eller hvor forsiktig så har dem øya på deg. Men det er klart har vært mye idiotkjøring og det har de vel bitt seg kraftig merke i...
Fikk skriftlig brev fra BT i posten idag! et svar jeg likte bedre enn det jeg fikk på mail for og si det sånn!
Det som er helvete er jo at nå må jeg spare til BÅDE wattlink og r-bremser..... penga kommer til og fly og kjerringa kaster meg nok ut, meeeen det må'n risikere
Fangsten fra USA blir det ikke bilder av med det første fordi kofferten min har British Airways rota bort i London.... meeen det kommer
![]()
Ja her sier dem jo basicly at det er mulig om gjort ordentlig! så vi får se![]()
Misunneleg på bremsesvaret, eg fekk eit mykje vanskelegare svar på det:(Trur eg fekk eit verre svar på wattlink og, no er det berre og bygge om før dei ombestemmer seg!!![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ja detta var den første gangen jeg følte meg heldig i møte med denne etaten! så for prøve og få dett gjort så fort som mulig, med studielån og helgejobbingspørs om den værste trimminga får vente. klaske sammen fk og og bruke penga på karosseri, bremser og wattlink for så og få det godkjent? Og seinere klemme ut mer effekt!
veit ikke helt gitt...
Må si jeg ble litt imponert over BT der! Et fornuftig svar faktisk!Jeg har tenkt det samme som deg. Klaske inn FK få det godkjent også spare og samle deler over tid så bilen blir helt porr
![]()
ja plutselig kommern over en som ikke fullt så kåt etter papira sinedet blir nok sånn ja! godkjent først så foredling..
Flott svar![]()
Da er det kanskje håp for meg ogFår se hva jeg får til svar etterhvert.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet - ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. - avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for.
Som kompetent, uavhengig laboratorium i denne sammenheng anses laboratorium som har sertifisering etter ECE 100.
Dette er den delen han referer til i svaret, så blir spennende å se hva du må ut med når det gjelder dokumentasjon.
MEN, jeg har ikke funnet en forhandler som selger adapterne både foran og bak. Jeg trodde IPD, l-m-r, og RSI hadde både foran og bak men de har jo bare enten eller. Blir mye mas om en må skaffe dok på to forskjellige.
Noen som veit om en forhandler av både foran og bak?
Ja, tror det kan bli bra
Fant ut nå at ECE 100 er en elektronikk standard, så det vil jo ikke ha noe med desse å gjøre.
Lurer på å tegne adapterene i solid edge og sende de avgårde for styrkeberegning.. må bare finne ut hva det koster først :P
Hvor skal du sende de? Til hvem?
Jobben har kontakt med ett firma som tar på seg slike ting. Vet ikke hva de heter, men skal snakke med de på jobb på mandag og høre.
De tar filene og legger inn hvilket materiale det er laget i, og sender den gjennom ett program og får frem styrken i delen og hvor den er svakest og slike ting. Så sender de det tilbake ferdig visualisert, så en ser alt.
Oj, såpass ja. Det er jo noe BT vil svelge helt vil jeg tro:-) lykke til. Får se hva jeg finner på:-P
Vil nok hjelpe påMen om jeg ikke husker feil, så er det snakk om 7 k for en beregning.. men det er jo en liten sum i det store bildet
![]()
Viss du tar ei beregning, vil den gjeldet for "alle" brakettane du lagar eller må du ha ein for kver brakett?Viss ikkje går det jo an at du produserer fleire og fleire spytter inn i beregninga og kjøpe brakettEg hadde vertfall vært interisert viss det er mulig og godkjenne R bremser med dei!!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Den beregninga vil gjelde for alle, om dei blir produsert på samme måte, slik jeg ser det.
Får ta en telefon til BT å høre med de om det vil være rette fremgangsmåten.
Handler brakettene eg og da i så fall:-D
Skal ringe i morra å høre hva BT har å si om det.
Men vet jo aldri hvilket svar en får.. For noen er det kanskje greit, men hos en annen en så er det blankt nei.. Men tiden får vise hva det blir![]()